Motocykl poleca:

Kask HJC IS Multi – siedem życzeń

Poleć ten artykuł:

„Siedem dni ma tydzień i każdy z tych siedmiu dni, gdyby nie HJC, taki sam by był”. IS Multi to 7 kasków w jednym.
kask-hjc-is-multi-12.jpg Zobacz całą galerię

HJC chwali się, że płacisz tylko za jeden kask, a dostajesz ich aż siedem (patrz: zdjęcia u dołu strony). Sprawdziliśmy, jak bardzo trzeba się zmęczyć, żeby zmienić wygląd tego garnka.

Najpierw ucieszyło nas, że do minimum sprowadzono potrzebę użycia narzędzi. Śrubokręt jest potrzebny wyłącznie do przykręcenia imponującego wlotu powietrza na szczęce w wersji off-roadowej. Niestety, mamy tu do czynienia ze zwykłą ściemą – w szczęce nie ma przelotu, więc z chłodzenia nici. Całą resztę opędzimy, używając własnych dłoni. Szczękę mocują dwa zatrzaski (po obu stronach). Jej montaż jest niezbyt skomplikowany, trzeba tylko uważać, żeby nie porysować skorupy. Jeśli potrzebujemy jeta, w miejsce zatrzasków przewidziano zaślepki. Ich osadzenie to pikuś, gorzej z wyciągnięciem – trzeba się nie bać i użyć siły.



Natomiast ze zdemontowaniem czy osadzeniem szyby i daszka poradziłoby sobie nawet dziecko. Wystarczy odkręcić (palcami) dwa mocowania po bokach. Warto ich nie zgubić, bo w zapasie przewidziano tylko jeden taki element. Daszek ma trzystopniową regulację wysokości; żeby ją zmienić nie trzeba niczego odkręcać – mocniejsze szarpnięcie załatwia sprawę. Ciekawią nas dwie kwestie: co się będzie działo przy wyższych prędkościach oraz jak długo wytrzyma on w terenie. Spodobała nam się wypinana (razem z cheek padami) wyściółka. Można ją wyprać, a uszyto ją z materiału z dodatkiem srebra, które działa bakteriobójczo. Kask ma wygodne zapięcie typu microlock (10-stopniowa regulacja). Pozostaje kwestia komfortu, ale to ocenimy niebawem.


 
Górna wentylacja ma trzy ustawienia. Gumka
umieszczona na końcu ułatwia obsługę.
Wbudowana blenda przeciwsłoneczna ma kilka bajerów: można ją opuścićna trzy różne wysokości, żeby ją schować wystarczy jedno przyciśnięcie. 

Garnek, jak przystało na nazwę Multi, ma podwójną homologację – jako jet oraz integral. Jego skorupę wykonano z polikarbonatu. Niestety, cała rozmiarówka bazuje na jednym rozmiarze. W słoneczne dni przyda się wbudowana blenda przeciwsłoneczna. Można ją ustawić na trzech różnych wysokościach; żeby ją schować wystarczy nacisnąć przycisk. Fajnym bajerem jest amortyzatorek dbający o płynność ruchu blendy. Mechanizm sterujący umieszczono na górze skorupy – zgrabnie wkomponowano w niego wylot wentylacji. Á propos wietrzenia: HJC chwali się zaawansowanym systemem wentylacji(Advanced Channeling Ventilation System). Nazwa ambitna, oby taka była skuteczność działania. Spodobało nam się, że czołowa wentylacja ma trzystopniową regulację (0, 50%, full). Jakby tego było mało, na końcu klapki umieszczono gumowy pasek, który ma ułatwić obsługę. Ze względu na brak wentylacji w szczęce, trafiła ona na dół dość długiej szyby.

Siedem w jednym to oryginalny i odważny pomysł oraz trudne, choć wykonalne zadanie. Za 899 zł dostajemy dobrze wyposażony kask o świeżym dizajnie, który może się podobać.

tygodniowy rozkład jazdy, czyli każdego dnia inny kask   
       
1. Poniedziałek. Dni otwarte w salonie H-D. Trzeba i warto mieć styl... 
 2. Wtorek. Cholera, co by tu wybrać – trial czy stunt? A może jedno i drugie?
 3. Środa. Niektórzy mówią, że skuter to lipa, ale dlaczego by nie spróbować?
4. Czwartek. Supermoto w mieście to jest to! 
       
5. Piątek. Po południu początek wypadu na weekend. Dojazd autostradą. 
6. Sobota. Dobry dzień na off-roadowe szaleństwo.Wlot w szczęce to ściema. 
7. Niedziela. Najpierw na tor kartingowy, a później lans na mieście. 
 

Tagi: HJC IS Multi

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij