Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy motocykl, i 150 pytań.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 13 maj 2012 - 16:56

Witam wszystkich, Prawde pisząc mam 150 pytań zwiazanych z 1. motoyklem którego zamierzam kupić..
Te pytania nie wywodza sie z całkowitej ciemnoty ( moze czasami) ,lecz z opini wielu użytkowników - a każdy inaczej pisze..

Zatem. Chciałbym kupić sobie najlepiej nakeda, bo mysle ze mimo wszystko bedzie ten upadek wiec szkoda owiewek.
Dysponuje niewielkim budżetem ale robie co moge byle dobrnąć do spełniania marzeń :) ..
Konkretnie chciałbym sie was spytać o opinie takich pojazdów jak:
Suzuki GS500
Kawasaki ER5
Kawasaki GPZ500 - czystajac artykuł o tym modelu na owej stronie troszke mnie zniecheciło do kupna tego modelu.
Oraz nie naked - Kawasaki ZXR400

Chce wyłącznie pojemnośc 500, gdyż mam zamiar sie uczyć , Jesli macie jakies propozycje innych motorów byłbym zadowolony wyłacznie 400-500cc...

Aha.. Ogolnie jakos nie przepadam na Honda, słyszałem ze cudowne silniki ale nie wpadają mi w gust.. Ewentualnoscią był Hornet, lecz ponoć jest Cieżko z cześciami do niego.

Najbardziej wpadł mi w gust GS500 lecz czy to dobry wybór?..srednio ile potrzebowałbym na "chodzacego" GS'a?
  • 0

#2 Klombik

Klombik

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 13 maj 2012 - 20:50

Witaj!
No co tu dużo mówić, mnóstwo było artykułów na temat każdego z tych motocykli na tym czy innym konkurencyjnym portalu. Kwestia jest tego typu, że praktycznie wszystkie motocykle oferują Ci to czego szukasz i sprawa się ogranicza do tego, żebyś Ty z całej oferty rynkowej wybrał egzemplarz w jak najlepszym stanie technicznym, czy to będzie kawasaki er-5, czy suzuki gs 500. Na tym etapie, na którym jesteś, każdy z tych motocykli będzie odpowiedni. Ale moja mała rada może być taka, żebyś skoncentrował się na GS500, ma lepsze hamulce od er-5, co prawda kawasaki ma tam niby lepszy silnik, troszkę więcej mocy(chociaż ja tam zawsze uważam, że najważniejszy jest prawidłowy stan techniczny jeżeli chodzi o osiągi), ale hamulce w er-5 nie uważa się za najlepsze, więc jeżeli przytrafi Ci się sytuacja awaryjna(czego Ci nie życzę ) to na GS500 nie zdziwisz się tak bardzo jakbyś się zdziwił na er-5. A to kilka KM mocy różnicy Ci nie zrobi, a pojeździsz długo. A o zxr400 nic Ci nie powiem :) Pozdro.
  • 0

#3 Klombik

Klombik

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 13 maj 2012 - 20:54

No i byłoby miło gdybyś te 5 tysięcy miał, ale to nie reguła. :)
  • 0

#4 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 14 maj 2012 - 17:17

Nie robi mi to różniocy czy bedzie mial lepsza moc ,wole mniej awaryjnego, a na 1 pojazd mysle ze w zupełności wystaczy..

Tak czytałem na wielu portalach o tych bike'ach ale jak jeden uwaza coś za pozytywne inny uwaza to za negaywne i tak w koło Macieja... Motor służyłbym mi do przejażdzki oraz do dojazdu do pracy i do szkoły..

Na któryms z Portali było napisane "Znaleźć dobrego GS'a to jak znaleźć uczciwego polityka" :) ..

No tez nie zależałoby mi na wygladzie, byle silnik sprawny i hamulce :) ..a jakies znaki szczególne na co patrzeć przy kupnie bike'a?..
  • 0

#5 Klombik

Klombik

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 14 maj 2012 - 20:47

powiedział:

"Znaleźć dobrego GS'a to jak znaleźć uczciwego polityka"


to stwierdzenie można przypiąć do wielu, wielu motocykli. Jak masz kasę to znajdziesz dobry egzemplarz ;)

- główka ramy, czy płynnie kierownica idzie od lewej do prawej bez przeskoków
- ślady wycieków na silniku
- posłuchać jak pracuje
- luzy tylnego koła, wahacza, przecieki na lagach
- elektryka, sprawdzić wszystkie przełączniczki
- papiery oczywiście
- zębatka, łańcuch, opony, przewody hamulcowe

generalnie to wszystko trzeba sprawdzić, wszelkie ślady gleby itd...

wszystko ma wpływ na cenę końcową
  • 0

#6 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 16 maj 2012 - 18:26

:bibibi: z kasa wiecznie jest problem :) .. hehe robie na 2 roboty wiec moze uzbieram troszke :)

a powiedz mi, naped wymienia sie co 40k przejechane?.. bo w 1 portalu słyszałem ze co 40k przejechane wymienia sie napęd.. W autach jest tak ze trzeba wymienic rozrzad przy kupnie samochodu, a przy motoach jest tak czy raczej skłaniaja sie na wymiane napędu inne czynniki..
  • 0

#7 Klombik

Klombik

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 16 maj 2012 - 19:06

Nie, wymiana rozrządu nie, ale regulacja byłaby wskazana, zwłaszcza przy dużym przebiegu. No chyba, że masz czarno na białym napisane, że w super extra serwisie była niedawno robiona regulacja zaworów zgodnie ze wszystkimi zaleceniami producenta no to możesz odpuścić, ale np olej zmień i filtr oczywiście, tak dla bezpieczeństwa, filtr powietrza zobacz w jakim stanie też. Co do napędu, no każdy producent ma tam swoje okresy ustalone co ile powinno się to robić, zobacz w jakim stanie jest łańcuch, zębatka przy tylnym kole, jak zmieniasz zębatkę z tyłu to przyzwoicie by było wymienić też łożyska. z zębatką zdawczą trochę więcej zachodu, bo generalnie jej nie widać, bo jest za osłonką najczęściej. No ale faktycznie to 40 tyś km przebiegu, to może motywować, żeby rozebrać trochę sprzęta i zobaczyć w jakim jest stanie, jak kiepsko, no to do wymiany, ale licz się z kasą.
  • 0

#8 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 17 maj 2012 - 7:35

ech... napęd wymienia się, jak jest zużyty. to akurat jedna z rzeczy, które łatwo gołym okiem ocenić w jakim są stanie. w mocniejszych motocyklach kilkanaście tysięcy, do 20 kilku przy turystycznym użytkowaniu. wymienia się komplet, tj łańcuch z obiema zębatkami
po zakupie dla komfortu wymienia się zwyczajowo olej z filtrem i np. świece, bo w tym kraju nie wiadomo kiedy co było faktycznie robione, kultura techniczna u nas leży. warto też sprawdzić luzy zaworowe, regulacje gaźników, itp. pozostałe czynności wg potrzeby, nie da się napisać "po ilu km", bo zazwyczaj nie wiadomo kiedy było cokolwiek robione poprzednio (albo informacja jest mało wiarygodna). motocykl to skarbonka bez dna, zwłaszcza po zakupie, kiedy zazwyczaj zaczynają wychodzić kwiatki

w zakupie proponuję poszukać w okolicy planowanych oględzin dobrego mechanika i się tam przejechać z motocyklem po wstępnych oględzinach, jeśli wypadną pozytywnie. kosztuje to 100-200zł, a może oszczędzić wielu tysięcy na remont złomu. żyjemy w dzikim kraju, większość ofert na allegro to mniejsze lub większe miny, zajechane, zaniedbane albo powypadkowe, wypicowane pod sprzedaż
jsz
  • 0

#9 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 17 maj 2012 - 18:44

Nie no jasne olej i filtry to podstawa, jedynie naped mnie interesował, bo tego nie byłem pewien,
Nie pytam "po ile km" tylko na co konkretnie zwrócić swoją uwage.. estetyka nie idzie w parze u mnie z mechanika, a wole miec mechanike w jak najlepszym stanie, ale wiadomo swoje trzeba w niego wrzucic na poczatek..

a trudno z cześciami do GS'a?..

Jeszua kazdy patrzy najtaniej, i byle podjechać pod ten sklep.
  • 0

#10 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 17 maj 2012 - 19:09

Nie pytam "po ile km" tylko na co konkretnie zwrócić swoją uwage..


stopień naciągu - ile jest wykorzystane z regulacji, powyżej połowy to już powoli zmierza do zmiany, zużycie przyspiesza. kształt zębów, czy nie są za bardzo "w szpic" w porównaniu do nowej zębatki. czy jest prawidłowy luz na naciągu, itp. polecam odpowiednie artykuły, jest ich trochę na sieci; tyle, że to jedynie wstępna selekcja, a potem i tak dobrze skorzystać z profesjonalnej pomocy
jsz
  • 0

#11 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 07 październik 2012 - 10:50

witam ponownie.. nie chcialem tworzyć nowych tematow, gdyz jak juz stworzylem pierwszy a temat sie nie zmienia to postanowilem odświezyć moj temat :)

juz jestem bliski hmm kupna ale sadze ze podczas zblizajacej sie zimy nie bede sie w to bawil, od razu wczesna wiosna postanawiam cos kupic.. krąze po allegro, otomoto w okolicy ogladam cos ciekawego..

zaczalem sie zastanawiac nad jednym..

dorabiam jako mechanik samochowy od paru lat, jestem samoukiem.. i z doswiadczenia wiem ze kazde auto sie psuje kazde ma w sobie cos nie tak (im nowsze - tym nie zawsze jest lepsze).. wiadomo kosztowniejsze itd itd.. wiadomo ze VW jest lepszy silniejszy mocniejszy np od Fiata.. jako marka auta..

i chcialbym was sie spytac jesli chodzi o marki motorow.. konkretnie Honda Kawasami i Suzuki..(500)
czyli Honda CB/CBR500/600 Kawa ER5/6 ZXR400/600 GPZ oraz Suzuki GS500e


Nie wiem czy dobrze wywnioskowalem z wszelakich stron www/gazet, iż Kawasaki jest najkorzystniejsze... mam takie przeczucie ze kawa ma mocniejszy silnik wytrzymalszy przede wszystkim, honda idzie glownie w predkośc, a suzuki w statecznosc i wygode..

Jak mialbym wybierac auto w porownaniu VW a Fiat wybrałbym VW.. co do motorów nie mam takiego doswiadczenia.. Wiec jak to jest?..

strasznie podoba mi sie ZXR400/600 maja moc wyglad ale sa koszty :) .. heh..

p.s Już jestem zapisany na egzamin na A.. 3majcie kciuki :) )

Pozdrawiam serdecznie
  • 0

#12 aror6

aror6

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 14 październik 2012 - 10:09

Ważniejsze od marki jest pochodzenie tzn. kto użytkował sprzęt.Nie podejmę się oceny jaka marka najlepsza bo wszystkie firmy mają w swojej ofercie bardziej,bądź mniej udane modele.W klasie "500"( Gs,Gpz,Cb) wszystkie cieszą się raczej dobrą opinią ale kawasaki ma najlepsze osiągi(moc,hamulce).W klasie "600" Honda CBR ma dobrą opinie bo jest bardzo wygodna jak na motocykl sportowy(starsze modele),Zx i Gsxr to bardziej rasowe sprzęty.Nawiasem mówiąc stawiasz w jednym szeregu motocykle klasy 500 i 600 a różnica jest spora(głównie w mocy).Nie posiadałem żadnego z wymienionych przez ciebie modeli,więcej niech wypowiedzą się posiadacze,ale podejrzewam że opinie będą różne,przeważnie każdy chwali to co ma.Posiadam trzeci motocykl marki Suzuki,wcześniej była to Honda i Yamaha i nigdy nie sugerowałem się znaczkiem na baku przed zakupem,tylko stanem technicznym i wartościami użytkowymi.
  • 0

#13 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 15 październik 2012 - 12:18

jasne bo zawsze znajdzie sie ktos kto doprowadzi na złom Kawe a ktos inny upiekszy jakies mniej znane cacko..

sa ludzie ktorzy klna na swoje sprzety, ktorzy albo zle trafili albo zle eksploatuja pojazd.. tego wlasnie chce uniknac.. szczerze wole na poczatek 500, by moc sie z nia zaprzyjaźnić i obeznac..

bardziej mialem na mysli jakbysmy zestawili nowe 3 motory 500cc te ktore wymienilem z kazdej marki po 1.. i zdecydowac ktora lepsza.. zrobic po prostu taki test..

hondy wgl nie biore pod uwage, jakos nie przepadam za hondami.. :) kawa yamaha albo suzi... z tego co wiem tak jak pisze moj poprzednik Kawa ma moc, suzi wygode a yamaha stalowy silnik i super osiagi.. :)
  • 0

#14 aror6

aror6

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 15 październik 2012 - 20:47

Ja bym po prostu wybrał GPZ500 i tyle sam byłem kiedyś bliski zakupu tego modelu(najmocniejszy silnik w klasie,2 tarcze hamulcowe z przodu,dobra ochrona przed wiatrem,wygodna pozycja).O awaryjności nic nie słyszałem chyba jest ok.Wymieniłeś też Yamahę ale akurat tutaj nie ma konkurencji w klasie 500,chyba żeby brać pod uwagę XJ600 to łagodny sprzęt na pewno starczy ci mocy.ZXr400 nie brałbym pod uwagę,pierwszy motocykl powinien być wygodny i przyjazny a ten na pewno taki nie będzie mimo mniejszej pojemności i gabarytów.
  • 0

#15 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 16 październik 2012 - 14:00

a czy GPZ500 nie ma zbyt nisko tego pługu? przy naszych drogach, wysepkach czy nie zostawie go za Soba..

a Twoje pierwsze moto to jakie było? :)


  • 0

#16 aror6

aror6

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 16 październik 2012 - 17:13

Moje pierwsze -Honda CBX750,kupiłem nie ze względu na moc tylko na śmieszną cenę,bo za 3.5 tyś dużego wyboru nie ma.Później chciałem kupić GPZ ale akurat z kasą było lepiej i starczyło na Sv650s.Co do pługu to w żadnym motocyklu nie miałem czegoś takiego i nie wiem czy jest ryzyko zgubienia.Jeśli motocykl ma kilkanaście lat i dalej z tym jeździ to pewnie się trzyma :) .
  • 0

#17 mati698

mati698

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 17 październik 2012 - 16:54

powiem ci ze widzialem juz doklejany pług :)

mocniejszy 750 jest tanszy niz słabszy 650? :)

nie dysponuje tez zbyt wielka ilościa pieniedzy.. :) tak szukalbym .. do 7tys.
  • 0

#18 aror6

aror6

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 17 październik 2012 - 19:04

7 tyś. to nie mało żeby kupić pięćsetkę w dobrym stanie.Sv to nowocześniejsza(dużo lżejsza) konstrukcja od CBXa dlatego droższy i mimo mniejszej pojemności i słabszym o kilkanaście koni silniku ma lepsze odejście spod świateł.Nie zawsze ilość koni idzie w parze z ceną.Do wiosny trochę czasu więc się jeszcze zastanowisz,poczytasz,powodzenia
  • 0

#19 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 18 październik 2012 - 6:30

hondy wgl nie biore pod uwage, jakos nie przepadam za hondami.. :) kawa yamaha albo suzi... z tego co wiem tak jak pisze moj poprzednik Kawa ma moc, suzi wygode a yamaha stalowy silnik i super osiagi.. :)


ależ wywód...

primo: nie wiem, co znaczy "wgl", ale stwierdzenie że nie bierzesz pod uwagę hondy (rozumiem, że mowa cały czas o cb500) jest istotnym błędem. możesz nie lubić, ale z klasy 500 to zdecydowanie najlepszy wybór, poza ceną deklasujący konkurencję szczególnie jakością, ale również zaletami konstrukcyjnymi. gs500 nie jest tak wygodny, a er500 jest znacznie gorzej wykonany i o słabszych własnościach jezdnych. porównanie tych 2 ostatnich pojawiło się co najmniej raz w śm, cb też była opisywana

BTW w liczonej cenie uwzględniasz koszty ubioru? bo jak z tych 7 tys wydasz 2 na ciuchy, to pułap zakupu spadnie. w drugą stronę wydając wszystko na motocykl może się okazać, że będziesz zmuszony ograniczyć zakup kasku do chińskiego nocnika, a zamiast ciuchów na motocykl założysz polar i tenisówki (autentyczna obserwacja z dróg)
jsz
  • 0

#20 aror6

aror6

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 15 postów

Napisano 18 październik 2012 - 16:05

Kolega podał że chce kupić coś do 7tyś czyli taką kasę przeznaczyć na moto,czy sprawi sobie dodatkowo kombinezon czy nie to jego sprawa.Tak samo można kupić samochód z dziesięcioma poduszkami powietrznymi zamiast jednej przecież będzie bezpieczniej.Problem tylko że nie każdego na to stać.Sam posiadam kompletny kombinezon ale nie zakładam całego na kilkukilometrowe wypady bo to mija się z celem.A dlaczego piszesz że wyda 2 tyś na ciuchy?A czemu nie kupić komplet z Dainese lub Alpinestar za 3.5 tyś. plus kask shoei za 1500zł. będzie jeszcze bezpieczniej?Moim zdaniem 1200zł to dość żeby mieć wygodne ciuchy i markowy kask.Każdą następną wypłatę można przeznaczyć na rękawice,kurtkę itp. by w końcu mieć całość. A powiem ci że jeszcze mało widziałeś,tenisówki i polar to nic, byłem w krajach w których jeździ się w klapkach i spodenkach bez kasku(co uważam za głupote) i to dużo bogatsze kraje od Polski.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych