Motocykl poleca:

Dziewiąty Big Twin w historii Harleya

Poleć ten artykuł:

Więcej mocy, większy komfort, większa swoboda jazdy - poznaj nowy silnik i zawieszenie modeli Harleya Davidsona na rok 2017.

Zobacz całą galerię

Harley-Davidson  zaprezentował nowy silnik Milwaukee-Eight, czyli dziewiąty Big Twin w historii firmy, oraz całkowicie nowe przednie i tylne zawieszenie do motocykli Touring, które pojawi się w modelach 2017.

„To najmocniejsze, najzwinniejsze i najwygodniejsze motocykle turystyczne w historii Harley-Davidson”, podkreśla Scott Miller, wiceprezes ds. strategii stylistyki i rozwoju produktów. „Charakterystyczny wygląd, dźwięk i komfort motocykli Harley-Davidson Touring wkroczył na całkowicie nowy poziom dzięki udoskonaleniom, które wprowadziliśmy w tym roku. Musisz się przejechać, aby to poczuć - zapraszamy wszystkich motocyklistów do najbliższego dealera na jazdę próbną”.

Nowy silnik Milwaukee-Eight to dziewiąty projekt Big Twin. Zaprojektowana całkowicie od nowa konstrukcja łączy klasyczny wygląd, wrażenia z jazdy i dźwięk silników Harley-Davidson Big Twin z ulepszoną pod każdym względem wydajnością.

„Silnik Milwaukee-Eight wprowadza dziedzictwo silników Harley-Davidson Big Twin do przyszłości”, podkreśla Alex Bozmoski, główny projektant układów napędowych. „Opracowaliśmy całkowicie nową konstrukcję, nie zapominając o charakterze klasycznego silnika Big Twin. W odpowiedzi na bezpośrednie zapytania klientów Harley-Davidson z całego świata poprawiliśmy wydajność, wytrzymałość oraz stylistykę pod każdym względem”.

Silnik Milwaukee-Eight zachował klasyczny układ cylindrów w układzie V rozchylonych pod kątem 45 stopni, jednocześnie generując do 11% większy moment obrotowy w porównaniu do modeli z poprzednich lat. Natomiast czterozaworowe głowice zwiększają przepływ mieszanki i spalin o 50 procent. Wyważenie silnika Milwaukee-Eight pozwoliło ograniczyć o 75% drgania na biegu jałowym przy zachowaniu charakteru V-Twina i zapewniając wyjątkowo gładką pracę podczas jazdy na autostradzie. Mimo większej mocy silnik Milwaukee-Eight zużywa mniej paliwa w porównaniu do poprzednich modeli.

Silniki Milwaukee-Eight są dostępne w dwóch wersjach pojemności skokowych:
Milwaukee-Eight 107 (pojemność 1745 cm3) i Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) dla standardowych modeli motocykli oraz Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (1870 cm3) dla modeli Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO).

Nowe zawieszenie w modelach Touring
W nowych, turystycznych modelach harleya, całkiem nowe są elementy przedniego i tylnego zawieszenia, poprawiające komfort jazdy oraz prowadzenie. Nowe tylne amortyzatory emulsyjne zapewniają od 15 do 30 procent większą regulację napięcia wstępnego, za pomocą jednego pokrętła, w porównaniu do poprzednich amortyzatorów w motocyklach Touring. „Napięcie wstępne można bez narzędzi wyregulować i dostosować do wagi kierowcy, pasażera oraz bagażu”, powiedział Paul James, dyrektor ds. planowania produktu. „Po ustawieniu napięcia wstępnego nie ma potrzeby dalszej regulacji”. W przednim zawieszeniu zastosowaliśmy nową technologię Showa SDBV  łączącą skuteczność widelców wyścigowych o liniowej charakterystyce tłumienia z mniejszą masą.

Screamin’ Eagle Performance
Harley-Davidson Screamin’ Eagle Performance to szeroka gama produktów z certyfikatem ECE do motocykli Touring, w tym nakładki tłumików Street Cannon czy potężny wlot powietrza Heavy Breather i filtr powietrza Ventilator. Co więcej, nowe zestawy Screamin’ Eagle Stage I, II, III oraz IV do silników Milwaukee-Eight umożliwiają kierowcom zwiększanie wydajności motocykli, aby dopasować je do własnego stylu jazdy - począwszy od podniesienia mocy do wyprzedzania aż po całkowitą modyfikację silnika w celu zwiększenia mocy maksymalnej (dostępność produktu może się różnić na poszczególnych rynkach).

Custom Vehicle Operations
Motocykle Harley-Davidson Custom Vehicle Operations to połączenie prestiżu i wydajności oferowane w trzech fabrycznych modelach custom z limitowanej edycji na 2017 rok. Model 2017 CVO Limited osiągnął nowy poziom dzięki wyrafinowanemu, nowemu silnikowi Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114, lepszym właściwościom jezdnym oraz wyjątkowemu prowadzeniu, które gwarantuje nowe zawieszenie. Nowością na rok 2017 są pokryte kontrastowym chromem koła Slicer i jeszcze bardziej komfortowe siodło kierowcy o zmodyfikowanym kształcie. Model CVO Limited jest dostępny w nowym schemacie lakierowania custom z nowymi połączeniami kolorystycznymi.

Model 2017 CVO Street Glide wyróżnia się mocą nowego silnika Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114, jeszcze wyższym komfortem i lepszymi właściwościami jezdnymi nowego zawieszenia oraz 600-watowym systemem audio z czterema głośnikami Boom!, dzięki któremu możesz cieszyć się dźwiękiem z najwyższej półki. Kolejnymi nowościami w modelu na rok 2017 są zamknięcia kufrów, widelec blokowany pilotem systemu zabezpieczeń oraz nowo zaprojektowany pokrowiec na siodło. 2017 CVO Street Glide jest dostępny w czterech nowych kombinacjach kolorystycznych.

Model 2017 CVO Pro Street Breakout łączy bezkompromisową wydajność oraz długą, masywną konstrukcję przesiąkniętą duchem wyścigów na 1/4 mili. Wyróżniający się nowoczesnymi fakturami i wykończeniem Pro Street Breakout dopełnia ofertę CVO mroczniejszym charakterem. Motocykl CVO Pro Street Breakout jest napędzany chłodzonym powietrzem silnikiem V-Twin Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™. Jedną z trzech opcji malowania jest nowa kombinacja Starfire Black/Scorched Apple.

Pełne mocy modele cruiser
Potężny silnik High Output Twin Cam 103B™ jest montowany standardowo we wszystkich modelach 2017 Softail, natomiast modele serii S napędza silnik Screamin’ Eagle Twin Cam 110, czym Harley-Davidson kontynuuje ofertę najmocniejszych motocykli H-D typu cruiser w historii.

 

Tagi: Harley-Davidson | nowości 2017

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij