Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Jak dobrać kask motocyklowy?

Za jazdę na motocyklu bez kasku zainkasujesz 4 pkt karne i zapłacisz 100 zł. Z kolei uciskający głowę garnek już po 20 minutach zabierze ci całą frajdę z jazdy. Sprawdź jak dobrze dobrać kask.

Jak dobrać kask motocyklowy?

Kask przede wszystkim chroni głowę przed skutkami uderzenia, a przy okazji wycisza hałas pędu powietrza i chroni oczy. Oprócz tego powinien dobrze wyglądać. Zanim wybierzesz się na zakupy, zmierz sobie obwód głowy. Najlepiej centymetrem krawieckim (możesz go zastąpić grubszym sznurkiem i linijką czy calówką). Operację zaczynasz od przyłożenia miarki/sznurka do czoła (ok. 1 cm nad brwiami), po czym prowadzisz ją/go nad uszami. Tabelę rozmiarów znajdziesz na www.motocykl-online.pl/tabela-rozmiarow. Odradzam kupowanie przez internet, bo wtedy nie masz szans na przymiarkę.
Najlepiej przymierz w sklepie upatrzony kask (nie może być żadnych luzów wewnątrz) i pochodź w nim ok. 20 minut. Jeśli po tym czasie poczujesz, że coś uciska czy uwiera, zmień rozmiar lub model. Dobrym pomysłem jest przetestowanie kasku (np. Shoei, Schuberth, Caberg) podczas przejażdżki. Czy to podczas jazdy, czy „na sucho” zwróć uwagę, czy pasek nie uwiera cię w grdykę, czy w kasku przewidziano miejsce na okulary (jeśli je nosisz), czy mechanizm szyby wygląda solidnie i czy jej wymiana jest łatwa, czy w zestawie jest nieparująca wkładka pinlock (czy w ogóle są uchwyty na nią), czy wyściółkę można wypiąć do prania i czy jest ona miła w dotyku.

                                                                       

Awaryjne wyjmowanie cheekpadów jest na wagę złota. W razie wypadku ułatwia zdjęcie kasku, co może uchronić przed urazami kręgosłupa lub je zmniejszyć. Jak to działa?
1. Odpinasz zapięcie kasku.
2. Odchylasz czerwone plastiki (lub pociągasz za pętelki)
3.Wyciągasz cheekpady.
4. Zdjęcie kasku to teraz bułka z masłem.

Pamiętaj, że cena idzie w parze z jakością – kask za 60 zł rozpada się w rękach, więc nie ma mowy o jakiejkolwiek ochronie. Minimum to kilka stówek. A kaski używane? Niby można, ale odpowiedz sobie szczerze: czy nosiłbyś używane skarpety?

NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ OGLĄDAJĄC KASK

Zapięcie Microlock
Bardzo popularne w kaskach turystycznych. Jeśli masz odstającą grdykę, dzięki paskom regulacyjnym przesuniesz klamrę zapięcia w bok, żeby cię nie uwierała.
Zapięcie DD
Jest genialnie proste! Praktycznie nie ma się tu co zepsuć, a obsługa jest bardzo prosta. Paski zazwyczaj są na tyle długie, że nie musisz za każdym razem ich odplątywać i zapinać – wystarczy poluzować.
                                                                                  Pompowane Cheekpady
Dzięki pompce idealnie dopasujesz kask, przy czym unikniesz kupowania bocznych wkładek o innej grubości. W kaskach Scorpion oraz LS2 system działa bez zarzutu, i to mimo upływu czasu i częstego prania wyściółki.
Blenda
Ciekawym patentem jest 3-stopniowa regulacja wysokości blendy (czarna śruba u dołu). Jeśli masz garbaty nos, patent Scorpiona może ci się spodobać.

Kluczem do komfortu w kasku motocyklowym jest wentylacja. Nie wierzysz? No to wybierz się na przejażdżkę w czasie upału i otwórz szybę. Zrobi się głośno i na domiar złego będzie ci wiać w oczy.

Kanały wentylacyjne są poprowadzone wewnątrz wypełnienia EPS (zrobionego ze styropianu o różnej gęstości). Jak to w życiu, musisz pójść na kompromis. Najlepiej wentylowane są kaski sportowe, ale ceną za to jest większy hałas. Tak czy siak, zwróć uwagę na łatwość obsługi w rękawicach motocyklowych. Jeśli kask uwiera cię punktowo, możesz palcem nieco ugnieść ten fragment EPS-u.

WARTO ROZMAWIAĆ

Jadąc na motocyklu, możesz słuchać muzyki, gadać przez telefon lub z pasażerem. Przewagą interkomu przeznaczonego dla kasków konkretnej marki (np. Schuberth, Nolan N-com) jest jego lepsze dopasowanie (patrz zdj. na górze). Jeśli masz dwa kaski – jeta do miasta i integrala w trasę – to postaw na uniwersalny interkom, np. Scala Rider, Interphone czy Sena.   
                                                                                  

 

 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole: