Skocz do zawartości


Zdjęcie

SZKOŁA JAZDY Część 3 Jak hamować


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Motocykl Online

Motocykl Online

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 8264 postów

Napisano 02 lipiec 2013 - 2:45

Obojętnie czy jest to tłusty cruiser, maszyna sportowa, czy potulny turystyczny gigant – gdy sytuacja robi się krytyczna ważny jest każdy metr, który można zyskać lub stracić. W tym odcinku – jak pewnie i efektywnie wyhamować motocykl, jak prawidłowo wyregulować układ hamulcowy i o wszystkim, co jest z tym związane.

Zobacz artykuł
  • 0

#2 ENDRIUZET

ENDRIUZET

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 30 marzec 2009 - 4:29

Kapitalne podejście do tematu. Niektóre zdania trzeba zaczytywać kilka razy ... ale ma to sens by dokładnie ... zrozumieć. Bardzo przydatny artykuł.
  • 0

#3 BOHUN

BOHUN

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 54 postów

Napisano 23 kwiecień 2009 - 10:19

Zgadzam się z ENDRIUZET lecz sądzę, że większość ludzi będzie hamować tak jak im pasuje :)
  • 0

#4 Szuja

Szuja

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 0 postów

Napisano 01 maj 2009 - 19:12

cytat:"W przypadku hamulca tylnego skomplikowane przestawianie stopy spod lub z boku dźwigni kosztuje czas i przeszkadza w dozowaniu. Dlatego należy dźwignię nożną ustawić w takim położeniu, aby stopa swobodnie na niej spoczywała" ============================== Ok, to prawa stope mam na dzwigni hamulca, bo wychodzi, ze szybciej zareagujemy. Ale zeby tak trzymac prawa stope to i lewa stope musimy trzymac nad dzwignia zmiany biegow - musi byc symetrycznie, bo czasami podczas jazdy doopke trzeba podniesc z kanapy. No i zaczyna sie przekladaniec lewej stopy wtedy gdy wrzucamy wyzszy bieg :). Po drugie jakie znalezc idealne ustawienie obu dzwigni, skoro przy szybszej jezdzie pochylam tulow i stopy zmieniaja kat polozenia na stopkach wzgledem podloza, przy jezdzie lajtowej natomiast tulow jest prawie w pionie a stopy ulozone na podnozkach rownolegle do podloza, moje moto to dl1000 a rozmiar stop 46 ;) , pzdr, Szuja
  • 0

#5 olokolo

olokolo

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 0 postów

Napisano 12 maj 2009 - 15:32

profesionalne wykonanie to jest sprawdzone w wielu przypadkach ja sie z tym zgadzam sam miałem kilka nieciekawych sytuacji podczas chamowania , wiec panie i panowie warto przestudiowac ten artykuł nawet kilka razy chamulce to jeden z najwarzniejszych elementów moto pozdrawiam olokolo
  • 0

#6 PinKee

PinKee

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 46 postów

Napisano 22 maj 2009 - 18:49

Strasznie dużo opisów technicznych jak dla takiego laika jak ja :) Za dużo w artykule techniki i opisu działania hamulców, a za mało porad jak należy hamować. Co mnie interesują jakieś opóźnienia, ja wolałbym poczytać co mam zrobić, żeby lepiej hamować.
  • 0

#7 scatlock

scatlock

    Newbie

  • Forumowicze
  • Pip
  • 0 postów

Napisano 14 sierpień 2009 - 13:55

Ten artykuł powinien być zatytuowany: "Dlaczego po naciśnięciu dźwigni, motocykl hamuje". W tym tekście, który z założenia ma uczyć hamowania, nic nie napisano o prawidłowej pozycji i sekwencji czynności, którą ma do wykonania jeździec przy tym arcytrudnym do wykonania w prawidłowy sposób manewrze. Dlaczego nikt nie napisał o tym, że na klamce hamulca palce powinny spoczywać od momentu wejścia na moto do momentu zejścia z niego? Efektywne hamowanie to też przede wszystkim odpowiednie wyniesienie i wbicie nóg w podnóżki. Przecież przy hamowaniu powyższe czynności powodują brak obciązenia kierownicy i na suchej nawierzchni przedłużają granicę uślizgu przedniego koła. Już nie wspomnę o najbardziej efektywnej metodzie zmian kierunku w szykanie, czyli podniesenia motocykla hamulcem przednim. No i gdzie jest coś o hamowaniu w zakręcie i wchodzeniu weń na heblu. Dodam, że według mnie hamowanie to najtrudniejsza czynność do opanowania w jeździe na motocyklu. Proponuję wszystkim udać się do jednej z trzech osób w Polsce , które mają o tym pojęcie. Uprzedzam, że hamowanie okiełznuję od 1,5 roku i wydaje mi się, że do ideału jest w stanie dojść tylko ten kto ma wewnętrzny dar. Pozdrawiam.
  • 0

#8 karoleq_90

karoleq_90

    Advanced Member

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 79 postów

Napisano 14 sierpień 2009 - 23:11

Dobre opisy po kilku przeczytaniach tekstu można zrozumiec te techniczne zawiłości i przełożyc je na swój język:)
  • 0

#9 norvag

norvag

    Member

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 18 postów

Napisano 10 grudzień 2009 - 12:22

ale nie ma to jak ABS...żałuje, że nie mam go w swoim motocyklu...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych