Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsze, duże moto 125ccm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Mulcias

Mulcias

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 30 wrzesień 2012 - 15:45

Witam. Niedługo będę obchodził 16 urodziny i dodatkowo się przeprowadzał z aktualnego miasta. Szukam więc jakiegoś dwukołowego środka transportu, którym dojeżdżać będę do szkoły. Wszystko przebiegło by gładko, gdyby nie mój wzrost. Aktualnie mam 194cm wzrostu i prawdopodobnie jeszcze trochę urosnę, ważę 85kg i nie wiem jaki moto byłby dla mnie odpowiedni. Oczywiście nie proszę tu o wybranie motocykla za mnie, ale zwężenie kręgu poszukiwań. Budżet, jaki może być przeznaczony to 5-6 tys. i nie ma jak go naciągnąć. Podobają mi się chyba wszystkie rodzaje motocykli, jednakże biorąc pod uwagę miejsce mojego przyszłego zamieszkania (dojazd szosą i zwykłą ziemną ścieżką, która lubi być błotnista), skłaniałbym się ku supermoto, enduro lub jakiemuś sportowo-turystycznemu. Aktualnie miałem na oku MZ 125, Yamaha DT 125x, Honda Varadero (może jakoś się da ją wcisnąć w ten budżet) i Yamaha TDR 125. Chciałbym jednak dwuślad, na którym poczuję przyśpieszenie (oczywiście nie wyobrażam sobie, że mnie zrzuci, ale fajnie, jakby jakieś było). Aktualnie jestem trochę zmieszany co do sm. Jedni przy wzroście 195 piszą, że dobrze wyglądają, a inni wręcz odwrotnie. Byłbym również wdzięczny, gdyby jakaś wysoka osoba posiadająca 125ccm podesłała swoje zdjęcie na takiej maszynce. Dodam jeszcze, że zainteresował mnie KTM 125 EXC, ale z tego co widzę, to takim tylko na tor, albo jakieś leśne dróżki.
  • 0

#2 pedross

pedross

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 10 październik 2012 - 8:01

Z czystym sumieniem mogę polecić motorek, który sam sobie kupiłem jako pierwsze moto.
Z takim zamiarem , że pojeżdżę na nim pół roku, trochę się nauczę, zdobędę trochę umiejętności jazdy po asfalcie i w lekkim terenie, a potem go sprzedam i przesiądę się na większy (GS 650 DAKAR)
I jak na razie już 3 sezon latam TDR’ką i do rekreacyjnej jazdy albo zwykłego przemieszczania się po mieście czy na wypady za miasto naprawdę mi wystarcza i daje radę.
Motor bardzo uniwersalny!!

YAMAHA TDR 125
to motocykl częściowo sportowy, a częściowo terenowy.
Motocykl posiada duży prześwit 27 cm.
Zablokowany seryjnie silnik generuje 15 KM, odblokowany ok. 28 KM.
Silnik jest chłodzony cieczą.
Prędkość maksymalna to ok. 130 km/h.
Silnik dwusuwowy, zrywny i dynamiczny jak na swoja małą pojemność daje sporo frajdy
Skrzynia biegów 6-stopniowa. Waga ok. 135 kg.
Bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą i duże siedzenie pozwalają czerpać przyjemność z jazdy nawet w dłuższej trasie.
To idealny motocykl na miejskie dziurawe drogi i korki.
Doskonały do jady rekreacyjnej, krótkodytansowej turystyki i wycieczek za miasto w teren.
Świetnie radzi sobie na nieutwardzonych szutrowych, polnych lub leśnych drogach i szlakach.
Yamaha TDR 125 to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego terenowego enduro.
Wcale tak dużo nie pali jak to mówią o 2T a naprawdę daje radę,
Jak masz dobre opony enduro to w lekki teren bez problemu możesz ruszać!!! W błoto, bez "kostki" zdecydowanie nie!!!
Leśne drogi, jej nie straszne.
a polne szutry, żwirówki to żywioł TDR!
- super idzie!!! gaz, gaz dużo gazu tak jak ona lubi
A do miasta idealny, szybko się rozpędza na krótkich dystansach.
I ma spore gabaryty, ja mam 176 cm wzrostu i 85 kg wagi i jest dla mnie w sam raz, nie za mały nie za duży.

No ale Ty jesteś naprawdę bardzo wysoki, nie wiem czy by Ci TDR’ka pasowała, chociaż większej 125 nie ma!!! nie znajdziesz!!Zresztą wysokość siedzenia – kanapy w TDR jest dokładnie taka sama jak w BMW GS 650!!!czyli 85cm.
Honda Varadero jest w zasadzie takich samych gabarytów co TDR 125, ale kanapę ma nieco niżej.

Co do KTM 125 EXC to jest zdecydowanie drobniejszy i no super sprzęcik ale nie do jazdy po ulicy, czy dojazdów do szkoły. Poza tym nie oszukujmy się servisowanie KTM’a jest jednak droższe niż TDR czy Varadero.

Za 5 tyś. masz już naprawdę w super stanie TDR i jeszcze Ci zostanie na, kask, kurtkę, serwis i części albo modyfikacje. Bo może trzeba byłoby zrobić drobne modyfikacje dać dystanse żeby trochę podnieść Ci kierownice ewentualnie dać do tapicera kanapę wsadzi Ci do kanapy te 5 -10 cm gąbki więcej i już zupełnie inaczej będziesz siedział. Do tego zawieszenie jest regulowane z tyłu, więc sprężynę będziesz musiał dokręcić, ustawić na maksymalnie twardą wtedy będzie sztywny tył i nie będzie tak obsiadał pod twoim ciężarem. Albo wymienić tylny amortyzator na taki z ciut dłuższą sprężyną , a z przodu w lagi wlać gęstszy olej też zyskasz z 3-5 cm na skokach zawieszenia , a to już naprawdę sporo.

Więcej informacji na mojej stronie:
http://redzik.polska.../TDR-125/114734

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych