Motocykl poleca:

Dopasuj ciuchy na motocykl

Poleć ten artykuł:

Jak wybrać ciuchy motocyklowe? Jak je dopasować, by nic nie odstawało i nie furkotało na wietrze? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Jakie patenty są najbardziej przydatne?

Zobacz całą galerię

Wchodzisz do sklepu motocyklowego po ciuchy. Wybór jest ogromny, a ty wiesz tylko to, że ma być wygodnie. Aby ułatwić ci wybór, na przykładzie zestawu turystycznego podpowiadamy, jak dopasować ciuchy motocyklowe.

Nie bierz za dużego rozmiaru, aby ciuch nie łopotał na wietrze, ale też nie może być za mały, żeby nie krępował ruchów. Mierz odzież na T-shirt lub koszulkę termoaktywną, a nie na bluzę. W dopasowaniu z pomocą przyjdą ci paski regulacyjne na ramionach, biodrach, w pasie, a nawet na nogawkach. Ważne jest wszystko: zamek do spięcia ze spodniami, liczba wlotów wentylacji i kieszeni, także tych wodoodpornych, wypinana membrana, a także regulacja wysokości protektorów łokci i kolan. Zwróć uwagę na łatwość obsługi zamków i pasków w rękawicach.

Przymiarka przed lustrem to za mało. Sprawdź, jak ciuchy układają się, gdy będziesz siedział na motocyklu (usiądź np. na krześle), czy nie podwijają się lub nie odstają. Ważna jest długość rękawów i nogawek (te powinny być nieco dłuższe), a także ich szerokość, tak by zmieściły cholewki butów. Pamiętaj o zapięciu kołnierza kurtki i sprawdzeniu, czy nie wrzyna się w szyję.

Dobry komplet nie musi oznaczać wysokiej ceny, czego przykładem jest wypasiony zestaw Adrenaline Sweep Grand Touring (1249 zł), który posłużył nam za model. Kurtki sportowe i miejskie zwykle mają mniejsze możliwości dopasowania.               

DOPASOWANIE SPODNI

 

SZELKI

Spowodują, że spodnie nie spadną ci z tyłka. Niech będą odpinane. Najlepsze są szelki z gumowych pasków. Materiałowe z gumowymi wstawkami niekiedy wpijają się w ramiona. Jeśli nie będziesz ich potrzebował, odepnij je i zostaw w szafie.

 

PAS

Paski regulacyjne na biodrach utrzymają spodnie na miejscu. Ważne: sprawdź zapięcie spodni w pasie. Najlepszy jest metalowy haczyk, najgorsze – napy lub plastikowy haczyk. Lubią się same rozpiąć i łatwo się psują.

 

NOGAWKI

Elastyczne wstawki na kolanach nie krępują ruchów i poprawiają komfort. Przydają się też na łokciach. Niech dół nogawek będzie na tyle szeroki, by zmieścił cholewki butów sportowych czy off-roadowych)

DOPASOWANIE KURTKI

 

WENTYLACJA

Odpinane kieszenie z panelami z siatki mocno wspierają zwykłą wentylację. Działają tylko przy wypiętej membranie. Nie zapomnij ich zamknąć, gdy złapie cię deszcz! Zawartość kieszeni raczej przemoknie, chyba że jest ona wodoodporna.

 

REGULACJA RĘKAWÓW

Paski regulacyjne na rękawach zwężają je, gdy są za szerokie. Ściągając je, zapobiegasz furkotaniu kurtki przy wyższych prędkościach i unikasz ryzyka przekręcenia się protektora łokcia. Sprawdź, czy pozwolą wcisnąć mankiet rękawicy do rękawa i nie krępują ruchów.

 

REGULACJA W PASIE I NA BIODRACH

Jak wyżej: regulacja na biodrach i w pasie zapobiegnie nadymaniu się kurtki i jej furkotaniu na wietrze. Jeśli twoje cztery litery nie mieszczą się pod kurtką, poszukaj takiej z pionowym zamkiem na biodrach.

ZAMKI I PODPINKI

 

TRZY WARSTWY

Niech kurtka będzie trzywarstwowa, tzn. z wypinaną podpinką i membraną (chyba że jest laminowana, np. Gore-Tex). Latem wszystko wypniesz. Zwróć uwagę na liczbę i dostępność kieszeni w poszczególnych warstwach. Wodoszczelna kieszeń na dokumenty, telefon itp. to konieczność!

 

ZAMEK ZDOBYTY!

Zamek do spięcia spodni z kurtką przydaje się podczas gorszej pogody. Dzięki temu nie wieje tak mocno, a woda nie dostaje się pod ciuchy. Ten patent poprawia też bezpieczeństwo, tworząc z ciuchów kombinezon dwuczęściowy.

 

Tagi: odzież na motocykl | ciuchy | kurtka | spodnie | ochraniacze | regulacja

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij