Motocykl poleca:

Nolan N44 Classic: Rozbity na atomy

Poleć ten artykuł:

„Crossover” to ostatnio bardzo modne słowo. Jego kariera zaczęła się od samochodów nazywanych SUV-ami, a teraz rozpycha się w świecie motocykli. Nolan nazwał tak rodzinę kasków, a w nasze łapy wpadł N44 w wersji Classic.

Nolan N44 Classic

Ekipa z Nolana postanowiła zaoszczędzić bikerom czasu i kasy: płacisz za jednego N44, a dostajesz aż sześć kasków. Co prawda pamiętam powiedzenie dziadka, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, ale ponieważ czasy się zmieniają...

 

N44 to ulepszona wersja popularnego modelu N43E Air. Ta nowość Nolana może zaimponować – już kształt skorupy robi robotę, długa (kończy się poniżej brody) szyba z wentylacją jest odporna na zarysowania, wloty powietrza z wielgachnymi przyciskami (łatwość obsługi w rękawicach) obiecują komfort latem, miłą w dotyku wyściółkę można wyjąć do prania. Do tego niewymagający użycia narzędzi sposób mocowania szyby lub daszka. Konkurencja (np. HJC) poszła krok dalej: można założyć zarówno szybę, jak i daszek.

N44 najbardziej docenią ci, którzy ujeżdżają sprzęty na wszelkie nawierzchnie, tzn. użytkownicy uniwersalnych enduro.

Włosi sporo uwagi poświęcili jakości wykonania – w zestawie są zaślepki do szczęki (przydatne w wersji jet) oraz nakładki na system mocowania szyby (jet bez szyby czy daszka). Kolejna pochwała za wewnętrzną blendę z dwoma pozycjami i z podnoszeniem za pomocą przycisku. Skorupa – wykonana z poliwęglanu (robi się z niego np. szyby w samolotach) – występuje w dwóch wielkościach: dla rozmiarów XXS-L oraz XL-XXXL.   

Jako że motocykliści coraz większą uwagę przywiązują do bezpieczeństwa, garnek ma homologację zarówno jako integral, jak i jet. Dopięcie szczęki zajmuje kilka sekund i nie wymaga użycia narzędzi. O tym, że jest to przemyślana konstrukcja, świadczy przygotowanie pod montaż N-Coma. Założenie tego systemu komunikacji (nawet jeśli nigdy tego nie robiłeś) zajmie ci ledwie kilkadziesiąt sekund! Minusy? Dwa: 1. dopięta szczęka dramatycznie utrudnia wkładanie/zdejmowanie garnka; 2. wersja off-roadowa nie ma wentylacji na szczęce.

Jet dzięki nakładkom (zasłaniającym mocowanie szyby oraz szczęki) nawet bez szybki wygląda OK. W każdej chwili możesz dopiąć daszek (zajmuje to kilka sekund). Szybkie dopięcie szczęki i masz integrala – w sam raz na stuntową miejscówkę.
Wpinasz szczękę oraz daszek i możesz się wybrać w teren. Szykuje się sporo jazdy po mieście, a pogoda niepewna? Czeka jet z długą szybą. Dłuższa trasa? Wpinasz szczękę oraz szybę i jazda.

 

gdzie, co i za ile?

Nolan N44 Classic – cena 1319 zł, N-Com B4 – cena 1299 zł.

Importer: Polonia Cup, tel. 32 719 22 11, więcej informacji na www.nolan.com.pl

 

Nolan N-Com

B4 to najnowsza i najbardziej wypasiona wersja N-Coma – systemu komunikacyjnego Nolana. Urządzenie łączy kilka funkcji: 1. możesz rozmawiać z pasażerem czy aż z czterema kumplami na innych motocyklach, 2. możesz rozmawiać przez telefon, 3. jeśli lubisz słuchać muzyki, no problem – jest radio FM z RDS-em, do którego można podłączyć MP3, 4. słyszysz polecenia GPS-a.

Niestety, ta ta przyjemność kosztuje – za B4 zapłacisz 1299 zł.   

Tagi: Nolan N44 Classic | akcesoria

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij