Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ducati Panigale V4 - 214 KM i 174 kg

Pierwsze w historii Ducati z czterocylindrowym silnikiem stało się faktem. Przy pomocy Panigale V4 Włosi zamierzają znokautować przeciwników. Czy im się to uda? 

Ducati podkreśla wyścigowe korzenie nowego Panigale V4. Do prac nad nim zatrudniono nie tylko zespół mechaników z MotoGP, ale cały team, któremu szefuje Gigi Dall'Igna. Swoje zrobili również Casey Stoner oraz Michele Pirro.

Do napędu nowego Panigale służy Desmosedici Stradale,czyli chłodzony cieczą silnik V4 o pojemności 1103 cm3. Z rozchylonych pod kątem 90o cylindrów wyciśnięto aż 214 KM przy 13 000 obr/min i 124 Nm przy 10 000 obr/min. Co przy masie 174 kg na sucho gwarantuje niezapomniane doznania. Desmodromiczny rozrząd kontynuuje tradycje fabryki z Bolonii. W nowej V4, podobnie jak w wyścigowym Desmosedici GP, średnica cylindra wynosi 81 mm (maksimum dopuszczone przez przepisy). W porównaniu z nim zwiększono tylko skok tłoka, co ma zapewnić lepsze osiągi w środkowym zakresie obrotów.

W celu zmniejszenia masy w porównaniu z Panigale 1299 zupełnie przekonstruowano szczątkową ramę (odlew z aluminium), a silnik tak jak w poprzedniku jest elementem nośnym. Zmieniono również zbiornik paliwa oraz układ kierownica-siedzenie-podnóżki, co pozwoliło na uzyskanie bardziej ergonomicznej pozycji jeźdźca.  

Sprawdź inne premiery z EICMY

Zupełną nowością są również hamulce - z tarczami o średnicy 330 mm współpracują nowe, czterotłoczkowe zaciski typu monoblock - Brembo Stylema. Całość jest wspomagana przez ABS na winkle dostarczony przez Boscha. Działa on jednak tylko na przednie koło, co dopuszcza uślizgi tyłu w złożeniu.

Panigale V4 jest naszpikowane elektroniką jak prom kosmiczny: rozbudowana kontrola trakcji, wspomniany ABS na winkle, quickshifter dopuszczający również redukcje bez sprzęgła oraz kontrola wheelie, regulacja stopnia hamowania silnikiem czy kilka trybów jazdy do wyboru wciąż nie wyczerpują całej listy.

Panigale V4 jest dostępny w trzech wersjach - oprócz podstawowej również S oraz Speciale. Różnią się one przede wszystkim zawieszeniami: w podstawie zastosowano w pełni regulowany widelec upside-down Showa o śr. goleni 43 mm oraz amortyzator Sachs. W S i Speciale za tłumienie odpowiadają półaktywne elementy wyprodukowane przez Ohlinsa. Również stopień nasycenia elektroniką jest większy w przypadku podpasionych wersji. Do tego dochodzą karbonowe wykończenia. A wisienką na torcie w przypadku Speciale jest w pełni tytanowy wydech Akrapovic, który umożliwia wyciśnięcie z silnika 226 KM oraz przyczynia się do redukcji masy. Speciale waży aż o 10 kg mniej niż wersja podstawowa.

Ludzie z Ducati twierdzą, że Panigale V4 cenowo będzie zbliżone do poprzednika - Panigale 1299. Jak bardzo? To się okaże na początku 2018 roku.

zobacz galerię

Zobacz również:
W 2009 roku Niemcy przebojem weszli w stawkę litrowych przecinaków. Pięć lat później poszli za ciosem. Zobaczcie, dlaczego konkurencja ma się czego bać w BMW S 1000 RR.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij