Motocykl poleca:

Plebiscyt Best Bikes: Kim jest polski motocyklista

Poleć ten artykuł:

Procenty, promile i Polacy to doskonały przepis na imprezę. Ale nie o tym będzie mowa. Dociekamy, jaki jest nasz czytelnik, czyli polski motocyklista.

W odpowiedzi na to pytanie pomagają nam ankiety, które wypełniacie co roku, głosując na najlepsze motocykle roku w naszym plebiscycie Best Bikes. W ostatnim, pod koniec ubiegłego roku, wzięło udział 6575 spośród Was. Procesory komputerów w naszym tajnym centrum przeliczeniowym rozgrzały się niemal do białości, ale sporo się o was dowiedzieliśmy. 

Jaki jest polski motocyklista? Polaków jest plus minus 38,5 mln, a liczba zarejestrowanych motocykli nieco przekracza milion. Czyli niby nieźle. Ale to pozór: w zeszłym roku po raz pierwszy zarejestrowano 45 469 nowych i używanych motocykli, czyli o 9,5% mniej niż w 2011 roku, ale zaledwie co szósty z nich wyjechał prosto z salonu (7750 sztuk). Zdecydowana (miażdżąca?) większość kupuje i śmiga... 

...na maszynach używanych

Stwierdziło to 85% czytelników. Na szczęście nie boicie się marzeń, tyle że spełniacie je raczej ostrożnie. Najbardziej podobają się wam Ducati, Harleye, Triumphy i beemki. I nic dziwnego, bo Włosi słyną z designu, a Amerykanie ze stylu stworzyli swoją najgroźniejszą broń. Ostro atakują europejskie marki, a Japonia jest w odwrocie. Tylko 26% z was uważa, że Hondy są ładne (można było zaznaczyć więcej niź jedną odpowiedź). A Kawasaki, mimo że ostro ostatnio popracowało, jest przez was mocno niedoceniane – zieloni zajęli odległe 10. miejsce w tym zestawieniu – tylko 17% z was uważa, że Kawa robi fajne motocykle. Przed nią uplasowały się Moto Guzzi, Aprilia i MV Agusta. 

85% motocyklistów jeździ maszyną używaną.

Co ciekawe, głos rozsądku jest u was bardzo silny: ponad 80% bikerów dosiada „japońców” (Hond 27,1%, Yamah 23,2%, Suzuki 20,9% i Kawasaki 9%). Do tego niemal w połowie przypadków (48,8%) mają one silniki o pojemności między 501 a 750 cm3Nasze tajne centrum przetwarzania danych wyliczyło, że masz około 35 lat i prawie na pewno jesteś facetem (dziewczyny stanowią tylko 10,1% naszej grupy). Dlatego nie dziwi, że tylko 18,4% jeździ na pięćsetkach lub mniejszych sprzętach. Jeśli chodzi o moc, to wybieramy sprzęty od 99 KM wzwyż (w 30% przypadków). Niewiele mniejsza grupa (28,6%) śmiga na sprzętach o mocy od 71 do 98 KM. 

Cieszy, że sporo jeździmy – średnio co roku nawijamy 7800 km. To dziwne, ale w pobitym polu zostawiliśmy Niemców (7,5 tys. km), a trzeba pamiętać, że po pierwsze mają oni lepszej jakości drogi, po drugie „ciut bardziej” rozbudowaną sieć autostrad (u nas 1342 km, u nich 12 800 km), a po trzecie zarabiają zdecydowanie lepiej. Ale nie ma co popadać w hurraoptymizm, bo trochę brakuje nam np. do Hiszpanów (9,4 tys. km) czy Brazylijczyków (11,5 tys. km). Co dziesiąty z nas rocznie przejeżdża 15 000 km i więcej.

Tagi: motocykliści | Best Bikes

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij