Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co wybrać ze 125 cc ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pomarancza

Pomarancza

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 29 kwiecień 2012 - 17:29

pomóżcie ;)
  • 0

#2 Pomarancza

Pomarancza

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 29 kwiecień 2012 - 17:30

A więc,kończę prawko A1 i interesują mnie motocykle jedynie 125.
Szukam pierwszego motocykla najlepiej ze stajni Japońskiej,Honda,Suzuki,itd;
Zainteresowały mnie mianowicie modele:
Varadero 125 - super turystyk,dynamika,spalanie cudne,
NSR 125r - fajny ścig,same plusy jedynie spalanie duże
CBR 125 od rocznika 2007 *nowa buda - wąska,ale mało pali i dosyć ładna

Co byście wybrali? piszcie własne propozycje,chińczyki,koreańczyki raczej odpadają,chodzi tu o motocykle którymi w dynamicznej jeździe zawsze dojade do celu.Miałbym takim motocyklem jeździć nad polskie morze * mam 20 km! :D ,ale też w dalsze wypady,hel itd; Czyli bezawaryjny,oszczędny,wygodny,i dość dynamiczny..
  • 0

#3 destinow

destinow

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 9:23

Ja spróbuje pomóc, z tych motorów co podałeś to najlepszą opcją według mnie jest varadero tylko że całkiem nieźle trzymają cenę ale jest to motor całkiem duży, wygodny i nie do zajechania a silnik pozwala na ekonomiczną jazdę z prędkością nawet 110-115 km/h, NSR stary 2 suw nie polecam, a cbr-ka rowerowaty wygląd najnowsza wersja jest całkiem niezła ale bardzo droga i jeśli chodzi o wygodę to na pewno nie można liczyć tutaj na cud ale tak samo, nie do zajechania, ekonomiczna. :) Teraz powiem od siebie że osobiście w tej klasie wybrałbym jakiegoś crusiera/choppera czyli Honde Shadow lub Suzuki Intrudera które wyglądają na całkiem spore motory i są wygodne! :) No i zostaje Yamaha yzf 125 bardzo ładna, także wygląda jak motor o większej pojemności ale to ścigacz więc na wygodę tutaj nie można liczyć. Piszesz że szukasz dynamicznego motoru, w tej klasie wszystkie bardzo podobnie przyspieszają, jeśli chcesz dynamiczny motor to musisz rozejrzeć się za 2 suw-em czyli NSR, Apr. Rs itp. ale tu już ekonomia odpada ;) Po za tym 4 suwy mają przyjemniejszy dźwięk i w ogóle bardziej idzie je polubić;D

I trochę nie rozumiem tego po co pytać się jaki motor, każdy ma własne potrzeby i dla każdego liczy się coś innego myślę że lepiej wybierać samemu by nauczyć się samodzielności i wypracować własne zdania na temat motocykla lub typu silnika.
  • 0

#4 Pomarancza

Pomarancza

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 16:46

Jeśli będę miał za dużo kasy wezmę bez zawachania YZF r125,
Choppery/crusiery raczej odpadają - są fajne i śliczny dźwięk,ale poprostu nie leży mi taki typ.
Coś bardziej pod naked,sport,szosowo turystyczny..

A co myślicie o Hyosung GT125 ?
lub Yamaha YBR 125 ? wiem że ma zaledwie 10 KM,już CBR ma 13,3,ale jeżdże taką na prawku i jest smakowicie..
  • 0

#5 Pomarancza

Pomarancza

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 30 kwiecień 2012 - 16:48

i boję sie troche w viaderkach dużych przebiegów 30,40,50 nawet 70 tys km.. :mellow:
  • 0

#6 Klombik

Klombik

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 04 maj 2012 - 15:24

Kwestia jest chyba tego typu, że w motocyklach tej klasy nie doświadczysz różnorodności mocy, czy osiągów, motocykle te z reguły nie są wielkimi maszynami, więc może najrozsądniej byłoby wybrać taki motocykl, na którym będzie najwygodniej śmigać, postawić tutaj na komfort i ergonomię. No i faktycznie na prowadzenie wychodzi Varadero. Co do przebiegu, no to jest jednak Honda, a co Honda to Honda :) silniki mają naprawdę solidne i jeżeli serwisowanie było okej, to te większe przebiegi w ogóle nie powinny być odstraszające :)
  • 0

#7 bunio66

bunio66

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 11 maj 2012 - 18:19


Polecam Hondę CBF 125, kupiłem taką dwa lata temu mojemu synowi. Dziś ma ok. 3000 km, żadnych problemów. na pierwszy motocykl w sam raz, moim zdaniem ładniejsza od Yamahy. Co do jakości, myślę,że ten sam poziom.
  • 0

#8 Pomarancza

Pomarancza

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 13 maj 2012 - 11:31

a Hyosung GT 125 ?
  • 0

#9 wittorio007

wittorio007

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 25 maj 2012 - 13:05

Ja polecam Daelima Roadwin 125.
Nie jest to chinczyk tylko Koreanczyk tak jak Kia albo Hyundai ;) takze mozna byc spokojnym o jakośc. Do tego na wtrysku, chłodzony cieczą. V-max okolo 120, spalanie do 3,5.
Z minimalnym przebiegiem mozna juz takiego spotkac za okolo 6 tysiecy. Ja swojego kupilem po szlifie za niecale 3 ze znikomym przebiegiem i poza szlifem bez sladów zużycia.
Co najwazniejsze nie jest mały wiec nie wygląda sie na nim jak na skuterze. Nawet opony ma "dorosłe". 140 mm szerokości z tyły juz jakoś wygląda.
no i części są normalnie dostepne, przynajmniej te eksploatacyjne.

przykladowy filmik :
  • 0

#10 Ghost

Ghost

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 28 maj 2012 - 20:01

Wszystkie karty postawiłbym na Varaderkę :blush: . Jest przystosowana do jazdy zarówno asfaltowej jak i lekkiego terenu, ma 2 cylindry. Po prostu Honda to Honda nie trzeba nic więcej dodawać.
  • 0

#11 psym

psym

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 30 czerwiec 2012 - 20:07

Ja bym zakupił hondę cbf125. Fajnie jeździ i jest bardzo poręczna. Mało awaryjna.
  • 0

#12 kornel68

kornel68

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 09 lipiec 2012 - 16:13

Witam. Sam miałem taki problem jak ty i wiem jakie to jest męczące, po dość długich refleksjach na temat czego tak naprawdę ja chcę, bo sam nie wiedziałem, czy enduro, czy sportowy, czy jeszcze co innego. Ostatecznie mój wybór padł na Yamahę XT 125 R. Daje radę na drodze, jak i w terenie. Jest bardzo wygodny na dłuższe trasy, najwięcej zrobiłem 250km w jedną stronę. Silnik 4-suw , dwa zaworki od rocznika 2007 na wtrysk , wcześniej gaźnik. Moja jest z 2005 roku , czyli na gaźniku , kupiłem ją w zeszłym roku z przebiegiem 30.000 km , obecnie ma przejechane 36.000 prawie 37.000. Przez te 6-7 tysi. nie byłem zmuszony dokonywać jakichkolwiek napraw. Jeździłem wieloma 125-tkami ale jednak XT to XT. Ceny motocykla nie są drogie ja swoją kupiłem za 5 tysięcy i to była tak naprawdę średnia cena. Zdecydowanie polecam ten motocykl 10/10 :)
  • 0

#13 mkk01

mkk01

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 22 sierpień 2012 - 23:43

Jeśli 125 to polecam KTM Duke
Jest śliczny i fajnie jedzie
Benzyny praktycznie nie pali
Jeździ mije młodsze dziecko
Sam także testowałem
  • 0

#14 pedross

pedross

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 29 sierpień 2012 - 11:14

Z czystym sumieniem mogę polecić motorek, który sam sobie kupiłem jako pierwsze moto.

YAMAHA TDR 125
to motocykl częściowo sportowy, a częściowo terenowy.
Motocykl posiada duży prześwit 27 cm.
Zablokowany seryjnie silnik generuje 15 KM, odblokowany ok. 28 KM.
Silnik jest chłodzony cieczą.
Prędkość maksymalna to ok. 130 km/h.
Silnik dwusuwowy, zrywny i dynamiczny jak na swoja małą pojemność daje sporo frajdy
Skrzynia biegów 6-stopniowa. Waga ok. 135 kg.
Bardzo wygodna, komfortowa pozycja za kierownicą i duże siedzenie pozwalają czerpać przyjemność z jazdy nawet w dłuższej trasie.
To idealny motocykl na miejskie dziurawe drogi i korki.
Doskonały do jady rekreacyjnej, krótkodytansowej turystyki i wycieczek za miasto w teren.
Świetnie radzi sobie na nieutwardzonych szutrowych, polnych lub leśnych drogach i szlakach.
Yamaha TDR 125 to znakomite połączenie najlepszych cech i właściwości motocykla miejskiego - szosowego i turystycznego terenowego enduro.
Wcale tak dużo nie pali jak to mówią o 2T a naprawdę daje radę
Jak masz dobre opony enduro to w lekki teren bez problemu możesz ruszać!!!
Leśne drogi, jej nie straszne.
a polne szutry, żwirówki to żywioł TDR!
A do miasta idealny, szybko się rozpędza na krótkich dystansach.
I ma spore gabaryty, ja mam 176 cm wzrostu i 85 kg wagi i jest dla mnie w sam raz, nie za mały nie za duży

Więcej informacji na mojej stronie:
http://redzik.polska.../TDR-125/114734

  • 0

#15 Breath

Breath

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 29 marzec 2013 - 22:44

A myślałeś może nad aprilią rs 125? Co prawda 2t, ale ma moc, także niewiele pali, nie łudźmy się 4l/100km to nie jest dużo przy oszczędnej jeździe. Jedyna wada to remonty silnika.. Co o tym myślisz?
  • 0

#16 teod

teod

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 16 kwiecień 2013 - 15:35

Ja mam Cagive Mito 125 z 2005r. Kupiłem z skrzynią 7 biegową. Wygląd Ducati 996. Często mylą się na drodze. Dosyć doinwestowałem swój egzemplarz i żal mi go sprzedawać. Moc ok 38KM sprawdzanie na hamowni. Spalanie od 4.5-9l, w zależności jak jeździsz. Zawór wydechowy otwiera się przy 8.300rpm i dokręca do 13.500rpm. Przy zamkniętym zaworze dysponujesz około połową mocy i jeździsz dość ekonomicznie. U mnie na 7 biegu i 4tys/obr mam 92kmh i spokojnie jedzie się w trasie. Jest to jak wiadomo sport wiec dużo przyjemności i frajdy z jazdy. Gdy 4t z 125 odcina mój zapina 4 bieg. Dostęp do części jest dość dobry tak jak innych. Niedawno zrobiłem remont silnika ok 700zł, a na starym tłoku przejechał 16tys km i wymieniłem tylko tłok z pierścieniami oraz pełen serwis płynów i gaźnika. Ja bardzo polecam i obalam mity!
  • 0

#17 Bastian

Bastian

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 22 maj 2013 - 9:00

Tu mozna poszukac http://tylkomotory.pl/, całkiem spory wybór
  • 0

#18 raf

raf

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 18 postów

Napisano 30 wrzesień 2014 - 15:16

Jeżdżę na co dzień Rometem ZK 125. W tym sezonie pyknęło mi już 20 tys km i w zasadzie nie mogę na niego narzekać. Większość rzeczy przy nim jestem w stanie zrobić sam. Na początku może się wydawać, że siedzicko jest odrobinę za twarde, ale później można się już do tego przyzwyczaić. Średnie spalanie 2-3l/100 km czyli wychodzi 2 do 3x taniej niż autem. Dla kogoś kto musi dojeżdżać do pracy super opcja. Tutaj znalazłem test wideo ze skuterowo

 

 

warto się przyjrzeć.


  • 0

#19 Elizjum

Elizjum

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 27 postów

Napisano 15 październik 2014 - 14:19

Też będę szukał na wiosnę jednoślada, czy ten Romet - tyle tylko, że pewnie będzie to skuter do 125 ccm. Raf - a czy miałeś go od nowości?


  • 0

#20 DeKriss

DeKriss

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 06 marzec 2015 - 9:54

Witam,

Widzę, że wiele osób zagląda w ten temat ale niewiele się tu dzieje. Może uda się go trochę rozruszać ;)

Przymierzam  się własnie do zakupu nowej 125-ki i oczywiście jak większość z Was mam wielki dylemat co wybrać tym bardziej, że jedyną maszynką ;)  na jakiej jeździłem przez ostatnie dwa lata był nowy Junak 901 z silnikiem 80ccm.

Tym razem mierzę troche wyżej. Mam do wydania nie więcej jak 18k pln i w zasadzie gustuję w enduro ale mogę wsiąść też na coś bardziej przyziemnego. Tak czy inaczej z jednej strony stoją Yamaha WR125R, Beta RE 125 4T, Rieju Marathon / Marathon Pro 125 a z drugiej Hyosung GT125. Jestem dużym facetem - 185cm i około 100kg - więc odrzuciłem także wszystkie motocykle z siodłem umieszczonym poniżej 830cm. Odpadły zatem KTM SX 125 Duke, Yamaha MT 125, Kawasaki KLX125, Beta Alp 125, Beta Urban 125, Rieju Tango 125 - jeżeli tu się mylę to będę wdzięczny za sprostowanie bo nie siedziałem na żadnym z nich. Innych nie wymieniam bo po prostu mi się nie podobają lub mi nie pasują.

Reasumując najbardziej skłaniam się ku Yamasze WR125R ale kasa jest masakryczna więc chciałbym usłyszeć nieco więcej na temat Bety RE 125 4T, Rieju Marathona 125 i Hyosunga GT125 + ewentualnie te które odrzuciłem z powodu zbyt nisko umieszczonego siodła. Pomożecie? :)

 

Aaa... zapomniałem dodać. Moto głównie z przeznaczeniem na dojazdy do pracy - około 4-5km w jedną stronę. Na skróty przez las jest trochę bliżej stąd zamysł kupienia enduro (notabene droga asfaltowa też pozostawia wiele do życzenia). Poza tym sporadyczne wyjazdy do centrum Łodzi.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych