Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Co trzeci nowy motocykl w Europie z ABS-em

Pierwsze systemy ABS, seryjnie zaczęto montować na przełomie lat 80. i 90. Dziś już co trzeci motocykl jest wyposażony w ABS. Do tego, Bosch wprowadza system MSC. To takie motocyklowe ESP.

Bosch ABS MSC

Pod koniec ubiegłego roku Bosch jako pierwszy wprowadził układ stabilizacji MSC do produkcji seryjnej. Układ MSC wspomaga jeźdźca podczas przyspieszania i hamowania, także przy dużym nachyleniu motocykla.

Według niemieckich statystyk wypadkowych GIDAS, układ ABS jest w stanie zapobiec 25% wszystkich wypadków z udziałem motocykla. Natomiast MSC może złagodzić skutki 66% wypadków motocyklowych na zakrętach, do których dochodzi z winy motocyklisty.

System MSC współpracuje z ABS-em. Wystarczy, że motocyklista naciśnie jeden z dwóch hamulców, a układ automatycznie uruchamia drugi hamulec, dzięki czemu obydwa koła są wyhamowywane optymalnie. Dodatkowy czujnik mierzy rzeczywiste nachylenie motocykla, a układ dopasowuje swoje działanie podczas hamowania i przyspieszania dostosowując się do aktualnej sytuacji.

W efekcie system oferuje optymalne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów, co jest tym ważniejsze, że niemal co drugi wypadek motocyklowy ze skutkiem śmiertelnym ma miejsce właśnie na zakręcie. Rozkład siły hamowania na przednie i tylne koło jest elastyczny i szybko dopasowuje się do zmieniającej się sytuacji na drodze, gwarantując optymalne i bezpieczne opóźnienie.

System MSC będzie montowany m.in. w nowym KTM-ie 1290 Super Adventure.

Zobacz również:
Beemka R 1200 GS, która w 2005 roku brała udział w naszym teście długodystansowym, ma na zegarze już 155 000 km. Wybraliśmy się do serwisu, aby sprawdzić, w jakiej jest formie.   
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij