Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Forum - Wasze dyskusje: Technika jazdy

redukcja
  • avatar zgłoś
    przez giecu,
    2009-05-28 17:53:46

    Cześć,
    moje pytanie dotyczy redukcji biegów przy zwalnianiu. Uczono mnie że zmianę biegów należy zaczynać od stopy i stopą kończyć. w momencie kiedy odpuszczę gaz i zamierzam dokonać redukcji zanim wcisnę sprzęgło kładę stopę na dzwigni zmiany biegów. problem w tym że nie stawia ona oporu i bieg zmienia się zanim wcisnę sprzęgło. dodam że przy otwartej przepustnicy opór istnieje. czy coś jest nie tak ze skrzynią czy coś źle wykonuję? pzdr

  • avatar zgłoś
    przez dublik,
    2009-05-28 21:51:20

    Stopą się zaczyna i stopą się kończy- to masz dobry nawyk. Przy redukcji ty masz tylko stopę mieć nad dzwignią zmiany biegu a nie nią dotykać dzwigni. Zanim nie wciśniesz sprzęgła nie naciskaj stopą na dzwignię bo na pewno tak robisz tylko tego nie czujesz a w momencie zamknięcia gazu tryba w skrzyni się tek jakby "poluzowują" bo niema na nich obciążenia i jeśli lekko stopą naciśniesz dzwignię to bieg się zredukuje nawet bez użycia sprzęgła. Skrzynię masz OK tylko poćwicz nad redukcją. moja rada którą stosuję to...więcej

  • avatar zgłoś
    przez giecu,
    2009-05-29 18:20:54

    Właśnie mniej więcej tak robię jak opisujesz tylko nie byłem pewien czy to, że nie naciskam lekko na dźwignie przed sprzęgłem to dobrze i stąd moje obawy o skrzynie. Mam od miesiąca Kawasaki er 6n z 2006 roku i jest to mój pierwszy moto dlatego nie orientuje się jak pewne mechanizmy się zachowują.
    Pzdr

  • avatar zgłoś
    przez dublik,
    2009-05-29 20:05:15

    Cieszy mnie że mogłem pomóc :D Pozdrawiam i życzę tobie udanej jazdy w tym sezonie :bibibi: A co do zmiany biegów i ogólnie jazdy to wszystkiego się nauczysz wraz z upływem kilometrów :)

  • avatar zgłoś
    przez giecu,
    2009-05-30 10:34:57

    fajnie, że ktoś sensownie odpisał bo na innych forach albo nie rozumieli o co mi chodzi albo się nabijali. Dzięki i pozdrawiam. Miłego latania!

  • avatar zgłoś
    przez wojtas85,
    2009-05-30 12:41:50

    czegos nie rozumiem przy redukcji odejmujesz gaz ??
    powinienes go lekko dodac aby zwiekszyc obroty

  • avatar zgłoś
    przez pinkee,
    2009-05-30 18:51:35


    Giecu napisał(-a):
    "Właśnie mniej więcej tak robię jak opisujesz tylko nie byłem pewien czy to, że nie naciskam lekko na dźwignie przed sprzęgłem to dobrze i stąd moje obawy o skrzynie. Mam od miesiąca Kawasaki er 6n z 2006 roku i jest to mój pierwszy moto dlatego nie orientuje się jak pewne mechanizmy się zachowują."
    Co za różnica, czy kładziesz nogę na sprzęgle, czy nie? To się robi raczej odruchowo, wciskasz klamkę i naciskasz jednocześnie na dźwignię zmiany biegów. Ja też jeżdżę na tej Kaw...więcej

  • avatar zgłoś
    przez giecu,
    2009-06-01 21:39:00

    Ja staram się po jednym i za każdym razem przegazówka.

  • avatar zgłoś
    przez dublik,
    2009-06-05 22:20:37

    Przy zwalnianiu po jednym biegu i niema czasu na przegazówki. :evil: Przegazówki to tylko po to aby wyrównać obroty na trybach bo skrzynia w moto nie jest synchronizowana.Ja osobiście raczej nie główkuję nad przegazówkami bo nic się nie niszczy w skrzyni jeśli nie zwiększymy obrotów chwilowo przy zmianie biegu w dół. Jak śmigamy paczką podczas wekendu to żaden z kumpli nie robi przegazówki podczas redukcji biegu. A tak w ogóle to jak ktoś idzie po chodniku i się nie zna na mechanice to podczas przegazówki któr...więcej

  • avatar zgłoś
    przez giecu,
    2009-06-11 11:06:22

    Ja sobie nie zaprzątam głowy tym co sobie myślą przechodnie :)

  • ODPOWIEDZ +
STRONA 1 z 2
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij