Skocz do zawartości


Zdjęcie

pierwsze moto..


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 20 marzec 2010 - 23:52

Witam bardzo proszę o kilka porad na co patrzeć przy kupnie motocykla.
Na co uważać, jak co sprawdzić. a tak że o rady co wadliwe w danym modelu.

który moim zdaniem wielu się przyda>
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#2 stoodent1

stoodent1

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 21 marzec 2010 - 11:50

Jeżeli szukasz jakiegoś konkretnego motocykla to znajdź na internecie historię malowania takich sprzętów.
Pozwoli to na wczesne wykrycie malownia (co nie jest zawsze wadą a często wyznacznikiem indywidualizmu) warto to sprawdzać bo można wykryć malowanie ramy co dla mnie jest nie dopuszczalne.
-oglądaj okolice główki ramy gdzie często one pękają przy dzwonie.
-warto zobaczyć tarcze hamulcowe (żaden moto nie będzie miał rantu na tarczy po 30kkm no chyba że był katowany)
-stan zawieszenia czy nie ma wycieków, zbyt nocnych skoków, czy gdy wogóle nie pracuje.
-łożyska główki ramy sprawdź na centralce. Kręcimy kierownicą i sprawdzamy czy pracuje płynnie.
-np fazer rok od 98 do 03 sprawdź stan krućców gaźnikowych gdzie koszt zakupu 450zł + wymiana
-w jeździe sprawdzisz czy nie "wali" się w zakręty czy nie ściąga zbyt mocno.
-czy nie ma wibracji na kołach
-stan łańcucha napędowego zawsze podstawa do negocjacji ceny
-gdy silnik jest już ciepły z wydechu nie powinien wydobywać się już widoczny dym.
Intensywnie biały może świadczyć o pękniętym cylindrzę, uszczelce pod głowica itp
czarny na wysokich obrotach to wysokie spalanie oleju.
-gdy zapala tylko przy odkręconek manetce gazu mogą być zawory do regulacji.
-ogólnie warto znać historię danego sprzętu od ludzi którzy mogli go widzieć.
Motocykl z Anglii można łatwo sprawdzić przebieg wrzuce link jak będę w domu.
Pewnie wiele jeszcze pominąłem napewno ktoś uzupełni.
Trzymam kciuki za udany zakup.

  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#3 stoodent1

stoodent1

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 21 marzec 2010 - 17:31

cd.... oczywiście siedziałem na wykładach i zapomniałem o kilku rzeczach...

-stan przewodów hamulcowych (dobrze jak by był oplot dłużej służy)

-stan układu hamulcowego (czy i jak działają hamulce przód tył)

-opony sprawdź ich stan i dot (dot 4 cyfry np 0310 3 tydzień 2010 rok) oczywiście bierzemy opony nie dalej jak 3 lata (kolejny argument do negocjacji ceny)

-motocykl z Anglii??? :arrow: tutaj sprawdzisz przebieg

uzupełniajcie dalej :)
  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#4 stoodent1

stoodent1

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 22 marzec 2010 - 9:56

Cd...

-oczywiście pominąłem tak podstawowe rzeczy jak numer ramy który jest najważniejszy.

Ja osobiście radzę zabrać do zakupu mechanika są ludzie co za 200 zł oferują pomoc przy zakupie motorka unikniesz na pewno niedopatrzeń.

POZDRO
  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#5 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 03 kwiecień 2010 - 18:54

Zna ktoś jakaś dobrą stronę z historią malowania motocykli ja znalazłem coś takiego ??

BikePics ta jakaś niepewna bo to ludzie wrzucają ale może komuś pomóc
Fazer

  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#6 alpha1983

alpha1983

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 30 kwiecień 2010 - 17:23

Zamierzam w ciagu nastepnego tygodnia/dwoch kupic Honde cbf 600 , badz Suzuki Bandit (rok 2005 - 2007 )
Czy ktos zna ten model i jest w stanie powiedziec na co zwracac uwage przy zakupie ? Jakies typowe dla modelu usterki ?
Przyznam sie ze to bedzie moj pierwszy moto i poza odroznieniem przodu od tylu motocykle to dla mnie czarna magia ;)

Z gory dzieki za pomoc
  • 0

#7 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 30 kwiecień 2010 - 22:01

znajdź wiarygodnego mechanika i zapłać mu za zdiagnozowanie zakupu. 95/100 motocykli w ofertach to większe lub mniejsze ściemy, a kupienie złomu pozbawi Cię pieniędzy i całej przyjemności z jazdy
jsz
  • 0

#8 stoodent1

stoodent1

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 01 maj 2010 - 14:26

Dobrze jeszua pisze.
Wiem jak to jest kupować i napalić się na sprzęt później dopiero wychodzi ile ta platoniczna miłość cię będzie to kosztować.
Uwierz nie zauważysz 70% tego co mechanik, albo nawet inny motocyklista który spojrzy na to wszystko na chłodno.
  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#9 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 02 maj 2010 - 11:45

Gdzie mogę znaleźć malowania Horneta 600 / bandita 600 / xj 600 ??
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#10 sioux13

sioux13

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 07 maj 2010 - 21:08

Witajcie!
Tak jak wiele osób na tym forum przymierzam się do zakupu pierwszego motocykla. Zauważyłem, że w sugerowanych propozycjach jest bardzo mało sprzętów z grupy naked lub supermoto. Zastanawiam się co może być przyczyną czy to, że są to jak na razie mało popularne kategorie czy może po prostu nie nadają się dla początkujących...
Na mojej short liście w tej chwili są 3 modele. Triumph Street Triple, KTM 690 SM/R i Kawasaki Versys ewentualnie BMW F 800R. Proszę o Waszą opinię czy nie są to zbyt ambitne motocykle na początek (szczególnie te dwa pierwsze?). Może ktoś z Was ma doświadczenie z tymi sprzętami??? Planuję korzystać z motocykla głównie w ruchu miejskim od czasu do czasu jakiś wypadzik "za miasto". A może podpowiecie jeszcze coś ;) . Pozdro
  • 0

#11 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 08 maj 2010 - 10:32

versysem zaraz idę się przejechać, to opowiem. street triple to jest wariat nie motocykl! mnie, spokojnego turystę przez skrzyżowanie na kółku przewiózł. no fakt, na manetkę wpływ miał koleś w leonie r, który mi jakieś przegazówki urządzał na czerwonym, ale bez jaj... to samo powiem o 690, w końcu to najmocniejszy singiel - daj sobie spokój z nim. 800 bmw nie miałem też okazji jeździć, ale przebieg krzywej wskazuje, że to mocna maszyna - zbliżony jest mocą i momentem do starego boksera 1100, a to niemało
jeśli masz ochotę na nakeda, to nowa xj6, może cbf600
jsz
  • 0

#12 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 08 maj 2010 - 17:28

versys: fajny jest ;)
zacznę od tego, że IMvHO nada się na pierwszą maszynę, do nauki jazdy i jeszcze na dłużej. jest w gruncie rzeczy niski (dla mnie za niski, mocno ugięte nogi), lekki, ładnie i dość liniowo oddaje moc - załamania krzywej momentu w praktyce nie odczuwałem. rzędowej dwójki nie trzeba wysoko kręcić, żeby uzyskać zadowalające przyspieszenia, a nawet jeśli to nie ma w żadnym zakresie obrotów niebezpiecznego często w r4 nagłego przyrostu mocy. poręczny jak rowerek, prowadzi się bardzo przyjemnie. zawieszenia łykają nierówności skutecznie, nie bujają na nierównościach, nie trzęsą, nawet dość szybkie łuki mam wrażenie że prowadzą stabilnie. chociaż można się zdziwić, mają spory sag (albo ja jestem za ciężki). owiewka jest dość dobra, żeby przy większej prędkości dawała efekt, ale na tyle kiepska, że nie ma za nią "strefy ciszy" i kierownik doskonale wie, że zdrowo zapier..cza. jazda z otwartą szybą nie wchodzi w grę, podmuch wali prosto w py... znaczy w oczy. powyżej 150-160 zaczynają się turbulencje: pewnie pomogłoby pochylenie się za owiewką, ale w pozycji jazdy tułów kierowcy jest mocno wyprostowany
wad trochę ma: silnik jest wyjątkowo niekulturalny, trzęsie, lusterka wibrują, itp. dwustopniowe siodło kompletnie nie przypadło mi do gustu, nie cierpię rantu drażniącego mnie w kość ogonową. skrzynia pracuje topornie, dokładnie ale głośno i wymaga silnego nacisku. nie chciałem jej męczyć zmianą bez sprzęgła, bo baaardzo nie chciała. tylne koło podejrzanie szybko zerwało mi przyczepność przy mocnym hamowaniu na czerwonym, szybko się odezwał abs
jsz
  • 0

#13 sioux13

sioux13

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 09 maj 2010 - 21:13

Hej! dzięki za podpowiedź. Tego się obawiałem, że te dwie maszynki mogą być za ambitne (bo rozumiem, że "...ale bez jaj..." nie dotyczy motocykla tylko pomysłu zakupu na początek ;-) ) To niestety smutna rzeczywistość bo jakoś te "japońce" nie bardzo przypadły mi go gustu estetycznie. A co sądzisz o małym "monsterku" Ducati? Pozdro Sioux
  • 0

#14 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 10 maj 2010 - 5:40

jak masz mocno osadzone plomby... l-twiny ducati (nie tylko) są jak na mój gust zbyt agresywne w oddawaniu mocy, żeby z czystym sumieniem polecać początkującemu. zwłaszcza, że nowe silniki o czym wyraźnie mówią testerzy, poszły o krok dalej niż stare 2-zaworowce. jeśli do tego dodać twarde, praktycznie sportowe zawieszenie, które na naszych dziurawych drogach daje się mocno we znaki, to wychodzi obraz motocykla mało przyjaznego świeżakowi
chociaż na upartego można, ale będzie to trochę męczące i w jeździe, i w serwisowaniu. włoszczyzna ma u nas opinię awaryjnej, mechanicy często nie chcą się z nią babrać i jeszcze częściej nie wiedzą jak
jsz
  • 0

#15 MaciaS

MaciaS

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 30 maj 2010 - 0:01

KTM 690 SM/R - troche duze moto jak na pierwsze. No i ciezkie. 690 Duke polecilbym predzej, nawet wersje R. Kulturalny mocny singielek. Ok 70 koni i niska masa 160 czy 170 kg z plynami. Pomysl ;)
  • 0

#16 Rems

Rems

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 19 grudzień 2011 - 21:57

a to i ja dorzucę pytanie.
Planuję zakup motocykla w I kw 2013.
Jednoślady to stały aspekt w moim życiu, rowery (dh, 4cross) później trochę bawiłem się na krosach w terenie a i pobujałem się trochę na 250-tkach.
Moją uwagę szczególnie zawsze przykuwały golasy i dlatego nastawiłem się na en-6r, GSR600 lub XJ-6 (z roku 2007/0 B) w cenie do 15? tyś.
Szczerze mówiąc to nie wiem czy nie uderzam w za wysoki próg, ale nigdy nie miałem problemów z opanowaniem :)
Szukam motocykla głownie na miasto, ale też w trasy do ok.250km za miasto, takiego, który kiedy trzeba będzie się delikatnie i elegancko prowadzić a jak przycisnę to łatwo wejdzie na obroty :)
Zastanawiam się co mi poradzicie... Czy za 15 tyś kupię dobry motocykl tej klasy czy dla pewności szarpnąć się na więcej? może szukać motocykli o mniejszej pojemności lub innej klasy?
  • 0

#17 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 22 grudzień 2011 - 8:35

mimo wszystko sugerowałbym coś, co nie ma 100KM - czyli np. gsr wg mnie powinien wypaść. er6 nie jeździłem, ale z tym samym silnikiem versys jest bardzo przyjemny jeśli chodzi o charakterystykę. xj6 też wygląda pod tym względem dobrze
ale to tylko moja opinia, bo na podstawie tego co napisałeś o swoim doświadczeniu z ostrożności należałoby uznać, że w zasadzie praktykę masz symboliczną i z przeszłości raczej
jsz
  • 0

#18 Ghost

Ghost

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 22 grudzień 2011 - 10:09

XJ 600 fajna maszyna. Nie jest zbytnio lekka co też może przełożyć się na mniej lub bardziej przypadkową parkingówę. Silnik dobrze pracuje. Zaletą są też 4 cylindry. Serducho nie jest jakimś potworem ale słabe też nie jest. Przy spokojnej jeździe spali 5-6 litrów. Seryjna owiewka polepsza komfort jazdy. Ta Yamaha nie adresowana dla amatorów sportu ponieważ ową maszynę raczej ciężko postawić na koło (chociaż dzisiaj znajdą się spece od wszystkiego).
Yamaha jest stosunkowo tania (duże zaplecze części). Jeśli zdecydujesz się na to moto zapewne jeszcze Ci sporo zostanie na fajny kask czy kombinezon.
Drugie moto które zaproponuję to poczciwy i dobrze znany Suzuki GS 500. Maszyna idealna na start, wprowadzający młodszych stażem do świata motocykli. Silnik Suzuki dobrze wkręca się na obroty na każdym biegu co pozwala na dynamiczne przyspieszenia na niższych biegach. 5 i 6 zdecydowanie dłuższa co ogranicza dynamikę. Ze względu na wymiary nadaje się on bardziej na dojazd do pracy czy jazdę po mieście niż turystykę. Wielu motocyklistów wyposażało swoje 500-ki w całe lub częściowe owiewki. Szczególnie popularne były owiewki firmy FiveStars. Jak mówiłem wcześniej wspomagają komfort jazdy.
Gs 500 jest motocyklem tanim zarówno w zakupie w częściach i w paliwie.
  • 0

#19 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 23 grudzień 2011 - 21:03

XJ 600 fajna maszyna. (...)


a gdzie widziałeś pytanie o xj600? bo ja w poprzednim poście nadal widzę - wyraźnie - inny symbol
jsz
  • 0

#20 Ghost

Ghost

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 28 grudzień 2011 - 17:37

dlatego nastawiłem się na en-6r, GSR600 lub XJ-6 - tutaj?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych