Motocykl poleca:

BMW R51 - pierwszy motocykl z zawiasami

Poleć ten artykuł:

Chociaż próby zawieszenia tylnego koła na sprężynach tak, aby oferowały amortyzację i lepszy komfort jazdy były podjęte już w latach 20' XX wieku pierwszy motocykl z pełnym zawieszeniem z tyłu i z przodu pojawił się dopiero w 1938 roku pod logo BMW.
Zobacz całą galerię

To właśnie wtedy BMW wprowadziło na rynek model R51 oparty na wyścigowej wersji 500RS. Motocykl oparty był na nieco wcześniejszej konstrukcji R5 zbudowanej wokół silnika o pojemności 494 cm3 i mocy około 24 KM. R51 dysponował widelcem teleskopowym z tłumieniem olejowym z przodu i suwakowym zawieszeniem z tyłu (koło pomiędzy dwoma sprężynowymi amortyzatorami było jedynym ruchomym elementem przymocowanym do sztywnej ramy). Nowością były też hamulce bębnowe z tyłu i z przodu (tylny obsługiwany już palcami stopy, a nie piętą). Motocykl rozpędzał się do 140 km/h i całkiem nieźle się prowadził. Na jego bazie powstały maszyny startujące w wyścigach takich jak np. Tourist Trophy na wyspie Man. W ciągu dwóch lat produkcji sprzedało się ponad 3700 egzemplarzy, a w planach był już nowy poprawiony model R51/2. Niestety te założenia pokrzyżował wybuch II Wojny Światowej i motocykl powstał dopiero w 1950 roku.

R51


R5:

Stunt na R5?:)


Tagi: BMW | historia | zawieszenie

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij