Motocykl poleca:

Głosuj na polskie motocykle w konkursie Yamaha Dealer Built

Poleć ten artykuł:

Trwa właśnie druga edycja konkursu Yamaha Dealer Built, w którym europejscy dealerzy wraz ze specami od customów tworzą własne projekty Yard Built na bazie maszyn z segmentu Sport Heritage. Wśród nich są trzy maszyny z Polski. Nie czekaj, zagłosuj na naszych!

Zobacz całą galerię

Dealerzy Yamaha proszą o Twój głos! Jak to zrobić? To Wejdź na stronę www.yamaha-yardbuilt.com, odszukaj trzy krajowe customy: VMAX NOAH, XSR700 AKATOMBO i VMAX ABADDON i kliknij „Like”, wspierając swoich lPolaków w walce o zwycięstwo w europejskim konkursie Yamaha Dealer Built.

W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage. Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy UHMA BIKE, POLand POSITION i MOTORLAND, przez całą zimę pracowali zgodnie z bardzo prostymi zasadami: należało zbudować własnego customa na bazie nowego motocykla Yamahy z serii Sport Heritage, z wykorzystaniem kilku oryginalnych akcesoriów. Rezultaty są zachwycające! Stało się jasne, że każdy motocyklista jest w stanie zbudować niezwykłą maszynę — wystarczy odrobina wyobraźni i podstawa w postaci motocykla z serii Sport Heritage.

Teraz Dealerzy potrzebują Waszej pomocy! Yamaha Motor Europe przyznaje nagrody najlepszym projektom podzielonym na trzy kategorie, zależnie od typu silnika: jedno- i dwucylindrowe, V2 i V4 oraz rzędowe „czwórki”. Dokonanie wyboru zwycięzców wyłącznie przez Yamahę byłoby jednak niesprawiedliwe – dlatego oddano głos Internautom.

Konstrukcje dealerów można obejrzeć na stronie www.yamaha-yardbuilt.com. Poświęćcie kilka chwil na przeczytanie informacji na temat wykonanych modyfikacji, a następnie weźcie udział w głosowaniu, klikając „Lubię to!” i udostępniając ulubione projekty na swoich profilach. Głosowanie kończy się 31 marca br., a zwycięskie motocykle zostaną zaprezentowane na europejskich zlotach customów.

A oto nasi faworyci:

Ekipa z salonu UHMA-BIKE zbudowała swojego customa na bazie ponadczasowej, kultowej Yamahy Vmax 1700. Do jego budowy wykorzystała oryginalne akcesoria tuningowe marek Yamaha, Rizoma, Beringer, Otec, Prunus i innych, zmieniając m.in. zbiornik paliwa i kierunkowskazy, koła, tylny reflektor czy układ wydechowy. W efekcie po wielu godzinach spędzonych w serwisie powstał NOAH – przepiękny motocykl, który zasługuje na Wasz głos w konkursie Yamaha Dealer Built.

Yamaha Vmax 1700 to dzieło ekipy salonu UHMA-BIKE

 

Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z POLand POSITION zainspirowali się pierwszym motocyklem zbudowanym przez Yamahę – YA-1 z 1955 roku. Nieoficjalnie nazwano go wtedy Akatombo, czyli po japońsku: czerwona ważka. „Postanowiliśmy oddać hołd pierwszej Yamasze i przypomnieć ponad 60-letnią historię firmy”. Bazę stanowi współczesna Yamaha XSR700, zaś w projekcie wykorzystano seryjne części z innych modeli Yamahy: 19-calowe koła od Virago 1100 oraz YZ426, przednią pompę hamulcową z YZF-R1 i mocowania kierownicy z Road Stara 1700. Wiele elementów to wierne repliki z lat 50 – m.in. tłumik „rybka” połączony z seryjnymi kolektorami, kierownica czy opony z różnym bieżnikiem przód-tył. Na seryjny bak z XSR700 nałożono pokrywy z 1955 roku. Zamiast zbiorniczka płynu chłodzącego wykorzystano butelkę po sake. Projekt zawiera też seryjne akcesoria. „Chcieliśmy pójść dalej niż większość twórców takich maszyn. Nie interesował nas często powielany przystanek w latach 80. czy uzbrajanie w zestaw najdroższych dodatków” – podsumowuje Grzegorz. Efekt możecie ocenić sami, najlepiej wspierając XSR700 AKATOMBO w konkursie.

 XSR700 AKATOMBO stanowi hołd dla modelu YA-1 złożony przez gości z  POLand POSITION

 

Trzeci custom na bazie Yamahy VMAX stworzył wrocławski dealer MOTORLAND. VMAX ABADDON został wykonany w konwencji „Individual” i wyraża swoim wyglądem „duszę” właściciela. Motocykl zyskał karbonowe „body”, a więc m.in. przedni i tylny błotnik, obudowę zegarów, panele zbiornika i boczne, wloty powietrza czy kierunkowskazy. Seryjną tylną felgę zastąpiła szersza, w rozmiarze 240 mm, klamki hamulca i sprzęgła zostały wymienione na czarne, a całości dopełnił dedykowany układ wydechowy Akrapović. Na indywidualne zamówienie Carlex Design wykonał lakierowanie i ręczne zdobienia, nadając VMAX-owi ABADDON biżuteryjnego szlifu. Dodatkowo, w zestawie do custoa zostały przygotowane spójne wizualnie akcesoria – kurtka motocyklowa Faster Sons, plecak/torba motocyklowa, rękawiczki, karbonowy kask, podest garażowy, a nawet butelka unikatowej whisky.

 VMAX ABADDON przyjechał z Wrocławia, to dzieło ekipy z salonu MOTORLAND

Tagi: Yamaha Dealer Built | V-Max | VMAX NOAH | XSR700 AKATOMBO i VMAX ABADDON | XSR 700

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij