Skocz do zawartości


Zdjęcie

dławiący silnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 edo_90

edo_90

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2009 - 15:14

Witam, ostatnio zauważyłem w swoim motorze pewien problem. Mianowicie silnik zaczął się dławić. Na początku myślałem, że to wina paliwa (za bardzo mieszane z wodą-stacja benzynowa orlen i szel). Po przejechaniu około 15 km wszystko wracało do normy, tak jakby wszystko się wypaliło. Problemu nie było przez kilka dni, aż do dzisiaj. Wsiałem przejechałem kilkadziesiąt km. Wszystko było dobrze, motor odpoczął, ponownie ruszyłem w drogę. Wtedy zaczął mi się dławić. Miał opóźnione przyśpieszenie. Ja mu manetkę do połowy a on stał w miejscu. Wiecie może czego to jest wina? Motor miał robiony przegląd niecały rok temu, jednak od tamtego czasu przejechałem raptem 500km. Jest to kawasaki eliminator zl 400 rok 91.
  • 0

#2 vilu

vilu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 11 maj 2009 - 21:06

Wlałeś jakiś syf na stacji i teraz masz to w gaznikach serwis i czyszczenie gazników i bedzie latał jak nowy
  • 0

#3 edo_90

edo_90

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 12 maj 2009 - 9:36

super diagnoza, tylko powiedz mi dlaczego to się dzieje raz na jakiś czas? jeżeli wina wachy to powinien dławić się cały czas.... bynajmniej moim zdaniem
  • 0

#4 silbi

silbi

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 44 postów

Napisano 12 maj 2009 - 13:35

Ja bym właśnie zaczął od czyszczenia i regulacji gaźników. Może zasysa gdzieś lewe powietrze. Ewentualnie sprawdził bym też układ zapłonowy.
  • 0
Jeśli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem!

#5 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 13 maj 2009 - 17:05

Ja się do tego dopisuję kumpel miał kiedyś podobny problem i była to wina syfu w gaznikach. Ten syf jak wpadnie do dyszy to ją zatyka a po chwili to "przepycha" się samo :nod: . Załóż sobie nowy filtr paliwa i czyszczenie gazników nieuniknione :bow:
  • 0

#6 vilu

vilu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 13 maj 2009 - 18:44

Po prostu tak jak piszą koledzy syf sobie pływa i raz zatyka a raz nie zatyka wyczyść gazniki nowy filtr paliwa i ogień .Zapłon albo działa albo nie działa raczej w ten sposób nie szwankuje.Obejż świece jak wyglądają.
  • 0

#7 silbi

silbi

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 44 postów

Napisano 13 maj 2009 - 23:50

Po prostu tak jak piszą koledzy syf sobie pływa i raz zatyka a raz nie zatyka wyczyść gazniki nowy filtr paliwa i ogień .Zapłon albo działa albo nie działa raczej w ten sposób nie szwankuje.Obejż świece jak wyglądają.

Właśnie o tym pisałem mając na myśli zapłon, oprócz świec winne mogą być też przewody. Może jeden albo dwa mają przebicie. Zacznij od sprawdzenia najprostszych możliwych usterek.
  • 0
Jeśli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem!

#8 vilu

vilu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 14 maj 2009 - 18:47

Przewody mogą mieć przebicie ale to by się działo w wilgotne dni ,chyba że faktycznie są gdzieś przetarte i czasami łapią zwarcie a czasami jest ok jak się ułożą
  • 0

#9 silbi

silbi

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 44 postów

Napisano 14 maj 2009 - 21:12

Zgadzam się. Ale jak by nie patrzeć trzeba sprawdzić :) .
  • 0
Jeśli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem!

#10 edo_90

edo_90

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 15 maj 2009 - 15:58

pomoże mi ktoś szukać filtru powietrza i paliwa do mojego motoru? bo szczerze mówiąc nie wiele znalazłem. Cholerka jednak ten motor jest nietypowy.
  • 0

#11 silbi

silbi

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 44 postów

Napisano 17 maj 2009 - 13:20

He He chyba jest tak jak mówisz :) . Patrzyłem tu i tam ale niestety nic nie znalazłem.
  • 0
Jeśli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem!

#12 edo_90

edo_90

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 17 maj 2009 - 13:21

Ostatnio pojawił się kosmiczny problem. To że wcześniej się dławił to pikuś. teraz sytuacja jest tego typu, że skutery mnie wyprzedzają. Motor wkręca się bardzo wolno na wysokie obroty. Podczas jazdy dochodzi do 7tysięcy (ma15) i stoi w miejscu. Więcej niż 70km/h nie pojedzie. Byłem u znajomego, sprawdziliśmy świece, są OK. Sprawdzał jeszcze jakieś ciśnienie bodajże w silniku. Wyjął świecę, włożył jakiś przyrząd pomiarowy i odpalił motor. Wskazówka pokazała 8 (ale nie wiem czego :blush: ). Mówił, że powinno być więcej i może dlatego nie ma mocy.
  • 0

#13 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 17 maj 2009 - 20:47

ha ha dalej nie czaisz zmierzył ci ciśnienie w garach i jest za małe czyli twój silnik jest bliski końcowi tzn jest po <;( prostu zajechany i niema w nim pary <;( Chyba cie czeka remont albo wymiana pieca :bow:
  • 0

#14 edo_90

edo_90

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 18 maj 2009 - 10:11

a mi się wydaje, że trochę fantazja Cię poniosła :)
  • 0

#15 silbi

silbi

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 44 postów

Napisano 18 maj 2009 - 12:33

Najlepiej będzie jak sobie gdzieś serwisówkę i posprawdzasz jakie wartości ciśnienia w cylindrach mają być a jakie są. Jeżeli moto na zimnym odpala bez problemu i nie dymi. To ja w dalszym ciągu obstawiam zapłon albo paliwo.
  • 0
Jeśli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem!

#16 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 18 maj 2009 - 14:14

a mi się wydaje, że trochę fantazja Cię poniosła :)

a mi się wydaje że ty po prostu nie chcesz dopuścić myśli że twoje moto się może kończyć. Z tego co napisałeś ("skutery mnie wyprzedzają") no to wybacz ale z takim moto to skuterki nie mają szans! :bibibi:
  • 0

#17 vilu

vilu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 19 maj 2009 - 19:39

Nie załamujcie cłopaka silniki nie kończą się z dnia na dzień .Motorek wymaga przede wszystkim porządnego serwisu .Po pierwsze wyczyścić i sprawdzić gazniki (poziom paliwa,zaworki itp.) ,przewody wysokiego napięcia,luzy na zaworach (mogą być za małe i nie domyka się zawór stąd spadek kompresji) Motorek jak zapala? Nie kopci za bardzo? Czy jesteś pewien że przegląd był zrobiony może tylko zapłaciłeś za przegląd ?
  • 0

#18 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 19 maj 2009 - 20:15

Jeśli na zaworach jest za mały luz to nie dobrze, a jeśli go w ogóle nie ma to fatalnie bo się w niedługim czasie wypalą zawory i gniazda zaworów są do frezowania plus nowe zawory- to droga robota. Na sprawdzenie tego w domowych warunkach to jest chyba jeden sposób mianowicie kręcić silnik rozrusznikiem i jeśli kręci z "oporem" silnika to spoko a jeśli nie to porządny mechanik musi to zobaczyć. Vilu ma rację moto do porządnego mechanika i upora się z problemem. Sam mam moto teraz u mechanika bo mi któryś z zaworów klepał. Mechanik zobaczył, wymienił płytki na zaworach i moto na wekend wraca do mnie :bibibi:
  • 0

#19 karoleq_90

karoleq_90

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 79 postów

Napisano 16 czerwiec 2009 - 11:11

Twoje Moto wymaga po prostu porządnego przeglądu, remontu i regulacji w porządnym warsztacie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych