Skocz do zawartości

Zdjęcie

żarówka

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 xenia

xenia

Member

• Forumowicze
  • PipPip
  • 29 postów

Napisano 28 grudzień 2009 - 17:58

Chcę do swojego moto założyć żarówkę xsenon`ową .
Czy muszę przerabiać coś w instalacji elektrycznej ?
  • 0
< Znajomych mam wielu , przyjaciół nie licznych ; tych , co naprawdę mnie znają jest jeszcze mniej >

#2 stoodent1

stoodent1

Advanced Member

• Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 29 grudzień 2009 - 0:09

Powinieneś kupić żarówkę wraz z przetwornicą np zestaw HID'a.
Z tym że w myśl przepisów ruchu drogowego aby móc skorzystać z dobrodziejstwa światła xenon należy zamontować:
-system samoczyszczący
-system samopoziomujący
-no i mieć całą homologację
Jak coś pominąłem to proszę kolegów o dopowiedzenie.
Wiesz możesz naprawdę się zdziwić podczas kontroli drogowej nie mając homologacji...
  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#3 jeszua

jeszua

Advanced Member

• Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 29 grudzień 2009 - 13:28

raczej powinna niż powinien ;)
wymóg homologacji spełnia wszystkie warunki: AFAIK obecnie nie ma wymogu systemu poziomowania, ale mogę się mylić. natomiast motocykli z tym typem oświetlenia montowanym fabrycznie jest raptem parę modeli na świecie... to tylko przedstawiam jako argument contra
zwracam uwagę na fakt, że xenon xenonowi nierówny: zamiast zwykłej żarówki raczej będzie wchodził w grę bixenon. no i nie jest to "żarówka" ;)