Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tuning Skuterów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 konrad_o4

konrad_o4

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 09 sierpień 2009 - 20:31

Piszcie o tuningu do Skuterów(propozycje i porady)

  • 0

#2 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 10 sierpień 2009 - 15:52

witam ja właśnie wzmacniam swoją hondę bali 1995 serducho 70 mocniejsze sprężyny w sprzęgle i miał być sportowy wariator lecz nie chce pasować wiec nie będę go montował. cylinder wymieniam ponieważ ras go szlifowałem i mechanik mi go zepsuł zrobił zbyt ciasny szlif przy czym o mało nie przyszedłem do okazji ... więc do 3 razy sztuka :)


a teraz z innej beczki mam pytanie jak dotrzeć ten cylinder ponieważ są rożne teorie
-na ostro
-na spokojnie

silnik 2 t oczywiście automat jak zrobić by było dobrze

ps.proszę o szybką odpowiedź

dobrym rozwiązaniem jest wydech a przy wymianie cylindra filtr stożkowy i słyszałem że gaźnik można wymienić na inny lecz nie jestem tego pewien czy to coś da.
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#3 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 11 sierpień 2009 - 9:47

Proponuję ci abyś docierał ten silnik spokojnie ale nie ciągle bo potem będzie zamulony co kilkadziesiąt kilosów daj mu popalić ale nie długo bo przedobrzysz :D Sam tak kiedyś docierałem skuterka 2T i pykał lajtowo :bibibi: Wymiana gaznika na pewno coś da bo ułatwi to dopływ mieszanki do cylindra, a co do filtra to nie wiem sam miałem kiedyś taki filtr w skuterze ale różnicy nie odczuwałem oprócz tego że więcej palił. Sportowy wydech dużo daje w 2T ;) Sprawdzone!!
  • 0

#4 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 11 sierpień 2009 - 16:13

Jeszcze można co sam będe robić zamiast gaźnika(bo to droga sprawa) moźna wymienić tylko dysze dolotu paliwa na większą
a co do wydechu to fakt ps. Gianelli na allegro za 250 PLN to dobry pomysł Wydech> chodzi mi o ten typ nie ten zawijany bo dziwnie wygląda :
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#5 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 11 sierpień 2009 - 19:47

Gaznik to rzeczywiście droga rzecz ale sama wymiana dysz raczej nic wielkiego nie poprawi bo przepustowość gaznika dalej jest ta sama a większy cylinder to większe zapotrzebowanie na mieszankę ( ale to na pewno wiesz) Spróbuj wymienić ten kruciec ssący co łączy gaznik z cylindrem. Kiedyś kumpel tak zrobił i od razu silnik nabrał chęci do pracy ;) A wydech fajny sobie upatrzyłeś myślę że to dobry wybór choć kiedyś zawsze zauroczony byłem Leo Vince-m ( sam nie wiem dlaczego) :)
  • 0

#6 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 11 sierpień 2009 - 21:13

a mam jeszcze takie zapytanie czy wsadzenie do mojego motorka oponki z tyłu o wyższym profilu i większej szerokości podniesie chodź troch komfort jazdy obecnie opony są 100/90 chyba
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#7 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 12 sierpień 2009 - 11:10

Zmiana opony nic nie da bo od tego są regulacje zawiasów ( o ile je masz) ;) . Taki wiejski sposób na poprawę komfortu to zmniejszenie ciśnienia w oponach wtedy taki skuterek nie łapie grzechów polskich drogowców :) Napisz potem co w końcu zrobiłeś z tym skuterkiem i jak się sprawuje. :pompom:
  • 0

#8 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 12 sierpień 2009 - 11:58

Zmiana opony nic nie da bo od tego są regulacje zawiasów ( o ile je masz) ;) . Taki wiejski sposób na poprawę komfortu to zmniejszenie ciśnienia w oponach wtedy taki skuterek nie łapie grzechów polskich drogowców :) Napisz potem co w końcu zrobiłeś z tym skuterkiem i jak się sprawuje. :pompom:



regulacji zawiasu nie mam i w tym problem bo zawieszenie strasznie miękkie i strasznie się pływa :
a co do roboty skuterku to zrobiłem narazie :
-kieliszek 70
-twardsze sprężyny na sprzęgle
-regulacja gaźnika(podkręcenie i nieściągnięcie starej dyszy :blush: >

plan :
-Wydech jak pisałem wcześniej
-większe koło z tyłu lub sama opona
-twardszy amor

a jaszcze mam pytanie opłaca się inwestować w stare moto Honda bali, jak chce kupić coś większego ???
skuterka nie będę sprzedawać zostawię go starszemu i sobie na wyjazdy po bułki a tak że awaryjne gdyby plan z moto nie wypalił
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#9 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 12 sierpień 2009 - 14:30

Opłaca się bo przecież chcesz go mieć na długi czas ( i nie jest to chińczyk)więc niezawodność jest na pierwszym miejscu i nie wiadomo jak będzie z prawkiem. Jednym słowem opłaca się :D
  • 0

#10 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 20 sierpień 2009 - 20:25

regulacji zawiasu nie mam i w tym problem bo zawieszenie strasznie miękkie i strasznie się pływa :
a co do roboty skuterku to zrobiłem narazie :
-kieliszek 70
-twardsze sprężyny na sprzęgle
-regulacja gaźnika(podkręcenie i rozciągnięcie starej dyszy >
-Wydech jak pisałem wcześniej


plan :
-większe koło z tyłu lub sama opona
-twardszy amor



Wymiana wydechu to Bardzo opłacalna sprawa w moim wypadku 250 zł zmieniło skuter nie do poznania
Dużo lepszy zryw prędkość drastycznie wzrosła

a mam naiwne pytanie z jaka prędkością mogę/powinienem się poruszać by nie zaszkodzić zbytnio cylindrowi po przejechaniu około 400 km od założenia
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#11 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 21 sierpień 2009 - 9:03

No pytanie rzeczywiście naiwne nie możesz więcej niż 45km/h ;) A tak serio to jezdzij mniej więcej tak jak do tej pory i będzie git po 1000km możesz jechać ile fabryka dała :bibibi: A co do tłumika to pisałem ci że to się opłaca :D Szerokości
  • 0

#12 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 23 sierpień 2009 - 16:52

no i po robocie coś się zrąbało zaczęło mi łapać tłoka :/
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#13 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 24 sierpień 2009 - 17:36

I tu mam pytanie co zrobić by to naprawić bez szlifa ??? jeszcze go nie otwierałem więc nie wiem co się stało w środku ???

Zdarzyło mi się tak samo jak przy starym kieliszku przy 50. Jechałem pod górkę 50-60 bez problemu wyjechał, nic się nie działo wiec z tą sama prędkościom zacząłem zjeżdżać. Po przejechaniu z 300 m zgasł. Po jakiś 2 min odpaliłem go na kopkę bo rozrusznik nie chciał zadziałać dojechałem na cpn <500-700m> zatankowałem odpaliłem na rozrusznik wróciłem do domu z jednym postojem 2-3 ,następnego dnia pojechałem się trochę przejechać przejechałem 3 km znowu chwyciło. wcześniej dolałem z 100-80 oleju do 7 litrów paliwa. moto ma około 415 km po założeniu cylindra. Na cpn jest jakieś 10 km może mniej
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#14 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 24 sierpień 2009 - 20:03

Po prostu tamto miejsce jest pechowe i jak kupisz prawdziwe moto to tam się nie pokazuj bo szlify motocykli są nieopłacalne ;)
A tak serio to bardzo ciekawe co ci się stało :o Ile lejesz oleju na jeden litr paliwa?????????? A z tego Cpn śmigasz na samej benzynie bez dolania oleju czy jak???? A może po prostu za mocno go kręciłeś bo 50km/h dla tłoka w kieliszku to już istny szał opisz jak z tym paliwem robisz itd a może da się problem rozwiązać
PS. Cylinder niestety nadaje się do wymiany lub szlifu, no chyba że zrobisz jak pan Mietek Ż. i włożysz tylko nowy tłok do tego cylindra i skuterka wystawisz na allegro jako " nie wymaga wkładu finansowego, gotowy do drogi i nigdy mnie nie zawiódł" A po kilkunastu kilosach znowu się zatrze. Szczerze wiem że pisałem inaczej ale w tym wypadku pozbyłbym się tego skuterka i kupił motocykl bo chyba ten skuter jest dla ciebie pechowy. Pozdro :)
  • 0

#15 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 25 sierpień 2009 - 16:59

skuter ma dozownik wiec sam sobie pobiera. w tedy miałem jak jechałem tylko z dozownika i może kilka kropel w baku na początku dolewałem z 50 oleju do baku 6,5l tak by lepsze smarowanie a po przejechaniu jakichś 3 baków nie dolewałem więcej bo dozownik sam dolewał dużo i jak go grzałem to strasznie kopcił jak potem ruszałem to musiałem go trzymać z 10s na gazie z hamulcem by przepalił ten olej (mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi :blush: )
Na CPN daleko bo na najbliższej stacji jest ciulowata benzyna

PS. ale mnie pocieszyłeś

a ile mniej więcej kosztuje szlif ???

a co do sprzedaży to mi go szkoda mam go od 10 lat :blush: zaczął się psuć po wysłaniu 2 lata temu do przeglądu i od tego czasu się psuje a wcześniej był tylko wariator wyjechany :/ a nie wiedziałem co się dzieje więc zaniosłem do 1(nie załozył pierścionków potem 2(szlif) teraz 3 (zmiana cylindra)i to miał byc koniec a teraz szlak nich trafi
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#16 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 26 sierpień 2009 - 15:25

Hmmmmmmmmmm no to jest problem :mellow: W cenie szlifów cylindrów nie bardzo się orientuję ( może ktoś na tym forum mógł by się udzielić i dać jakąś radę) Kiedyś też szlifowałem cylinder poj. 50ccm i to specjalnie drogie nie było tylko tłok trochę kosztuje. Musisz mieć jakąś usterkę w "systemie" smarowania że czasem nie podaje oleju do cylindra czy coś i wtedy się przegrzewa co prowadzi do zatarcia. Jaki olej lejesz do dozownika?? Może trzeba by dolewać olej do baku( w okresie docierania) i wtedy jest jakaś gwarancja że nie pójdzie na "sucho"?? :evil: Sam nie dasz rady tego rozkręcić i złożyć na nowych podzespołach?? Taniej by cię to wyszło
( jest takie powiedzenie "potrafisz jezdzić musisz potrafić naprawić") :D
  • 0

#17 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 26 sierpień 2009 - 21:55

dzisiaj właśnie rozebrałem kielonka no i nie ciekawie:
-jeden pierścionek wtarty ale go wyciąłem
-przytarty z jednej strony (tak jak poprzednio) koło wydechu (zastanawia mnie to)

Założyłem go z powrotem na 1 pierścieniu teraz smaru mu nie braknie :blush: (2 pierścienia nie dało się zamontować)
moto mogło by stać w garażu ale potrzebuje go w dojazdach do pracy bo jazda 2 km z podjazdem 6 rano nie jest zachęcająca

jutro szukam namiaru na kogoś kto mi wyszlifuje jak mnie to nie będzie kosztować dużo to szlifnę 2 naraz a co do smarowania też tak myślę, albo porostu z przyzwyczajenia zamknąłem manetkę do końca i za mało oleju poszło choć mechanik mówił" z górki zawsze na lekkim gazie i hamulcu, bo więcej oleju dostaje silnik." ale jak kto mówią "biednemu zawsze wiatr w oczy :blush:


PS. jutro go chyba na allegro wystawie jak sprzedam go za 2200 to sprzedam ja nie (bardziej prawdopodobne) to zrobię go na picuś glancuś i przez pierwsze 10 000 będę jeździć 45km/h :blush:
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#18 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 27 sierpień 2009 - 16:11

Z tym PS. to dobry pomysł sprzedaj i kupuj motóra z prawdziwego zdarzenia. Gwarancja dużej dawki emocji i frajdy ze śmigania :D A i prawie zapomniałem jakiego motóra chcesz kupić?????????????????
  • 0

#19 Goral

Goral

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 94 postów

Napisano 27 sierpień 2009 - 18:34

Z tym PS. to dobry pomysł sprzedaj i kupuj motóra z prawdziwego zdarzenia. Gwarancja dużej dawki emocji i frajdy ze śmigania :D A i prawie zapomniałem jakiego motóra chcesz kupić?????????????????


motór pewnie jakąś 600 albo 500 mam wiele typów (wiem ze moto pierwsze ale nie stać mnie na kupno 500 i zmiany jej za 2 lata :/ jak kupie to dopóki się nie rozpadnie :blush: )
_bandzior
_hornet
_cb500
_er 5/6/7
_xj 600
_chciałem monstera ale niestety jest dla mnie za mały :/


najchętniej nakeda ale zależy na co mi kasy starczy i ile odłożę przez następne wakacje nie jestem zbyt wybredny co do wyglądu więc może być stary ale ładny .przez ten rok może uzbieram z 8000 PLN to zbyt wyczesanej fury nie kupie
ale mam jeszcze czas dopiero za rok będzie prawko
  • 0
Grosz do grosza i marzenie się spełni >>>>>>>> HONDA CBF/CB 600 hornet Bandit lub inny nakedzik !!!!!!!!!!! Jedyne co człowieka może trzymać przed kupnem motocykla to mama i fundusze >

#20 Kacper_00

Kacper_00

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 34 postów

Napisano 30 sierpień 2009 - 13:04

ehh... jak jesteśmy przy temacie skuterków to ja mam już pewne złe wspomnienia z tymi brutalnymi stworzeniami.
Mianowicie gdy zdałem na karte motorowerową (miałem wtedy podajże 14 lat ) to wymażyłem sobie skuter..... miał być tylko ten jeden jedyny. Przyćmił mnie on całkowicie, nie zwracałem uwagi na inny.
Pewnie myślicie tu o jakimś TGB, KYMCO, AEROXIE, czy SPEEDFIRE - że ale nie to był poprostu ZIPP QUANTUM GT5 2007r.
Kupiłem go.
Oczywiście uśmiech od ucha do ucha zacząłem go docierać. Jeździłem te nieszczęsne 30km/h przez 300 km i przyszedł ten moment kiedy miałem z nim jechać na przegląd i jak już się pewnie domyślacie na zdjęcie blokady :)
Oczywiście wszystko poszło jak należy. Cały podjarany wsiadłem na motor z nadzieją że wrócę do domu z średnią prędkośćią 70km/h a tu ździwko.... skuter jedzie tyle co jechał tylko dźwięk ma troche inny.. niesczęsne 50km/h.....
To jescze bym zniósł ale gdy przejechałęm na nim 50 km i wskazówka zbiornika paliwa klupała mi niemiłosiernie w obrazek ( 0 ) to wtedy zacząłem się zastanawiać .... myśleć..... że coś tu jest nie tak.
Czytałem dużo o quantumach i z tego co doczytałem to rocznik 2007 czyli taki jaki ja mam ma seryjnie, fabrycnie uszkodzony wariator. Dlatego jedzie tak wolno i tyle pali ( bo to prawie 6 l na 100 km ).
Żałuje tylko jednego że byłem taki głupi w młodości to na dobrą sprawę był mój pierwszy i mam nadzieje jedyny poważny błąd w życiu. Ja już nic z tym nie zrobie bo robie a1 ale napisałem tą historie dla tych którzy będą mieli na oku tylko jeden motor i on zaćmi im życie. Pamietajcie na motorze trzeba sie przejechać żeby wiedzieć że to jest ten.

więcej pokory bracia , więcej pokory !! :blush:
  • 0
Panowie i Panie :) Szerokości i Przyczepności w tym sezonie ^^




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych