Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

BMW HP4 Race - wreszcie jest!

BMW kazało sporo czekać zanim uwolniło swojego potwora z klatki. W końcu jednak przyszedł czas na premierę HP4 Race!

BMW HP4 Race BMW HP4 Race

Pierwszy raz niemal całkowicie karbonowe BMW HP4 Race, czyli najwyższy, limitowany i piekielnie drogi motocykl sportowy od niemieckiego producenta zobaczyliśmy podczas targów EICMA w Mediolanie. Od tego czasu minęło blisko pół roku i BMW postanowiło, że przyszedł czas na oficjalną premierę wersji produkcyjnej.

BMW zamierza wyprodukować jedynie 750 sztuk tego arcydzieła współczesnej techniki, a każda z nich ma kosztować 75 000 Euro czyli około 300 - 320 000 zł. Na dodatek wszystkie motocykle z tej serii będą wychodzić z rąk wyspecjalizowanej ekipy (a nie z normalnej produkcji), która zadba o najdrobniejszy szczegół.

Pod względem technologicznym HP4 Race ma być na tym samym poziomie co motocykle fabryczne ścigające się między innymi w mistrzostwach świata WSBK, a może nawet je przewyższa. Ma bowiem karbonową ramę i waży zaledwie 171 kg (w pełni zatankowana i gotowa do jazdy). Z karbonu jest nie tylko rama  monocoque, ale też koła i tylny stelaż pod siedzeniem, a także kompletny zestaw owiewek. Rama waży zaledwie 7,8 kg! Aluminiowy wahacz pochodzi właśnie z WSBK.

Masa motocykla to jednak nie wszystko - ważne są też inne podzespoły takie jak zawieszenia i hamulce. Tu oczywiście króluje Ohlins (widelec FGR 300 i amortyzator TTX 36 GP) i Brembo (zaciski GP4 PR Monoblock, oraz 320-milimetrowe tarcze również prosto z WSBK).

Sercem BMW HP4 Race jest oczywiście wyścigowy, czterocylindrowy, rzędowy silnik z wyścigową, krótko przełożoną, 6-stopniową skrzynią biegów z przełożeniami z WSBK. Moc wytwarzana przez silnik to 215 KM (13 900 obr/min), a moment obrotowy sięga 120 Nm (przy 10 000 obr/min). Maksymalna prędkość obrotowa silnika również została podniesiona z 14 200 do 14 500 obr/min.

Na pokładzie znajdziesz oczywiście wszystkie możliwe systemy dostępne w sportowym BMW: 15 poziomów DTC (dynamiczna kontrola trakcji), EBR (system hamowania silnikiem), kontrolę wheelie - każdy z nich może być indywidualnie regulowany dla każdego biegu osobno. Do tego jest jeszcze datalogger 2D, Launch control (wspomaganie startu) i Pit lane limiter (ogranicznik prędkości w pit lane), a na dokładkę możesz to wszystko regulować pod kątem kilku torów wyścigowych i motocykl zapamięta te ustawienia.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij