Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Harley-Davidson rusza na podbój Sahary

Trzy motocykle, trzech przyjaciół i jedna idea: spędzić dziesięć dni na Saharze przemierzając ją na grzbietach przebudowanych H-D Roadsterów 1200.

Podczas imprezy Wheels and Waves odbywającej się w dniach 14-18 czerwca we francuskim mieście Biarritz zaprezentowano trzy terenowe maszyny, powstałe na bazie motocykli z Milwaukee. Co ciekawe, te zaprojektowane i zbudowane przez hiszpańskie El Solitario pojazdy na prezentacje przybyły w stalowych klatkach, co stanowi nawiązanie do ich nazwy Desert Wolves (Pustynne Wilki).

Modelem bazowym każdej z nich był Harley-Davidson 1200 Roadster, a za przeróbkę odpowiada David Borras, siła napędowa El Solitario (pol. samotny wilk), grupy konstruującej motocykle i mającej siedzibę w hiszpańskiej Galicji.

Przebudowa typowo szosowej maszyny jaką jest Harley-Davidson Roadster w motocykl będący w stanie sprostać panującym na Saharze warunkom nie było prostym zadaniem, jednak ekipie El Solitario się to udało. Niektóre zmiany były łatwe do wprowadzenia, inne zaś wymagały wysiłku. Najtrudniejsza była przebudowa zawieszeń.

W tej sprawie David zwrócił się bezpośrednio do speców z Öhlinsa. O ile przekształcenie elementów widelca okazało się względnie łatwe, to konieczności wymiany tylnych amortyzatorów okazała sie wyzwanie. Szwedzcy spece musieli bowiem zmierzyć się z wyzwaniem, którym było pogodzenie długości skoku z masą motocykla w było-nie było terenowej maszynie. W końcu aby osiągnąć pożądany efekt zdecydowali się użyć sięgnąć po amortyzatory stosowane w quadach.

Praca nad detalami motocykli to wynik współpracy Bark Busters, którzy zaprojektowali osłony na ręce, i Kineo, odpowiedzialnej za produkcję 19-calowych przednich i tylnych kół ze szprychami. Koła celowo wyposażone są w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, co zapewnia utrzymanie właściwej prędkości w głębokim piasku! SC Projects zaprojektowała i wyprodukowała matowoczarny układ wydechowy 2-1, ISR zapewniła spersonalizowane zaciski i tarcze hamulcowe, a Kriega dostarczyła miękkie torby na motocykl.

Więcej informacji o El Solitario można znaleźć na www.elsolitariomc.com a informacje o modelu Harley-Davidson 1200 Roadster na www.harley-davidson.com

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij