Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Forum - Technika

Dyskusja do tematu: SZKOŁA JAZDY Część 3 Jak hamować

Obojętnie czy jest to ciężki cruiser,przecinak, czy potulny turystyk – w podbramkowej sytuacji ważny jest każdy metr! Podpowiadamy jak pewnie i efektywnie wyhamować motocykl oraz jak prawidłowo wyregulować układ hamulcowy.

Przejdź do artykułu
  • avatar zgłoś
    przez endriuzet,
    2009-03-30 05:29:11

    Kapitalne podejście do tematu. Niektóre zdania trzeba zaczytywać kilka razy ... ale ma to sens by dokładnie ... zrozumieć. Bardzo przydatny artykuł.

  • avatar zgłoś
    przez bohun,
    2009-04-23 11:19:40

    Zgadzam się z ENDRIUZET lecz sądzę, że większość ludzi będzie hamować tak jak im pasuje :)

  • avatar zgłoś
    przez szuja,
    2009-05-01 20:12:44

    cytat:"W przypadku hamulca tylnego skomplikowane przestawianie stopy spod lub z boku dźwigni kosztuje czas i przeszkadza w dozowaniu. Dlatego należy dźwignię nożną ustawić w takim położeniu, aby stopa swobodnie na niej spoczywała"
    ==============================
    Ok, to prawa stope mam na dzwigni hamulca, bo wychodzi, ze szybciej zareagujemy. Ale zeby tak trzymac prawa stope to i lewa stope musimy trzymac nad dzwignia zmiany biegow - musi byc symetrycznie, bo czasami podczas jazdy doopke trzeba podniesc ...więcej

  • avatar zgłoś
    przez olokolo,
    2009-05-12 16:32:41

    profesionalne wykonanie to jest sprawdzone w wielu przypadkach ja sie z tym zgadzam sam miałem kilka nieciekawych sytuacji podczas chamowania , wiec panie i panowie warto przestudiowac ten artykuł nawet kilka razy chamulce to jeden z najwarzniejszych elementów moto pozdrawiam olokolo

  • avatar zgłoś
    przez pinkee,
    2009-05-22 19:49:55

    Strasznie dużo opisów technicznych jak dla takiego laika jak ja :)
    Za dużo w artykule techniki i opisu działania hamulców, a za mało porad jak należy hamować. Co mnie interesują jakieś opóźnienia, ja wolałbym poczytać co mam zrobić, żeby lepiej hamować.

  • avatar zgłoś
    przez scatlock,
    2009-08-14 14:55:17

    Ten artykuł powinien być zatytuowany: "Dlaczego po naciśnięciu dźwigni, motocykl hamuje". W tym tekście, który z założenia ma uczyć hamowania, nic nie napisano o prawidłowej pozycji i sekwencji czynności, którą ma do wykonania jeździec przy tym arcytrudnym do wykonania w prawidłowy sposób manewrze. Dlaczego nikt nie napisał o tym, że na klamce hamulca palce powinny spoczywać od momentu wejścia na moto do momentu zejścia z niego? Efektywne hamowanie to też przede wszystkim odpowiednie wyniesienie i wbicie nóg w p...więcej

  • avatar zgłoś
    przez karoleq-90,
    2009-08-15 00:11:27

    Dobre opisy po kilku przeczytaniach tekstu można zrozumiec te techniczne zawiłości i przełożyc je na swój język:)

  • avatar zgłoś
    przez norvag,
    2009-12-10 12:22:08

    ale nie ma to jak ABS...żałuje, że nie mam go w swoim motocyklu...

  • avatar zgłoś
    przez ~Motocykl Online,
    2013-07-02 03:45:18

    Obojętnie czy jest to tłusty cruiser, maszyna sportowa, czy potulny turystyczny gigant – gdy sytuacja robi się krytyczna ważny jest każdy metr, który można zyskać lub stracić. W tym odcinku – jak pewnie i efektywnie wyhamować motocykl, jak prawidłowo wyregulować układ hamulcowy i o wszystkim, co jest z tym związane.
    Zobacz artykuł

  • ODPOWIEDZ +
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij