Skocz do zawartości


Zdjęcie

POMOZCIE WYBRAC MASZYNE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 GregorJ

GregorJ

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 16 lipiec 2011 - 18:26

MOJ TYP TO HONDA 1000F
  • 0

#2 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 17 lipiec 2011 - 8:32

a mój xc125. idealna do miasta

a teraz z łaski swojej napisz po co Ci ten motocykl, gdzie i ile zamierzasz jeździć, jaką masz praktykę, itd
jsz
  • 0

#3 GregorJ

GregorJ

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:18

Hej,
Hmm motocykl to mi do jazdy potrzebny ;) a tak na powaznie to chce od czasu do czasu ze znajomymi pojezdzic, nie zamierzam szalec bo mam rodzinke, jezdze czesto na narty do Wloch a dokladnie do Karezza ( oczywiscie nie na motorze bo zima) ale krete gorskie drogi i te krajobrazy... zamierzam sie tam wlasnie wybrac latem z gropa znajomych a reszta to taka jazda na co dzien, na trening, lody itp. Gdy chodzi o doswiadczenie to troche go mam ale na mniejszych maszynach i na dodatek bylo to juz dobre dziesiec lat temu, teraz jakby zaczynam od nowa!
Dzieki i pozdro
  • 0

#4 Tuono1000rr

Tuono1000rr

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 18 lipiec 2011 - 21:55

Fazer 600s2 z abs lub kawasaki er6f z abs super motorki fazer jak go nie wkręcisz wysoko to nie szaleje bezpieczny i młody rocznik w dobrych pieniądzach. Kawasaki 650 ale bardzo oszczędny 2 cylindrowy i fajnie się zbiera. Oba sprzęty poręczne i dobre nie tylko na początek. Rocznikowo z 2008 r kawe masz już za ok 12tys. Wersja z abs oczywiście tylko inaczej się hamulcuje a jak poszukasz to znajdziesz co i jak. Nowe sprzęty już zaczynają mieć w większości zamontowny ten układ i droga hamowania naprawdę się skraca i o to chodzi jak nie chcesz zbytni szaleć i masz rodzinę to motorki dla Ciebie. Nie słuchaj podpowiedzi o 1000 bo to nie są żarty opanować ciężki mocny motocykl. A wprawny jeździeć to i tak objedzie każdego litrowca który lansuje się pod barem. Pozdrawiam i napisz co tam zakupileś powodzenia
  • 0

#5 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 20 lipiec 2011 - 5:50

Gdy chodzi o doswiadczenie to troche go mam ale na mniejszych maszynach i na dodatek bylo to juz dobre dziesiec lat temu, teraz jakby zaczynam od nowa!


to zacznij od czegoś, co nie waży ćwierci tony, nie ma z górką 100KM, itp. przez 10 lat zmieniły się nieco same motocykle, a i Twoje umiejętności raczej nie błyszczą
cbf600, gsf600 - niewysilone 600-tki, z rezerwą wystarczą do Twoich potrzeb. przy tym niekoniecznie narażą Cię na nadmierne ryzyko, z pewnością wybaczą wiele więcej błędów niż cbr1000f
jsz
  • 0

#6 Kastor

Kastor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 21 lipiec 2011 - 21:01

To naprawdę zależy od wielu elementów. Ile masz wzrostu? Będziesz jeździł sam czy z plecaczkiem? Co chcesz z tym sprzętem robić - okrążenia w okół komina, przygotowanie do mocniejszej maszyny, czy turystyka? Z pewnością szukaj coś koło 600ccm i około 60 - 70KM mocy około 200kg wagi i z całą pewnością z ABS... reszta zależy od odpowiedzi na powyższe pytania.

Kastor
  • 0

#7 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 22 lipiec 2011 - 5:21

To naprawdę zależy od wielu elementów. Ile masz wzrostu?


chyba gdyby miał 1,45m w kapeluszu to wzrost miałby znaczenie...
jsz
  • 0

#8 Kastor

Kastor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 23 lipiec 2011 - 7:29

Albo blisko 2m... sorki ale ER5 czy 6 to są po prostu stosunkowo małe. Chyba że ktoś lubi jeździć w kucki ;) .
  • 0

#9 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 7:48

można się sprzeczać, nie zamierzam. fakt, że ktoś jest wysoki nie podnosi z miejsca jego umiejętności - motocykle "duże" mają zazwyczaj i większe (mocniejsze) siniki, a te niespecjalnie nadają się do nauki jazdy czy powrotów po latach. właśnie niedawno ktoś na fm tłumaczył, że przypadek rządzi życiem motocyklistów, podając przykład znajomego, który po 20 latach przerwy wrócił na motocykl, kupił dużego zygzaka i się strzaskał; że niby rozsądek nie pomógł. ano, nie pomógł: brakło umiejętności

dla wielkich i długonogich pozostają dla wygodnej pozycji i "odpowiedniego wyglądu nie-jak-na-psie" np. turystyczne enduro, ale nie każdemu odpowiadają

podałem swoje typy: można szukać wśród innych, kierując się li tylko pojemnością czy nominalną mocą (jak er6, który zdaje się słaby, ale oddaje moc znacznie wyraźniej od r4). myśleć wypada przed, a nie liczyć że nagle olej w głowie uratuje w sytuacji krytycznej, do której się samemu doprowadzi
jsz
  • 0

#10 Kastor

Kastor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 9:25

jeszua, tu pełna zgoda. Nie ma w tym aspekcie miedzy nami różnicy. Dla wysokich miałem właśnie na myśli coś z turystyków; DL650, Transalp, Kavaski Versys albo KLE500, CBF600 też z biedą się spisze.

Można znaleźć w dobrej cenie duży motocykl, z silnikiem 500/650ccm i 50-65KM który nie będzie wodził na pokuszenie drzeć gumę i lecieć po 180km/h na drodze krajowej, ale który ma przyzwoite przyspieszenie na starcie z racji bardziej płaskiej charakterystyki momentu obrotowego. Do tego bardzo przyjemnie się prowadzi i siodło ma na wysokości 85cm i 2m facet nie wygląda na nim jak na psie :) .

Chcę zwrócić w ten sposób uwagę iż łatwo się szufladkuje ER5/6n, CBF500, GS500... a nie bierze się pod uwagę ile jeździec ma wzrostu i ile waży a to przecież jest ważne. Bo moto musi być wygodne... i jeździec musi się w nim dobrze czuć.

Kst
  • 0

#11 Kastor

Kastor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 9:31

Dodam jeszcze już ze swojego doświadczenia że warto dołożyć trochę kasy by maszyna miała ABS. To jednak dla początkujących dość istotna moim zdaniem kwestia. Żółtodziób zazwyczaj nie ma wyczucia klamki i koła, nie wie kiedy koło łapie uślizg a przyzwyczajenia z puszki każą w sytuacji awaryjnej wciskać heble na maxa. Ten sam manewr na moto kończy się blokadą przedniego koła i glebą z efektownym szlifem. ABS w takiej sytuacji jest bardzo pomocny.

Kst.
  • 0

#12 GregorJ

GregorJ

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 9:33

Hej! Wzrost 183 cm, gdy chodzi o rodzaj sprzetu to raczej turystyka!
Pozdro!
  • 0

#13 Kastor

Kastor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 9:54

GregorJ: To masz już pełny przegląd możliwości :) . Tak do pojeżdżenia to Kava ER5/6n do turystyki Honda CBF600A z ABSeme - mają bardzo dobre ceny w tym również z ABS, tanie części i łatwo dostępny serwis. Popróbował bym jeszcze Transalpa - typowy turystyk z dobrą ochrona przed wiatrem. Suzuki DL650 V-Strom, też turystyk, może ci się wydawać już duży ale to pozory bo maszyna świetnie się prowadzi i jest bardzo ułożona i wygodna. Maszyny z ABS już sobie trochę kosztują i trudniej je trafić bo ludzie nie chcą się ich pozbywać...

Weź jeszcze pod uwagę iż siebie i maszynę musisz ubrać. Ty w ciuchy, kurtka, spodnie, buty, kask, rękawice - nie ignoruj tego, upadki są bolesne a otarcia długo się goją. Maszyna - przynajmniej gmole, zalecane handbary by chronić ręce i ew klamki sprzętu przed uszkodzeniami przy pt. upadku...

Powodzenia! :)

Kst
  • 0

#14 GregorJ

GregorJ

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 9:57

A no i dodam jeszcze ze nie jestem emerytem ktory wraca po 35 latach na motocyklm mam 32 lata i nie jezdzilem przez ostatnie 8 lat, najpierw zaczynalem od etz 125, nastepnie 250, skonczylem na fazerce 6 ale to tylko pol roku, bo wyjechalem do Niemieci tak wyszlo ze do dzis tu jestem!
Pozdro

  • 0

#15 GregorJ

GregorJ

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 24 lipiec 2011 - 11:05

Dzieki Kastor, Kava jest dosyc interesujaca, postaram sie poprobawac tych maszyn, dam znac na co sie zdecydowalem
pozdro

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych