Motocykl poleca:

Dunlop atakuje

Poleć ten artykuł:

Dunlop zaatakował nową oponą do przecinaków. SportSmart da radę zarówno na torze, jak i na deszczu. Z kolei nowy Trailmax TR 91 poradzi sobie zarówno na asfalcie, jak i na bezdrożach.
Zobacz całą galerię


Dunlop (i słusznie) postanowił wykorzystać swoje doświadczenia. Na bazie najlepiej trzymających na mokrym RoadSmartów i chwalonych na suchym Qualifierów RR powstały SportSmarty. Połączenie najlepszych cech obu tych opon sprawia, że nie będzie im straszny ani tor wyścigowy (dla amatorów), ani jazda po zwykłej ulicy. Dzięki rozwiązaniom przejętym z RoadSmartów nie boją się one nawet jazdy w deszczu. Oczywiście można zapomnieć o trwałości znanej z tych sportowo-turystycznych kapci.
Do tego zastosowano tu kilka nowoczesnych patentów. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano dwa rodzaje mieszanki (Multi Tread Technology). Twardszą dla podniesienia trwałości zastosowano na środku, a bardziej miękkiej użyto po bokach, co ma na celu poprawę trzymania na winklach. Do tego wykorzystano tu również HDS (High Dispersible Silica) - dzięki temu opony szybko się nagrzewają i mają szeroki zakres temperatur roboczych. Także rzeźba bieżnika nawiązuje do bardziej sportowej serii D 211 GP.
Oplot tylnego laczka wykonano w znanej z torów wyścigowych (lata 2008-2009) technologii NTEC. Dzięki niej przy niższym ciśnieniu można osiągnąć większą przyczepność. Do tego bardziej równomiernie rozkłada się ciśnienie, co oznacza większą powierzchnię styku z podłożem. To rozwiązanie poprawia stabilność i precyzję prowadzenia, ale przez większą sztywność drastycznie spada tłumienie własne opony, a co za tym idzie komfort. Jak w życiu - coś za coś.

 


Dunlopy SportSmart są dostępne w rozmiarach:

przód:
 120/60 ZR 17
   120/70 ZR 17
 tył:  160/60 ZR 17
   180/55 ZR 17
   190/50 ZR 17
   190/55 ZR 17



Oprócz tego Dunlop pokazał Trailmaxy TR 91 przeznaczone do turystycznych enduro. Wzór bieżnika (szerokie bloki) oraz krzemionkowa mieszanka (pierwszy raz w tym segmencie opon Silica Tread Compound) mają zapewnić odpowiednią trakcję również na off-roadowych odcinkach (pomijając oczywiście ciężki teren). Zmienna głębokość i szerokość rowków oprócz lepszego odprowadzenia wody ma za zadanie zwiększyć sztywność opon. Skład mieszanki oraz kształt bieżnika mają zapobiegać nierówne ścieranie się i zapewnić odpowiedni balans przyczepności na suchym i mokrym.

Trailmaxy TR 91 są dostępne w rozmiarach:

 przód
110/80-19
   100/90-19
   90/90-21
 tył  150/70-17
   140/80-17
   130/80-17



Tagi: TR91 | opony | Dunlop | SportSmart | TrailMax

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij