Skocz do zawartości


Zdjęcie

Motocykle dla początkujacych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
231 odpowiedzi w tym temacie

#201 iktor

iktor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 16 styczeń 2011 - 19:27

Chciałbym się zmieścić w 5 tys.
  • 0

#202 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 17 styczeń 2011 - 0:26

na motocykl kask i ciuchy (jakiekolwiek, najtańsze motocyklowe) razem trudno będzie wziąć taniej niż za 1,5kzeta (500 garnek +300+300 kurtka i portki +300 buty +rękawice). na sprzęt zostaje 3,5... gs500? er5? oba na pewno lepsze od xv250
jsz
  • 0

#203 ZORRO

ZORRO

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 18 styczeń 2011 - 0:57

Jak moge cos dodadac od mojej skromnej osoby to sledzac fora i czytajac MOTOR(cyk) a nie jezdzac (bo po co jak na ulicy nie da sie jak po torze- na kolano) to stwierdzam autorytatywnie co następuje:
1. jesli motocykl to TYLKO jednej i slusznej firmy- a jakiej kazde dziecko wie. Jak kto mniej rozgarniety to dodam ze nazwa zaczyna sie na B a konczy na W i sklada sie z 3 liter.
2. jak was nie stac na ... to przynajmniej 190 KM na poczatek i z litra pojemnosci bo do 600-tki to tylko torebka i buty na obcasie pasuja
3. alternatywa dla powyzszych wyborow jest melex albo chopper -ale co najmniej 1700 ccm bo to i tak tylko momentem idzie
4. od totalnej porazki towarzyskiej ratuje was jedynie backflip na mocnym enduraku...chociaz to taka naciagana sztuczka jest ;0
A od siebie - zanim kupicie -pojezdzic. I miec w d... co pomysla inni albo co gazeta ta czy inna orzeknie.
Na potwierdzenie swoich nikczemnych slow dodam, ze na przekor nam wszystkim kawa- wiadomo najslabsza z japoncow jest najczesciej spotykana maszyna uzywana- z duzym przebiegiem...
  • 0

#204 Ghost

Ghost

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 14:14

Zorro mam wrażenie, że przeczysz sam sobie. W jednym poście piszesz "...zeby was dobic to jezdzac na hondzie cbf600 nie przekraczam sredniej 5,5 l...", a tutaj "...jak was nie stac na ... to przynajmniej 190 KM na poczatek i z litra pojemnosci bo do 600-tki to tylko torebka i buty na obcasie pasuja...".
  • 0

#205 Mikele_J

Mikele_J

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 39 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 10:36

Nie no to przecież jest jedynie świetny przykład ironii. A Zorro jak wiadomo jest przecież mistrzem kamuflażu.
  • 0

#206 777equity

777equity

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 22 styczeń 2011 - 14:59

Trafny Wybor motocykla dla osoby poczatkujacej ma niebagatelne znaczenie jej bezpieczenstwa, troche smiesza mnie takie propozycje ze np jestem poczatkujacy chce kupic motocykl dobry bezpieczny i tani do np 4-5 tys zl)

Jesli jestes poczatkujacy to potrzebujesz dobrego sprzetu, wyposazonego koniecznie w ABS, bo przecierz dzis wszystkie srednie i wyzsze samochody maja w standardzie ABS a maja przeciez 4 kola nie dwa, nieprawdaz?
Motocykle uzywane z lat 90 nie maja abs, z reguly sa po powaznych wypadkach czesto zle naprawione, krzywe ramy...
niewarto ryzykowac takie jst moje zdanie

Moje motocykle maja ABS i jeden nawet system ASR i uwazam ze daje to mi poczucie bezpieczenstwa w czasie jazdy
Jesli nie umiesz jezdzic dlaczego chcesz sobie utrudnic przezyce jezdzac bez ABS?
Niewarto, upadek po zablokowaniu kola przedniego jest bolesny i moze skonczyc sie kontuzja kolana, naciagnieciem zerwanie wiazadel, zlamaniem kosci lub skrecenie kostki...

Trzeba sie zastanowic zanim podejmiesz wlasciwa decyzje

  • 0

#207 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 23 styczeń 2011 - 0:23

jeżeli masz 180 cm wzrostu to gs odpada.. jak mówisz o dłuższej trasie..
mówią ze mądrość z wiekiem... a jazdy się nie zapomina i szybko się odnawiają umiejętności..
możesz poszukać bandyty Cbf tylko ze to większy wydatek.... może CB 500 ;) ... starszego fazera.. skutery powyżej 150-250cc to chyba większy wydatek... i mniejsza przyjemność...
patrzeć na allegro ;) zawsze coś wycharczysz .... najlepiej chyba siąść na kilku moto ;) polecam zawsze sprawdzić kilka mniejszych i większych 2000 >
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#208 ZORRO

ZORRO

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 28 styczeń 2011 - 10:44

Jest takie slowo-sarkazm :) Sam jezdze na roznych maszynach- co nie znaczy ze mam wielka kolekcje. A co do wyboru to wyjdzmy z budzetu i max wieku maszyny ktora zainteresowany chce kupic.
  • 0

#209 k1oor

k1oor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 11 luty 2011 - 12:39

Witam,

Też chciałem poprosić o jakaś poradę...

Od jakiegoś czasu zacząłem zastanawiać się nad zakupem motocykla - korki w mieście, samochodem więcej stania niż jazdy.
Jakieś 20 lat temu przez jakieś 1 sezon jeździłem najpierw na ETZ 150 a potem przez 2 na ETZ 250.

Chciałbym sobie kupić coś większego niż 250ka, chociaż pewnie moje jazdy ograniczą się do jazd do pracy i z powrotem.
Pewnie spokojnie nadałby się do tego skuter z marketu, ale jakoś mnie nie przekonuje do siebie ten typ pojazdu.

Zacząłem szukać po sieci jakichś propozycji i opinii i się okazało że niektórzy na pierwszy poważny motocykl biorą Bandita i "dają radę".

Ja popatrzyłem na różne motocykle i takie mi się spodobały:

BMW F 650 CS
BMW F 800 ST
BMW R 850 R
Suzuki GSX 650F

I tak od końca - Suzuki spodobał mi się za całokształt wyglądu - duże owiewki, fajna sylwetka - tylko czy w korku z owiewek między samochodami będzie z nich jakiś pożytek? Poza tym - pewnie to głupie - ale nie bardzo podoba mi się gang silnika 4R, szczególnie przy wyższych obrotach.

BMW jakie wymieniłem wydają mi się fajne, bo mają napęd inny niż łańcuch - od nastu lat mój jedyny jednoślad to rower więc wiem jak wygląda konserwacja łańcucha: dosyć upierdliwe zajęcie praktycznie co tydzień lub dwa - ABS, no nie mają silników 4R, do tego mają tęż podgrzewane manetki.

F650 CS - wypatrzył kolega - motocykl całkiem fajny, moc w sam raz, lekki, tylko że ma już trochę latek i urodę ma wg niektórych wątpliwą. Ale bardzo fajnie rozwiązany bak pod siedzeniem i schowek zamiast baku.

F800 ST - następca F 650CS, wygląda fajnie, lekki, duże owiewki, ale... ponad 80 koni mocy i 200 km/h Vmax. Podobno można zdławić moc... No i to samo - owiewki pewnie na nic się nie przydadzą przy przeciskaniu się między autami 50tką.

R850R - wagą podobny do Hondy CBF 600, moc silnika też "dla ludzi". Brak owiewek może studzić zapędy odkręcania manetki.
Jedna wada - mało produkowany, rzadko spotykany.

R1150R - waga ta sama co R850R tylko silnik mocniejszy... znowu ponad 80 koni... Plus to podobno większa popularność w porównaniu do R850R.

Pomysł z dławieniem mocy nie wydaje mi się taki zły w przypadku F800ST - zdławiona wersja ma chyba około 40 koni - jak w miarę jeżdżenia doszedłbym do tego że potrzebuję więcej mocy to można łatwo dostać z powrotem. I nie trzeba przyzwyczajać się na nowo do nowego motocykla tylko do żwawszych reakcji tego samego.

Zapomniałem najważniejszego - mam 180 cm wzrostu i 80 kilo wagi.
  • 0

#210 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 14 luty 2011 - 15:23

jakoś nikt się nie garnie...

motocykl do miasta powinien być możliwie lekki i wąski. owiewki tylko przeszkadzają, podobnie jak masa; "bandit z owiewkami" jest pierwszy do odrzucenia. 850 bmw to efemeryda, na dodatek przekombinowana: niższa moc, ta sama masa, bez sensu. poza tym jw: masa przeszkadza, szerokość też, a bokser chłodzony wiatrem będzie się męczył w korkach; wiem, bo mam

pomijając to, że osobiście poleciłbym do miasta skuter 250ccm, to z tych podanych f650 jest najciekawszy, może niekoniecznie cs bo rzadko spotykany, ale gs (nie adv) byłby równie dobry. BTW f650cs nie ma następcy - f800st jest rozwinięciem "s" w kierunku turystyki. może prędzej f800r nada się do tej nazwy. no, sporo zależy jeszcze od tego, ile chcesz wydać kasy ;)
jsz
  • 0

#211 k1oor

k1oor

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 14 luty 2011 - 18:36

Dziękuję bardzo za radę.

Na placu boju zostaje F650 Scarver i F 800 ST.
Trochę się zapędziłem - F800 nie jest rozwinięciem F 650CS.
F 650 CS został tak zjechany za stylistykę, że szybko wycofano go z produkcji. Mam je oba w jednym prospekcie - F650 Cs i R 850R...
Podobnym niewypałem jest BMW C1 nad którym się zastanawiałem przez moment - nie mam pojęcia jak się jeździ czymś co nie ma skrzyni biegów.

F 800 ST ma owiewki, ale za jego kandydaturą przemawia masa w okolicach 200 kg i wysoka kierownica umożliwiająca jazdę w wyprostowanej pozycji, zupełnie jak na F 650 CS.

W F 800 R napęd jest przekazywany łańcuchem, chociaż wydawało mi się że to ma być taka rozrywkowa maszynka na miasto... A starałem się uniknąć napędu łańcuchem. Poza tym silnik F 800 R ma jeszcze więcej mocy niż F 800 ST.
No i jeszcze jedno - gdzieś na forum znalazłem opinię że F 800 R to maszyna, która prawdopodobnie może pokazać rogi - sądząc po charakterystyce silnika - i żółtodzioba przewieźć na tylnym kole przez skrzyżowanie na przykład.

Cenowo oczywiście korzystniejszy jest F 650 CS, bo można go dostać za mniej niż 10 tys. (Tyle że oferty zza Odry już wcale takie korzystne nie są - dziwne...) Oferty F 800 ST rodem z polskich salonów oscylują w okolicach 22 tys.
F 650 CS masę ma prawie taką samą jak F 800, za to silnik 800tki podobno jest lepiej zrównoważony i nie wibruje jak ten ze Scarvera.

Koniec końców pewnie jak zapadnie decyzja o zakupie to będzie to chyba F 800 ST, bo nowsza konstrukcja, no i można dostać coś co było kupione w salonie w Polsce, podczas, gdy Scarver to raczej import a kolega zdążył mnie już nastraszyć zdolnościami mechanicznymi rodaków w stawianiu na koła sprzętów które za zachodnią granicą zostałyby dawcami części. Może na początku tylko będzie to F 800 ze zredukowaną mocą...
Jak tylko przekonam lepszą połowę że motocykl nie będzie dla mnie bardziej niebezpieczny niż auto albo rower, a na pewno bezpieczniejszy i mniej czasożerny niż szybowiec :)
  • 0

#212 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 14 luty 2011 - 21:59

Tyle że oferty zza Odry już wcale takie korzystne nie są - dziwne...


nie jest, jak się zapoznasz ze specyfiką rynku: u nas w zasadzie wszystko jest tańsze, niż np. u germańców. tyle, że tam sprzedawca odpowiada za to, co sprzedaje. popatrz sobie na oferty np. na mobile.de opisane jako "tylko za granicę albo na firmę": to jest właśnie to, co u nas stanowi 99%, czyli wyklepany złom. czyli jako odnośnik ceny - wartość w ogłoszeniach niemieckich, albo wręcz szukanie firmy, która sprowadza uczciwe sprzęty z niemcowa - kupowanie u nas osoby nieznającej się na mechanice to proszenie się o kłopoty

mając dość kasy brałbym jednak 800: singiel zawsze będzie miał nieprzyjemne drgania, nowy silnik jest IMHO majstersztykiem konstrukcyjnym. jeździć nie próbowałem (żebym potem nie żałował, że mnie nie stać), ale po parametrach sądząc jest miodny ;)
jsz
  • 0

#213 maslana

maslana

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 26 sierpień 2011 - 20:40

Przeczytalem caly watek od poczatku, ale mimo wszystko nie wiem czy jako poczatkujacy kierowiec poradze sobie z suzuki 600 S? Nigdy nie mialem doczynienia z motorami wiec wasza opinia jest dla mnie wazna. Dokladnie chodzi mi o sterowosc przy masie 230kg i czy 75kM na poczatek to nie zawiele
  • 0

#214 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 26 sierpień 2011 - 21:31

co to jest "suzuki 600 s"? podaj model, bo póki co możemy tylko zgadywać, że pewnie chodzi o gsf czyli bandita
jsz
  • 0

#215 maslana

maslana

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 26 sierpień 2011 - 22:56

dzieki za szybka odpowiedz. dokladnie chodzi o suzuki bandit 600n rocznik miedzy 2000 a 2004. i jak bys mogl to podaj jakis link do aukcji gdzie mozna zobaczyc ceny bo na allegro jest tego niewiele. z gory dziekuje
  • 0

#216 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 27 sierpień 2011 - 19:11

a co, ja mam jakieś lepsze allegro..? :D
co do odpowiedzi na tak zadane pytanie można chyba tylko wskazać najbliższy... gabinet wróżki. a skąd my niby mamy wiedzieć, czy w ogóle nauczono Cię jeździć i jak sobie radzisz? jeśli piszesz "kierowiec", to oceniam Twój wiek na ca. 20 lat, jak większość z zerowym doświadczeniem i pewnie po przypadkowej szkole nauki jazdy... marnie to widzę. wziąłbyś lepiej jakąś typową 500 dla początkujących, 30kg lżejszą, a nadmiar kasy przeznaczył na lepsze ciuchy. różnicy wagi przy braku doświadczenia nie zauważysz podczas jazdy (co określiłeś jako sterowność), ale na parkingu te 30kg będzie na miarę różnicy między pozycją pionową a poziomą
jsz
  • 0

#217 maslana

maslana

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 28 sierpień 2011 - 15:32

Liczyłem na inne aukcje niż allegro, ale ok. Myślę że wróżka nie jest potrzebna lecz odrobinę doświadczenia w tym temacie. Nie pomyliłeś się moje jest zerowe oprócz kursu i zdanego egzaminu. Szkoła myślę że nie jest przypadkowa bo polecana przez wiele osób. Co do wieku... hmm myślę że nie muszę się tłumaczyć. Dzięki za podpowiedz. Pozdrawiam
  • 0

#218 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 29 sierpień 2011 - 18:37

Myślę że wróżka nie jest potrzebna lecz odrobinę doświadczenia w tym temacie.


moje doświadczenie mówi mi, że ni cholery nie potrafię ocenić na odległość umiejętności kompletnie obcej osoby. konia z rzędem temu, który na podstawie racjonalnych przesłanek odpowie na pytanie postawione przez Ciebie, i UDOWODNI swoje stanowisko

swoją poradę co do wyboru zamieściłem wcześniej
jsz
  • 0

#219 Tuono1000rr

Tuono1000rr

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 30 sierpień 2011 - 19:02

czytam i czytam czy ktoś z forumowiczów jeździ motocyklem? Ludzie jeszcze cieplo nie klikać tylko śmigać byle czym ale bezpiecznie
  • 0

#220 levy

levy

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 12 wrzesień 2011 - 12:05

Maślana, proponuję jakieś "małe" 250 ccm. Może Yamahaha ;)
Zaczynałem zabawę z moto 2 lata temu i chyba raczej z wysokiego C, bo od razu wskoczyłem na BMW F650GS twin (200 kg).
Przez kilka miesięcy zastanawiałem się czy nie popełniłem błędu i był moment, że nawet trochę żałowałem tego zakupu. Później było już lepiej, ale pamiętam dobrze pierwsze nienajlepsze wrażenia.
Tym, co nas różni jest doświadczenie za kółkiem. Przez 24 lata nakręciłem w puszkach ponad 1 mln km. W ciągu 2 ostatnich lat prawie 30 tys. na moto. Nie próbuję liczyć ile razy uniknąłem dzwona tylko dzięki temu, że w głowie mam ten 1 mln. km.
Stąd też sugeruję, żeby jazdę na moto zaczynać stopniowo od mniejszych i lżejszych maszyn. Uczyć się przewidywać reakcje innych uczestników ruchu, zdobywać doświadczenie, poprawiać technikę jazdy i stopniowo przesiadać na większe maszyny.
Powodzenia :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych