Skocz do zawartości


Zdjęcie

Motocykle dla początkujacych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
231 odpowiedzi w tym temacie

#101 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 05 wrzesień 2009 - 9:02

No i skoro na cylindrze 80ccm jest napisane poj. 50ccm to co w tym jest nie legalne na pierwszy rzut oka skoro nie ma możliwości szybkiego sprawdzenia jaka to pojemność a nie wierze że jakiś policjant pośle skuterka poj. 50ccmna jakieś "badania" np hamownia czy coś.A w polsce jest wszędzie dużo przekrętów i kombinacji więc nie ma się co przejmować tym jaką pojemność ma skuter w papierach a jaką w rzeczywistości :D


ad. posyłania: póki co też nie spotkałem się z takim przypadkiem. ale zwróć z łaski swojej uwagę na fakt, że zmieniają się przepisy i policja może zostać bardziej "uczulona" na pierdziawki na ulicach. BTW takie małe hamownie mieszczące się w bagażniku samochodu, do moplików, mają np. gliniarze w innych krajach - tylko kwestia czasu, kiedy pojawią się i u nas

ad. przejmowania się: tak długo, dopóki nie wydarzy się coś przykrego, i przekręt nie zostanie urzędowo stwierdzony... wtedy odpowiadasz z grubej rury, z kodeksu karnego, a ubezpieczalnia zrzuca na Ciebie wszystkie koszty, włącznie z np. naprawami samochodów albo rentą dla poszkodowanego... wcale nie jest tak różowo, jak się niektórym wydaje

Ale oczywiście nie jest to do końca legalne (...)


rzecz może być legalna albo nie: podobnie jak nie można być trochę w ciąży
dlatego właśnie przestrzegam przed takimi "operacjami", pomimo świadomości iż są w tym kraju normą. ryzyko może niewielkie, ale ewentualne koszty - mogą być gigantyczne
jsz
  • 0

#102 Kacper_00

Kacper_00

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 34 postów

Napisano 05 wrzesień 2009 - 10:23

Jsz. Zgadzam się z tobą ale jeżeli ktoś jest na tyle głupi czy można by powiedzieć nieodpowiedzialny to tak czy siak tak zrobi ( chodzi o podrasowanie swojej maszyny ) więc tego i tak nikt nigdy nie zmieni to się będzie działo non -stop może trochę w mniejszym stopniu ale te zjawisko będzie powszechne

Jeżeli chodzi o te hamownie w bagażniku policjantów. W Polsce tego jeszcze nie ma ale kiedy byłem na wymianie w niemieckiej szkole to pewnego dnia stało może z 14 skuterków (same peugeoty, yamaha, kymco, tgb ) i po szkole podjechała policja i kazali stawić motocykl na takiej hamowni. Z 14 skuterów zabrano dowody 6....... więc jeździć przerobionym skuterkiem jest nie zbyt bezpiecznie bo po co tracić to co się kocha..... jak można poczekać te 3 lata i śmigać legalnie ???
Pozdrawiam
K.
  • 0
Panowie i Panie :) Szerokości i Przyczepności w tym sezonie ^^

#103 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 05 wrzesień 2009 - 13:59

co do hamowni zawsze można zamontować sobie kit czy jakąś blokadę która zamula moto jak nam jest to potrzebne kiedyś widziałem kolesia na takim jak dawał się swojemu kuzynkowi przejechać coś pogrzebał w schowku i "bzyk" ledwie 45 się chciał mu rozpędzić ale nie wiem na jakiej zasadzie miał to zrobione

ps. a co jak przyjdzie do okazji to po wypadku na hamownie nie wezmą... musieli by dopiero rozbierać silnik i zmierzyć. A wątpię by im się chciało po każdej stłuczce skutera badać go. No chyba że będzie miał zdjęcie z fotoradaru lub go na suszarce złapią z jakąś dużą prędkością więc by cie zbadali musi być naprawdę duży przekręt
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#104 karoleq_90

karoleq_90

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 79 postów

Napisano 05 wrzesień 2009 - 18:05



ps. a co jak przyjdzie do okazji to po wypadku na hamownie nie wezmą... musieli by dopiero rozbierać silnik i zmierzyć. A wątpię by im się chciało po każdej stłuczce skutera badać go. No chyba że będzie miał zdjęcie z fotoradaru lub go na suszarce złapią z jakąś dużą prędkością więc by cie zbadali musi być naprawdę duży przekręt


Jeśli wypadek będzie poważny i co do ustalenia jego przyczyn będą wątpliwości to wierz mi że będzie im się chciało to zbadać :nod:
  • 0

#105 stoodent1

stoodent1

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 65 postów

Napisano 06 wrzesień 2009 - 15:17

Proponuję xj 600 jeżeli już szukasz w tej klasie pojemnościowej ewentualnie cbf 600 nie myśl narazie nad Fazerami(sam użytkuje ) Bandziorani, Kotkami, CBR, GSX itp.
A wogóle to radzę mniejsze klasy pojemnościowe są świetne 500 w cenach bardzo dobrych.
CB500 ewentualnie 450
GS500, GPZ500, ER5
Dlaczego polecam takie motocykle? Bo to dobra szkoła obchodzenia się z nametką gazu i sprzęgła a przede wszystkim nauka hamowania która jest o wiele ważniejsza niż sprawne pokonywanie zakrętów, które zresztą łatwiej szlifować na mniejszych lżejszych motocyklach.
Nie patrz od razu na moc i moment obrotowy, zastanów się czy ogarniesz zatrzymywanie i sprawne poruszanie się sprzętem.
Z czasem gdy przyjdą odpowiednie nawyki (a trzeba na to trochę czasu) przesiądziesz się(ale nie koniecznie) na większy czy inny motocykl.
Mówię Ci z czystym sumieniem weź lżejszy i słabszy na początek motocykl.
Ja już zdążyłem objechać MZ 251,GPZ500, XJ600, CB450, CBR600RR, CBR100 , FZS 600, V-MAX, FZ1, VX750, w sumie większość wygodne motorki w każdym za wyjątkiem MZ(ale w lesie gitara) mocy pod dostatkiem :) .
Teraz FZS600 jest w garażu i jestem full zadowolony tylko na pierwsze moto 100KM to za dużo.
Pozdro
  • 0
Jestem studentem technologi żywienia na UP Lublin. Uwielbiam motocykle i wszystko c z nimi związane. Nie ma nic lepszego jak daleka wyprawa motocyklem w towarzystwie kumpli. Uwielbiam poznawać nowych ludzi, nowe miejsca. motto: żyj pełnią życia!

#106 miodek68

miodek68

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 17:36

Witam zgadzam sie z toba ja naprzyklad tez jestem nowicjuszem w jezdzie na motocyklu i mimo mojego wieku 41 lat kupilem sobie w tym roku motor o pojemnosci 250 cm naszej polskiej produkcji a dokladnie romet r250 tak zwany kanapowiec i musze powiedziec ze jestem z tego zadowolony .pozdrawiam
  • 0

#107 karol_krk

karol_krk

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 10 postów

Napisano 15 wrzesień 2009 - 20:25

Nawiązując do tematu tego wątku: Co sądzicie o kawaskai er6f (2006)? śmigał ktoś z Was tym motorkiem i mógłby podzielić się informacjami na co nalezy szcególnie zwracać uwagę przy zakupie itd?
  • 0

#108 arrek

arrek

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 11 październik 2009 - 22:39

to i ja zapytam ale juz troszke wezej, o konkrete 2 moto:

wlasnie stoje przed dylematem zakupu pierwszego wiekszego motocykla: V-Strom 650 A czy Bandit 650 SA?
Teoretycznie to dwa zupelnie rozne motocykle, jednak oba zupelnie nadaja sie do celow w jakich bede uzywal sprzeta: Dojazdy do pracy, ok 45 min w kazda strone. Oba nadaja sie do miejskich "przepychanek",nie wiem czy az tak czuc ta roznice w masie( stromem jezdzilem najpierw, po kilku tygodniach bandziorem, wiec moze troche przypakowalem przez ten czas ;) oba swietnie ciagna, i sa wygodne. Raz na 2-3 tygodnie mala traska, 150 km w jedna strone. Nie bylem w stanie sprawdzic kazdego na dluzszej trasie ani przy predkosciach powyzej 130 wiec nie wiem jak z ochrona od wiatru powyzej tej predkosci. to ciekawe ale Bandit ciagnie jakby odrobinke lepiej juz od 3000, pomimo wyzej umieszczonego momentu, ale moze to moje subiektywe odczucia. Po bandycie bolaly mnie troche nadgarstki - ale to pewnie wina dziwnie wygietych razczek kierownicy?Z kolei na v-stromie siedzi sie wygodniej, pomimo ze oba motocykle zapewniaja wyprostowana pozycje.Bandit podoba mi sie trochke bardziej ;)
Czy ktos moze jezdzil wiecej na obu maszynkach?jakies konkretne za lub przeciw przy wykorzystaniu jakie podalem? aa , no i cena - Bandziorka mozna dostac troche taniej niz Stroma... Co myslicie?
  • 0

#109 torn9

torn9

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 13 październik 2009 - 10:47

No to juz Ci odpowiadam a odpowiedz w zasadzie jest tylko jedna BANDIT!!! I nie chce mi sie tego uzasadniac. Uwierz mi na slowo :D
  • 0

#110 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 13 październik 2009 - 13:18

się bym tak kategorycznie nie wypowiadał, zwłaszcza biorąc pod uwagę dwukrotny tytuł alpen masters dla sztormiaka...
do obciążenia nadgarstków pewnie można się przyzwyczaić. tylko po co, skoro na sztormiaku nie trzeba, siedzi się wygodniej podczas wolnej jazdy po mieście?
kiedy brałem 1, 2 i 3 maszynę w ogóle nie brałem pod uwagę segmentu turystycznych enduro - teraz biorę, z nieco innymi kryteriami, ale zauważam też zalety dawniej pominięte. przy takich kryteriach z tych dwóch chyba wybrałbym sztormiaka
jsz
  • 0

#111 torn9

torn9

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 14 październik 2009 - 8:26

Kwestia czego oczekujesz od swojego moto. Osobiscie uwazam ze porownanie tych motorow nie jest zbyt szczesliwe. Zgodze sie z Toba ze pozycja na DL jest wygodniejsza i zawieszenie jest bardziej przystosowane do polskich "drog" ale jezeli chodzi o dynamike i frajde na kretych drogach to bandit wykazuje lepsze walory jezde i mimo wszystko uwazam ze jest bardziej uniwersalnym motorem niz DL. Osobiscie nie jezdzilem DL 650 ani banditem 650 ale przez ponad rok bylem szczesliwym posiadaczem BANDZIORA 600 i ten motor potrafi zadziwic elastycznoscia, dynamika i wlasciwosciami jezdnymi nie odstaje od V650 a wprawna reka potrafi postawic go na kolo z "gazu" (osobiscie pare razy mi sie to udalo). Natomiast co do DL to dosiadalem przez krotka chwile 1000 i zawiodlem sie na dynamice silnka (V-twin 1000!!!) Oczekiwalem troche wiecej emocji od tak duzej jednostki napedowej no i zestrojenie zawieszenia typowo turystyczne jesli ktos lubi sie pobujac i jezdzi typowo turystycznie jest fajnie ale gdy chcesz troszke dynamiczniej pokonac serpentynke niestety bandit objedzie Cie z kazdej strony. Milo z kims konstruktywnie pogawedzic :D Pozdro!

P.s.Obciazenie nadgarstow na bandziorze nie jest az tak duze ale i tak zachecam wszystkich do zmiany kiery na "straight bar" zabieg nie drogi a poprawia pozycje i panowanie nad moto. :D
  • 0

#112 borsuk

borsuk

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 19 październik 2009 - 15:52

Witam,

Jestem bardzo początkującym motocyklistą i wybrałem Suzuki GSF650 naked.
Jest dość mocny jak na początek, jednak to daje świadomość, że nie odkręca się manetki od razu do oporu, a przyśpieszenie szybko uświadamia człowieka, że przesiadka z YBR250 z nauki jazdy to spore wyzwanie. Naked dodatkowo nie chroni przed pędem powietrza co również jak dla mnie było plusem przy wyborze, żeby chłodzić mój zapał do rozpędzania (szczególnie teraz jak jest chłodno). Silnik jest dynamiczny, a motocykl prowadzi się komfortowo i jest bardzo wygodny. Nie należy do bardzo zwrotnych, chociaż to może bardziej kwestia umiejętności :)

Z mojego niedoświdczonego punktu widzenia na 2óch kołach ma same zalety, jednocześnie uczy pokory i opanowania jak na początek.
Zastanawiałem się nad CBF600, jednak uważam, że dokonałem dobrego wyboru i polecam ten model motocykla.

  • 0

#113 JoeBlack

JoeBlack

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 25 październik 2009 - 4:09

ktoś pisał że pierwszym motocyklem może być każdy sprzęt... nie wiem czy się dogadaliście bo wszystkiego mi się nie chce czytać... jestem zdania że mocne moto średnio się nadaje na początek. nie dlatego że ma większą predkosc maksymalna... ale może zaskoczyć początkującego... mimo jego ostrożnego podejścia...

Pierwsza jazda

oczywiście można uczyć się jeździć na R1... tak samo jak na pierwszy samochód można sobie kupić Porshe 911...
tylko po co? albo spowoduje się wypadek albo nawet jeśli się uda jeździć bezwypadkowo to nie wykorzystuje się nawet 40% możliwości pojazdu.


  • 0
Do niedawna kierowca wojskowej ciężarówki. Lubię klimaty Cafe Racer. I komiks Joe Bar Team :] Marzący o własnej Hondzie CB 750 Four zrobionej na "Cafe" Zauroczony Hondą CB 1100 F którą Honda nie chce wprowadzić do produkcji seryjnej. Rozpaczliwie próbujący sprzedać Junaka Draga od kilku lat :D Na co dzień Honda CB 750 NightHawk :] Przeciwnik jeżdżenia po pijaku, Normy Euro3 i kasków integralnych które uważam za dzieło szatana :P

#114 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 25 październik 2009 - 15:51

No ale trzeba przyznać że filmik fajny znalazłeś ( totalny kretyn w roli głównej) :arrow: przypomniały mi się pierwsze starty na KOMARKU z tym że gleby nie zaliczyłem :bibibi:
  • 0

#115 Michaan

Michaan

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 17 listopad 2009 - 21:02

Chciałbym Was prosić o poradę - mam zamiar kupić motor na weekendowe "zabawy" tzn. trochę na asfalt i trochę na leśne utwardzone ścieżki. Od egzaminu na prawko(16 lat) nie jeździłem na motorze :( . Myślałem o jakimś uniwersalnym motorze ale po studiowaniu internetu i prasy nic takiego specjalnie nie znalazłem. Albo są typowe enduro albo supermoto na asfalt. Może coś doradzicie ? A kasy mam około 20 tyś.

Z góry dzięki.
  • 0

#116 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 18 listopad 2009 - 6:56

honda transalp, kawa kle500. chyba że coś zupełnie bez owiewek, wtedy po prostu jakieś typowe enduro
jsz
  • 0

#117 torn9

torn9

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 19 postów

Napisano 18 listopad 2009 - 10:42

Nie znalazles nic bo takie motory nie istnieja. Nie ma czegos uniwersalnego. Jezeli masz zamiar jezdzic po bezdrozach to nawet na utwardzone drogi radzil bym terenowe opony a to nie pozostawia wielkiego wyboru pozatym do jazdy po bezdrozach to raczej jekis lekki motor z silnikiem do 600cc bo z ciezkim moze byc problem w grzazkim terenie. Osobiscie polecam Suzuki DR-Z no albo drozsza opcje KTM-a Duke (kwestia zasobnosci portwela :) Jest jeszcze Suzuki DL 650 i Honda Transalp
Ale one waza w okolicach 220 kg i poza przejadzka po lesnych drogach to w teren sie nie nadaja za to turystyka po asfalcie wychodzi im o wiele lepiej niz wyzej wspomnianym DR-Z i Duke-u. Pozdrawiam.
  • 0

#118 Michaan

Michaan

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 18 listopad 2009 - 20:19

dzięki! Co do Suzuki DR-Z to widziałem 125 i 400, przy czym 400 tylko na rynku wtórnym. Oglądałem też w necie motory firmy Beta - co o nich sądzicie?
  • 0

#119 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 18 listopad 2009 - 22:07

Nie znalazles nic bo takie motory nie istnieja. Nie ma czegos uniwersalnego. Jezeli masz zamiar jezdzic po bezdrozach (...)


pytanie było o utwardzone drogi... taki motocykl da się znaleźć, i wcale nie musi być to lekki kros

BTW wymienianie jednym tchem xl600v i dl650, a tym bardziej ktm duke jako sprzętu do błota - wybacz, ale chyba nie bardzo wiesz co piszesz
jsz
  • 0

#120 gustavus

gustavus

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 22 listopad 2009 - 21:10

A ja proponuje Suzuki Vstorm 650. Sam jestem początkujący i jest to mój pierwszy motocykl nie ma zbyt dużo kucyków ale i nie za mało, dobrze się prowadzi i nadaje się zarówno na szosę jak i na delikatny szuterek. Jedyną wadą jest to że jest dość duży i ciężki wiec raczej przeznaczony jest dla większych motocyklistów ale i mniejsi sobie poradzą w łatwiejszych warunkach.

Naprawdę polecam po dwóch sezonach jazdy zastanawiam się nad zmianą na 1000 ccm.

pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych