Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

700 jubileuszowy wyścig MotoGP

Wyścig nr 700 rozgrywany w Japonii na torze Motegi zdecydownie będzie pełny emocjonujacych pojedynków. Na pewno kazdy z zawodników startujących w klasie MotoGP będzie chciał zapisać się na kartach historii jako zwycięzca tego wyscigu.

Już w najbliższy weekend 25 i 26 kwietnia w Japonii odbędzie się jubileuszowy 700 wyścig w królewskiej klasie MotoGP. Będzie to jednocześnie druga runda MotoGP w tym sezonie. Po pierwszej rundzie w klasyfikacji generalnej prowadzi Casey Stoner, który zwyciężył w pierwszej rundzie na torze Losail w Katarze. Drugi jest Valentino Rossi, a trzeci Jorge Lorenzo, i ta trójka będzie zdecydowanymi faworytami do zwycięstwa na Motegi. Swoje aspiracje do zwycięstwa zgłaszają również Loris Capirossi (Suzuki), dla którego jest to już dwudziesty sezon startów, oraz Nicky Hayden (Ducati), dla którego wyścig w Katarze był setnym występem w karierze i okazał się nieszczęśliwym (Hayden miał całkiem poważny wypadek).

Od samego początku klasa MotoGP przeszła daleką drogę. Przez te 699 rund w Królewskiej klasie zaszło wiele zmian. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wydarzenia:

Czeriwec 1949, Race #1: Wielka Brytania Wyspa Man TT
Pierwsze w historii MotoGP wygrał Harold Daniell na Nortonie o pojemności 500cm3.

Wrzesień 1952, wyścig nr 27, Monza
Les Graham daje MV Aguście pierwsze zwycięstwo w MotoGP.

Październik 1953, Wyscig nr 36, Montjuich
Fergus Anderson wygrywa wyścig w wieku 44 lat i jest najstarszym zwyciezcą wyścigu w historii.

Czerwiec 1957, Wyścig nr 60, Wielka Brytania Wyspa Man TT
Bob McIntyre na Gilerze zwycięza najdłuższy wyścig w historii liczący 301.84 mil (około 480 km)

Sierpień 1962, Wyścig nr 100, Sachsenring
Mike Hailwood (MV Agusta) zwycięża wyscig nr 100.

Maj 1966, Wyscig nr 131, Hockenheim
Jim Redman na Hondzie zwycięża pierwszy wyścig w królewskiej klasie dla Hondy. Jest to również pierwsze zwycięstwo japońskiego producenta.

Wrzesień 1969, Wyścig nr 171, Jugosławia
Godfrey Nash na Nortonie jest ostatnim w historii zawodnikiem ktory zwycięża wyścig na motocyklu jednocylindrowym.

Sierpień 1971, Wyścig nr 191, Ulster
Jack Findlay (Suzuki) po raz pierwszy wygrywa na motocyklu dwusuwowym.

Czerwiec 1972, Wyscig nr 200, Holandia, Assen
Giacomo Agostini wygrywa dwusetny wyścig na motocyklu marki MV Agusta.

Maj 1973, Wyscig nr 207, Francja, Paul Ricard
Jarno Saarinen (Yamaha) wygrywa po raz pierwszy na motocyklu czterocylindrowym, dwusuwowym.

Sierpień 1976, Wyscig nr 247, Nurburgring
Giacomo Agostini wygrywa po raz 68 i ostatni. Jest to ostatnie zwycięstwo MV Agusty w królewskiej klasie i zarazem ostatnie zwycięstwo motocykla czterosuwowego o pojemności 500 cm3.

Lipiec 1977, Wyścig nr 254, Belgia
Barry Sheene na Suzuki zwycięza najszybszy wyścig ze średnią prędkością 217.37 km/h (135.067mph).

Sierpień 1981, Wyścig nr 298, Silverstone
Jack Middleburg (Suzuki) jest ostatnim zawodnikiem, który zwycięzył na prywatnym motocyklu.

Sierpień 1981, wyścig nr 300, Szwecja
Barry Sheene wygrywa 300 GP na motocyklu Yamaha i jest to ostatnie zwycięstwo brytyjskiego zawodnika.

Lipiec 1982, Wyścig nr 307, Belgia
Freddie Spencer w wieku 20 lat zwycięża po raz pierwszy na trzycylindrowym dwusuwowym motocyklu Honda  i jest najmłodszym zwycięzcą w historii MotoGP.

Lipiec 1989, wyścig nr 400, Francja
Eddie Lawson na Hondzie zwycięża 400 GP.

Marzec 1994, wyścig nr 462, Eastern Creek
John Kocinski wygrywa na motocyklu Cagiva. Jest to ostatnie zwycięstwo niejapońskiego motocykla o pojemnosci 500 cm3.

Wrzesień 1996, Wyścig nr 500, Imola.
Mick Doohan (Honda) zwycięża w przerwanym z powodu ulewnego deszczu wyscigu nr 500.

kwiecień 2002, wyścig nr 581, Suzuka.
Valentino Rossi (Honda) wygrywa po raz pierwszy na nowych zasadach obowiazujących w MotoGP i zezwalajacych na rywalizację motocykli czterosuwowych o pojemnosci 990 cm3 z dwusuwami o pojemności do 500 cm3.

Październik 2002, Wyścig nr 593, Motegi
Trzecie miejsce zdobyte przez Lorisa Capirossiego (Honda) jest ostatnim podium zdobytym przez motocykl dwusuwowy.

Maj 2003, Wyścig nr 600, Francja.
Sete Gibernau (Honda) po emocjonującym pojedynku z Valentino Rossim zwycięża w wyścigu nr 600 przerwanym ostatecznie z powodu ulewnego deszczu.

Czerwiec 2003, Wyścig nr 602, Catalonia
Loris Capirossi zwycięża. Jest to pierwsze zwycięstwo motocykla ze stajni Ducati w królewskiej klasie.

Październik 2006, Wyścig nr 662, Valencia
Jadący w zastępstwie za Sete'a Gibernau, Troy Bayliss (Ducati) zwycieża w ostatnim wyścigu ery motocykli MotoGP o pojemności 990 cm3.

Marzec 2007, Wyścig nr 663, Katar
Casey Stoner (Ducati) zwycięża w pierwszym wyścigu po zmianie przepisów, które ograniczyły pojemność motocykli startujących w królewskiej klasie do 800 cm3.

Marzec 2008, Wyścig nr 681, Katar
Po raz pierwszy w historii Grand Prix odbywa się w nocy pod sztucznym oświetleniem.

Wrzesień 2008, Wyścig nr 694, Indianapolis
Valentino Rossi zwycięza po raz 69 i staje się rekordzistą wszech czasów bijąc rekord Giacomo Agostiniego liczący 32 lata. Dzieje się to podczas rozgrywanego po raz pierwszy GP na torze w Indianapolis.

Kwiecień 2009, Wyścig nr 699, Katar
W pierwszym wyścigu po zmianie przepisów odnośnie dostawców opon (od tego sezonu obowiązuje jeden dostawca opon, w tym sezonie jest nim Bridgestone) zwycięża Casey Stoner (Ducati) i jest to jego trzecie zwycięstwo z rzędu na torze Losail w Katarze.

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Tor Motegi w Japonii to kolejny cel zawodników MotoGP.
    Zobacz artykuł
    ~Motocykl Online, 2013-07-01 23:19:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij