Motocykl poleca:

Chopper Game Over Cycles: Custom w mini

Poleć ten artykuł:

Nie brak w Polsce opinii, jak to u nas jest źle i że we wszystkim jesteśmy najgorsi. Nawet polskie ziemniaki to rzekomo już nie to, co kiedyś. Customowy chopper polskiej firmy Game Over Cycles dowodzi, że nie jest aż tak źle.   

Zobacz całą galerię

We wrześniu 2012 roku sprzęt otrzymał nagrodę publiczności w prestiżowym konkursie Custom Bike Show podczas European Bike Week 2012. Chopper Game Over Cycles miał w założeniu nawiązywać do kształtów kobiety. Męska w komplecie ekipa GOC podjęła ambitną próbę oddania w customie przyjętych jako doskonałe proporcji kobiecego ciała, czyli uznawanych za kanon piękna wymiarów biust-talia-biodra 90/60/90 cm. Dlatego przód jest obfi - ty, środek wąski, a tył konkretny.

Maszyna miała powstać na bazie sprzęta marki American Iron Horse, ale ostatecznie do transplantacji wzięto z niego tylko serce (silnik S&S 111 cali3), kończyny (koła) i układ nerwowy (elektryka). Większość pozostałych części wyprodukował zespół utalentowanych GOC-owych chirurgów motoplastycznych.

Proces konstrukcji rozpoczął się od wymyślenia zarysów motocykla. Ustawiono w linii bazowe elementy maszyny, czyli silnik, koła oraz przednie zawieszenie. Następnie w ruch poszła sklejka meblarska. Nie, nie, ludzie z GOC nie dorabiają po godzinach produkcją meblościanek i tapczanów. Sklejka była na tym etapie wykorzystana do naniesienia na białą płytę meblarską kształtu ramy w skali 1:1, z którego to szkicu wycięto poszczególne części składowe, a zarazem wyznaczniki szczegółów sylwetki motocykla. W ten sposób uwidoczniono wszystkie krzywizny konstrukcji, które później można było formować w metalu.

Mini przyciąga spojrzenia

Pierwszym krokiem w metalu było zespawanie grzbietu ramy z blach połączonych rurami. Już teraz zadbano o oddanie kobiecej sylwetki. Odpowiednią długość motocykla zapewniło przednie zawieszenie, smukłość – specyfi czny kształt zbiornika paliwa oraz siodła, a konkretny tył – 300-milimetrowa opona. Naśladując dziewczynę, która wkłada obcisłe dżinsy, by podkreślić kształt pośladków, ekipa GOC mocno wyeksponowała tylną gumę. Dlatego błotnik nad nią jest bardzo krótki. Można powiedzieć, że konstruktorzy dali chopperowi coś w rodzaju metalowej spódnicy mini. Dotychczasowe uliczne reakcje pozwalają stwierdzić, że i w tym przypadku kusa spódniczka przyciąga męskie spojrzenia.

A jak osiągnięto szczupłą talię maszyny? Aby uzyskać efekt smukłości pośrodku konstrukcji, osadzonemu w tym miejscu zbiornikowi paliwa dano bardzo specyfi czny kształt. Osiągnięto go częściowo przecinając zbiornik na pół. Zapewniło to wprawdzie rzadko spotykany wygląd, ale jednocześnie uniemożliwiło schowanie pod nim instalacji elektrycznej. Żeby wszystko odpowiednio poprzesuwać, ekipa musiała główkować lepiej niż saper na kacu. Ostatecznie elektrykę umieszczono pod siedzeniem, gdzie zwykle mieści się zbiornik oleju, a ten z kolei powędrował pod skrzynię biegów.

Tagi: Chopper Game Over Cycles | custom

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij