Motocykl poleca:

Honda V4 Crosstourer

Poleć ten artykuł:

Jak wiadomo konkurencja w tej kategorii pozostawiła Hondę mocno w tyle - BMW R1200 GS rządzi od wielu lat, Yamaha Super Tenere wkroczyła na rynek ze sporym hukiem, podobnie Multistrada, a Honda ze swoim Varadero usunęła się nieco w cień. Dlatego przyszedł czas pokazać coś nowego. Oto Crosstourer V4.
Crosstourer v4 62.jpg Zobacz całą galerię

W tej chwili jest to jedyna koncepcja ciężkiego podróżnego enduro z silnikiem V4. Normą staje się już elektronika rodem ze Star Treka choć kiedyś nikt jej nie potrzebował. Crosstourer pędzony jest znanym z VFR-y 1200 nowoczesnym piecem V4 o pojemności 1237 cm3. Moc ograniczona została do bagatela 130 KM a moment obrotowy ma wartość 126 Nm czyli jest nieźle. Do tego oczywiście dwusprzęgłowa skrzynia biegów z trzema trybami pracy, C-ABS i uwaga: kontrola trakcji. Oczywiście Honda dokłada jeszcze opowieści o świetnych praktycznych i nowoczesnych zegarach, wygodzie i wspaniałych zawieszeniach. Całość ma ważyć około 280 kg co pozwala spokojnie zakwalifikować je raczej do ciężkich turystyków. Te motocykle niestety mają coraz mniej wspólnego z pojęciem "enduro", No bo jak później wyciągnąć z błota lub podnieść, ważącego prawie 300 kg, napakowanego elektroniką i high-techem kloca? Poniżej pełna specyfikacja i galeria zdjęć.





Silnik chłodzony cieczą, widlasty czterocylindrowy
Pojemność 1237 cm3
sśrednica x skok tłoka 81,0 x 60,0 mm
stopień sprężania 12,0:1
moc maksymalna  129 KM (95 kW) / 7750 rpm
maksymalny moment obrotowy 126 Nm / 6500 rpm
rozrząd DOHC 16 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa PGM-FI ø44 mm
skrzynia biegów 6-biegowa, trzy tryby pracy skrzyni (D- normalny, S sportowy, manualny)
napęd wał
sprzęgło wielotarczowe mokre/ dwusprzęgłowe wielotarczowe mokre
rama aluminiowa
zawieszenie przód widelec USD 43 mm z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
zawieszenie tył centralny amortyzator gazowy Pro-link z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
opona przód 110/80ZR19
opona tył 150/70ZR17
kąt główki ramy/wyprzedzenie 28 stopni/107 mm
hamulce przód dwie tarcze o średnicy 310 mm, C-ABS
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 276 mm C-ABS
długość/szerokośc/wysokość 2,285 mm x 915 mm x 1,335 mm
rozstaw osi 1595 mm
prześwit 180 mm
wysokość siedzenia 850 mm
masa 275 kg/ 285 z DCT
zbiornik paliwa 21,5 l
ABS tak
Kontrola Trakcji tak

Tagi: Honda | Crosstourer | V4 | nowości

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij