Skocz do zawartości


Zdjęcie

redukcja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 28 maj 2009 - 16:53

Cześć,
moje pytanie dotyczy redukcji biegów przy zwalnianiu. Uczono mnie że zmianę biegów należy zaczynać od stopy i stopą kończyć. w momencie kiedy odpuszczę gaz i zamierzam dokonać redukcji zanim wcisnę sprzęgło kładę stopę na dzwigni zmiany biegów. problem w tym że nie stawia ona oporu i bieg zmienia się zanim wcisnę sprzęgło. dodam że przy otwartej przepustnicy opór istnieje. czy coś jest nie tak ze skrzynią czy coś źle wykonuję? pzdr


  • 0

#2 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 28 maj 2009 - 20:51

Stopą się zaczyna i stopą się kończy- to masz dobry nawyk. Przy redukcji ty masz tylko stopę mieć nad dzwignią zmiany biegu a nie nią dotykać dzwigni. Zanim nie wciśniesz sprzęgła nie naciskaj stopą na dzwignię bo na pewno tak robisz tylko tego nie czujesz a w momencie zamknięcia gazu tryba w skrzyni się tek jakby "poluzowują" bo niema na nich obciążenia i jeśli lekko stopą naciśniesz dzwignię to bieg się zredukuje nawet bez użycia sprzęgła. Skrzynię masz OK tylko poćwicz nad redukcją. moja rada którą stosuję to: równocześnie daję palce na sprzęgło i nogę nad dzwignię zmiany biegów potem sprzęgło wciskam równocześnie z naciśnięciem nogą na dzwignie pyk i bieg zredukowany. Proste i niezawodne. Kumple robią identycznie.A takie pytanko czym śmigasz? :D
  • 0

#3 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 29 maj 2009 - 17:20

Właśnie mniej więcej tak robię jak opisujesz tylko nie byłem pewien czy to, że nie naciskam lekko na dźwignie przed sprzęgłem to dobrze i stąd moje obawy o skrzynie. Mam od miesiąca Kawasaki er 6n z 2006 roku i jest to mój pierwszy moto dlatego nie orientuje się jak pewne mechanizmy się zachowują.
Pzdr
  • 0

#4 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 29 maj 2009 - 19:05

Cieszy mnie że mogłem pomóc :D Pozdrawiam i życzę tobie udanej jazdy w tym sezonie :bibibi: A co do zmiany biegów i ogólnie jazdy to wszystkiego się nauczysz wraz z upływem kilometrów :)
  • 0

#5 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 30 maj 2009 - 9:34

fajnie, że ktoś sensownie odpisał bo na innych forach albo nie rozumieli o co mi chodzi albo się nabijali. Dzięki i pozdrawiam. Miłego latania!
  • 0

#6 Wojtas85

Wojtas85

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 30 maj 2009 - 11:41

czegos nie rozumiem przy redukcji odejmujesz gaz ??
powinienes go lekko dodac aby zwiekszyc obroty
  • 0

#7 PinKee

PinKee

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 46 postów

Napisano 30 maj 2009 - 17:51

Właśnie mniej więcej tak robię jak opisujesz tylko nie byłem pewien czy to, że nie naciskam lekko na dźwignie przed sprzęgłem to dobrze i stąd moje obawy o skrzynie. Mam od miesiąca Kawasaki er 6n z 2006 roku i jest to mój pierwszy moto dlatego nie orientuje się jak pewne mechanizmy się zachowują.

Co za różnica, czy kładziesz nogę na sprzęgle, czy nie? To się robi raczej odruchowo, wciskasz klamkę i naciskasz jednocześnie na dźwignię zmiany biegów. Ja też jeżdżę na tej Kawce, od 3 miesięcy, uczyłem się jeździć właśnie na tym moto i nigdy problemów z tym raczej nie miałem. Już prędzej z wbijaniem wyższego biegu.

Pytanko: jak redukujecie podczas hamowania, to czy zbijacie po jednym biegu, czy po kilka naraz?

Wojtas

Chyba powinno się gaz odpuścić, bo przecież zależy nam na zwolnieniu. Dodaje się gazu chyba podczas redukcji do wyprzedzania. Nie wiem czy dobrze główkuję, jeśli nie, to proszę o sprostowanie :)
  • 0
Od lutego 2009 jestem dumnym posiadaczem Kawasaki ER-6n '08 i oczywiście motocyklistą - to mój pierwszy sezon.

#8 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 01 czerwiec 2009 - 20:39

Ja staram się po jednym i za każdym razem przegazówka.
  • 0

#9 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 05 czerwiec 2009 - 21:20

Przy zwalnianiu po jednym biegu i niema czasu na przegazówki. :evil: Przegazówki to tylko po to aby wyrównać obroty na trybach bo skrzynia w moto nie jest synchronizowana.Ja osobiście raczej nie główkuję nad przegazówkami bo nic się nie niszczy w skrzyni jeśli nie zwiększymy obrotów chwilowo przy zmianie biegu w dół. Jak śmigamy paczką podczas wekendu to żaden z kumpli nie robi przegazówki podczas redukcji biegu. A tak w ogóle to jak ktoś idzie po chodniku i się nie zna na mechanice to podczas przegazówki którą biker robi na drodze podczas redukcji ta osoba myśli że motor ma wytrzaskaną skrzynię i biegi wyskakują albo biker się uczy śmigać. Redukcja bez przegazówki raczej nie szkodzi gorsza jest na pewno zmiana biegu bez sprzęgła i tu powinniście się zgodzić z moim zdaniem.
  • 0

#10 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 11 czerwiec 2009 - 10:06

Ja sobie nie zaprzątam głowy tym co sobie myślą przechodnie :)
  • 0

#11 KdeL

KdeL

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 13 czerwiec 2009 - 19:52

A ja zawsze redukuje z międzygazem. Tak się nauczyłem i ma to znaczenie szczegulnie jak kręcisz wysoko.
  • 0

#12 baltex

baltex

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 18 czerwiec 2009 - 21:43

staram się zawsze by bieg wchodził miękko bez stuków czyli mniejszy bieg większe obroty od lat staram się wyrobić sobie pewne odruchy bezwarunkowe mogę szczerze powiedzieć że jak np ostro hamuję odruchowo zmieniam biegi nawet o tym nie wiem oglądam się do tyłu nawet jak wyjeżdżam ze swojego garażu warto jest starać się jeździć perfekcyjnie nie na pałę jak się uda na początku człowiek jest wkurzony potem tak wychodzi że się widzi od razu błędy winnych początkowe dwie gleby mnie tego nauczyły
  • 0

#13 Malysz

Malysz

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 02 lipiec 2009 - 11:32

Mam pytanie. Co znaczy, że motocykl ma długie albo krótkie przełożenie biegów?
  • 0

#14 macius1040666

macius1040666

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 38 postów

Napisano 02 lipiec 2009 - 12:02

teraz ja mam kilka pytan. jezdze tylko na automacie więc nie wiele wiem na temat biegów. 2 razy latałem na 2biegowej motorynce kuzyna która gasła nawet na luzie. więc mam kilka pytań:

1. zmienia sie biegi przy hamowaniu? tzn jadąc np 60kmh hamujemy do 20kmh to redukuje się wtedy bieg np. z 4 do 2? i jesli tak to jak? bo naciskajac dzwignie w dół wrzuca sie luz tak? wytłumaczcie mi to proszę

2. jadąc np.80 kmh puscimy gaz to moto zgasnie czy nie? bo puszzcajac gaz na biegu bez wciskania sprzęgła powoduje gaśnięcie, dobrze myslę?


  • 0
Narazie mam Colibra - klon, ale cóz, pożyjemy zobaczymy ;)

#15 PinKee

PinKee

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 46 postów

Napisano 02 lipiec 2009 - 16:23

1. Tak, zmienia się biegi przy hamowaniu, a dokładniej redukuje. Tak jak napisałeś, jak hamujesz to redukujesz o te kilka biegów w zależności od tego z jakiej prędkości do jakiej hamowałeś.

Odnośnie techniki zmiany biegów w dół, to dokonuje się tego naciskając dźwignię do dołu, od szósteczki do dwójki normalnie każde naciśnięcie dźwigni (ze sprzęgłem oczywiście) to redukcja o jeden bieg, a luz jest pomiędzy dwójką a jedynką.

2. Nie, motocykl nie zgaśnie jak jedziesz i puszczasz gaz. W sytuacji, gdy odpuścisz gaz mając wbity bieg, motocykl zacznie hamować silnikiem.


Malysz

Krótkie przełożenia skrzyni biegów oznaczają, że na danym biegu masz niewielki zakres użytecznych obrotów, czyli szybko trzeba wbijać następny przy przyspieszaniu, a przy hamowaniu szybko trzeba redukować. Długie przełożenia na odwrót, wtedy jeździ się bardziej elastycznie, nie trzeba tak często zmieniać biegów. Krótkie przełożenia stosuje się, żeby uzyskać dobre przyspieszenia, długie do uzyskania wysokich prędkości max.
  • 0
Od lutego 2009 jestem dumnym posiadaczem Kawasaki ER-6n '08 i oczywiście motocyklistą - to mój pierwszy sezon.

#16 jeszua

jeszua

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 199 postów

Napisano 02 lipiec 2009 - 18:07

Przy redukcji ty masz tylko stopę mieć nad dzwignią zmiany biegu a nie nią dotykać dzwigni. Zanim nie wciśniesz sprzęgła nie naciskaj stopą na dzwignię (...)


hmm... kilku znanych mi, a cenionych instruktorów nauki jazdy twierdzi coś odwrotnego: artykuł Tomka Kulika
sam autor jest z resztą zwolennikiem zmiany biegów bez sprzęgła, o ile pamiętam jego posty na forum

czegos nie rozumiem przy redukcji odejmujesz gaz ??
powinienes go lekko dodac aby zwiekszyc obroty


patrz artykuł powyżej

Pytanko: jak redukujecie podczas hamowania, to czy zbijacie po jednym biegu, czy po kilka naraz?


zawsze po jednym

A ja zawsze redukuje z międzygazem. Tak się nauczyłem i ma to znaczenie szczegulnie jak kręcisz wysoko.


bardzo dobry nawyk. żałuję, że uczyłem się w czasach kiedy szkoły jazdy miały wski starsze od węgla, bo na 4t 250ccm siedziałem pierwszy raz w życiu na egzaminie. w efekcie tzw. nauka jazdy nauczyła mnie tylko robić 8 :/ zanim doszedłem do tego skąd czerpać wiedzę - miałem już złe nawyki, w tym nieumiejętność redukowania z międzygazem
jsz
  • 0

#17 dublik

dublik

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 136 postów

Napisano 09 lipiec 2009 - 20:03

Muszę przyznać wam rację z tym między gazem. Redukcja jest cicha i niema zgrzytnięć w skrzyni :bibibi: . Już powoli wprowadzam między gaz do mojej jazdy :D
  • 0

#18 Giecu

Giecu

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 22 postów

Napisano 20 lipiec 2009 - 20:29

Teraz już mogę sam sobie odpowiedzieć. Kupiłem dzisiaj kolejną Kawe i w niej jak redukcję zaczynam nogą to bieg sam nie schodzi tylko jest opór dopiero po wciśnięciu sprzęgła można zredukować więc chyba z tamtą skrzynią było coś nie tak.
  • 0

#19 Szkoła Motocyklowa Turbo

Szkoła Motocyklowa Turbo

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 23 październik 2016 - 20:41

Redukcja

 

Otóż po zmianie biegu w dół, obroty rosną w stosunku do obrotów silnika przed redukcją. Co zatem dzieje się z obrotami silnika przy zmianie w dół? Obroty silnika wzrosną. Ale u większości motocyklistów niezawodowych słychać stuk, trzaśnięcie, zaś obroty silnika wzrosły nie na skutek dodania gazu, lecz na skutek puszczenia sprzęgła. Czyli tylne koło napędziło silnik. Dlaczego redukcji towarzyszył stuk? Bo obroty silnika były zbyt niskie w stosunku do prędkości (czyli obrotów tylnego koła). Nasuwa się wniosek, że gdyby obroty wzrosły zawczasu, to może byłoby ciszej. Jak przeprowadzić prawidłową redukcję? Taką, gdzie nie będzie nic waliło, stukało ze skrzyni, gdzie nie będzie szarpnięcia mimo, że
SPRZĘGŁO BĘDZIE UŻYTE W CZASIE PONIŻEJ SEKUNDY.
Otóż wciśnięciu sprzęgła ma towarzyszyć podniesienie obrotów: wciskamy sprzęgło z jednoczesnym dodaniem gazu. W momencie gdy obroty rosną, ma nastąpić zmiana biegu. Puszczeniu sprzęgła ma towarzyszyć spadek obrotów. Proste, tylko jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż nadal obowiązuje zasada że stopa zaczyna i stopa kończy.
Czyli:
najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.
Proste? Tak, pod warunkiem że luz na lince gazu jest minimalny. Luz musi być, z uwagi na właściwości cięgien giętkich, jednak jak najmniejszy.- Tomek Kulik,,

POWODZENIA NA EGZAMINIE SZKOŁA MOTOCYKLOWA TURBO !

ZAPRASZAM DO Szkoły Motocyklowej TURBO !!!

ZOBACZ NAJNOWSZY RANKING 15 SZKÓŁ W PABIANICACH
:http://www.superpraw...y.pl/pabiani...

Promocja w 2016r. zamiast 1800zł płacisz tylko 1200zł !

WSZYSTKIE AKTUALNE TERMINY ROZPOCZYNAJĄCYCH SIĘ KURSÓW :
http://turbo.auto.pl/aktualnosci/

ZAPISZ SIĘ ONLINE :
http://turbo.auto.pl/44-2/#11

Najwyższa zdawalność praktyki 60,95% w WORD Łódź - w OSK TURBO PABIANICE.
Pełna tabela zdawalności Pabianice :
http://turbo.auto.pl.../zdawalnosc2...

Wyraź swoją opinię o naszym szkoleniu :
http://www.superpraw...y.pl/osrodek...

ZAPRASZAMY NA INNOWACYJNE SZKOLENIE PRAWA JAZDY !

To nasza pełna oferta kursów :
http://turbo.auto.pl/nasze-uslugi/

SZKOŁA KIEROWCÓW TURBO
95-200 PABIANICE
UL.ZAMKOWA 23/3
tel.504 222 585
tel.503 122 010
www.turbo.auto.pl
info@turbo.auto.pl
GG:6588816

Zapraszam ! 
instruktor techniki jazdy motocyklem
Robert :D


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych