Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ
4


OCEŃ
4.0

Jestem z miasta

Jego żywioł to pełne samochodów ulice, ale i poza wielkomiejska dżunglą dobrze sobie radzi. Jest ładny, szybki, zwinny i nowoczesny. Poznajcie nowy skuter klasy premium - BMW C 400 X

BMW C 400 X to dynamiczny, średniej wielkości skuter którego żywiołem jest miasto. Tę należącą do klasy premium maszynę napędza nowy jednocylindrowy silnik o mocy 34 KM, a za przekazywanie mocy odbywa się za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT zintegrowanej z zapewniającym wysoką sztywność innowacyjnym wahaczem. Nad bezpieczeństwem - zwłaszcza na śliskich powierzchniach - dba układ automatycznej kontroli stabilności (ASC) oraz hamulce wspierane przez ABS. Ramę skutera wykonano ze stalowych rur. Przednie koło prowadzi teleskopowy widelec, zaś tył wsparty jest na dwóch amortyzatorach. Zawieszenia zestrojono z myślą o komforcie i czerpaniu radości z dynamicznej, sportowej jazdy.

 

Oprócz dostępnego w standardzie skutecznego, diodowego oświetlenia, nowa maszyna wyposażona została w niespotykane w tym segmencie rozwiązania z zakresu łączności. Jednym z nich jest wielofunkcyjny zestaw wskaźników z 6,5-calowym kolorowym wyświetlaczem TNF i szeroką gamą funkcji, dostępny jako montowane fabrycznie wyposażenie opcjonalne.

Jego uzupełnieniem jest udoskonalony BMW multikontroler o zintegrowanym działaniu dzięki któremu jeździec ma szybki dostęp do funkcji pojazdu oraz łączności. Poza wygodnym korzystaniem z telefonu i słuchaniem muzyki w trakcie jazdy, kierujący dostaje też wygodną w obsłudze funkcję nawigacji w postaci wskazujących odpowiedni kierunek jazdy strzałek.

 

Owiewki o nowoczesnych kształtach zapewniają doskonałą ochroną przed wiatrem i kaprysami pogody, a przewiezienie bagażu i różnych drobiazgów możliwe jest dzięki dwóm schowkom i ulokowanemu pod kanapą bagażnikowi Flexcase. Pod względem stylistyki nowy C 400 X idealnie wpisuje się w rodzinę skuterów  BMW Motorrad C, wyróżniając się przy tym świeżym i funkcjonalnym designem. Patrząc od przodu, wzrok przyciąga przede wszystkim efektownie wystylizowany diodowy reflektor z charakterystycznymi, dostępnymi w opcji światłami do jazdy dziennej, co wyróżnia ten roller na tle konkurencji.

Nowy skuter BMW wyposażony został w całkowicie nową jednostkę napędową, która obejmuje chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o pojemność 350 cm3, zintegrowaną przekładnię CVT i biegnący w ramieniu wahacza napęd wtórny. Czterozaworowy silnik generuje 34 KM (25 kW) mocy przy 7 500 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 35 Nm przy 6 000 obr/min.

 

Podobnie jak inne napędy BMW, silnik C 400 X to starannie przemyślana konstrukcję. By uzyskać kompaktowe wymiary całego zespołu napędowego, konstruktorzy zastosowali chłodzoną cieczą jednostkę z poziomym, skierowanym do przodu cylindrem. Takie rozwiązanie zaoszczędziło miejsce, umożliwiło niskie umieszczenie silnika i zoptymalizowało wyważenie pojazdu.

W konstrukcji szczególny nacisk położono na optymalną wydajność przy niskich obrotach, efektywne spalanie i minimalizację tarcia. Płynną pracę singla zapewnia wałek wyrównoważający umieszczony nad wałkiem rozrządu napędzającym go za pośrednictwem zębatki. Obraca się on w kierunku przeciwnym do wałka rozrządu, przez co niemal idealnie równoważy siły bezwładności, a tym samym maksymalnie redukuje wibracje. Jednostka napędowa połączona jest z zawieszeniem za pośrednictwem metalowo-gumowymi tulei co też niweluje część wibracji. Czterozaworowy silnik zasilany jest wtryskiem paliwa z przepustnica o średnicy 40 mm. Jednostka ma układ smarowania z mokrą miską olejową, bardzo efektywny układ chłodzenia i waży około 47 kg. Bezstopniowa przekładnia CVT jest praktycznie bezobsługowa zaś nad bezpieczeństwem jazdy w trudnych warunkach czuwa układ kontroli stabilności (ASC).

Rama z rur stalowych to zupełnie nowa, zapewniająca wysoką sztywność skrętną konstrukcja. Uzupełnia ją żeliwny element przy łożysku wahacza, nadający całej konstrukcji wysoką stabilność. Geometria zawieszenia zbliżona jest do motocykla co w połączeniu z dopracowanymi zawieszeniami przekłada się na doskonałą zwrotność, poręczność i stabilność przy dużych prędkościach.

Przednie, 15 calowe koło prowadzone jest przez klasyczny widelec teleskopowy z goleniami o średnicy 35 mm i skoku 110 mm. Za zawieszenie i amortyzację tylnego koła o średnicy 14 cal odpowiadają dwa bezpośrednio mocowane amortyzatory o skoku 112 mm. Maszyna toczy sie na aluminiowych felgach a rozmiar opon to 120/70-15 z przodu i 150/70-14 z tyłu.

BMW C 400 X wyposażono w specjalnie zaprojektowany układ hamulcowy wsparty systemem ABS. Ważący zaledwie 700 gramów dwukanałowy ABS Continental MK 100 MAB umożliwia niezależne sterowanie obwodami hamulców w kole przednim i tylnym. Z przodu pracuje dwutarczowy hamulec z tarczami o średnicy 270 mm i dwoma radialnie mocowanymi, pływającymi zaciskami czterotłoczkowymi. Z tyłu straż pełni pojedyncza tarcza o średnicy 265 mm z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym. Całość uzupełniają przewody hamulcowe w stalowym oplocie.

 

Skuter wyposażony jest w wydajną instalację elektryczną z magistralą CAN (Controller Area Network). Dzięki temu rozwiązaniu zestaw wskaźników, ABS oraz sterownik silnika, elektroniczny immobilizer i opcjonalny system alarmowy (DWA) są ze sobą połączone. Standardowym elementem wyposażenia jest też gniazdko elektryczne. Można z niego korzystać na przykład do ładowania telefonu komórkowego podczas jazdy, przy jednoczesnym połączeniu z systemem komunikacji BMW Motorrad w kasku kierowcy za pośrednictwem złącza Bluetooth.

Elektryka zaprojektowana jest w taki sposób, aby całe opcjonalne wyposażenie elektryczne (podgrzewane manetki, system alarmowy) można było łatwo montować w ramach doposażenia skutera. Dotyczy to także opcjonalnych akcesoriów oraz pojedynczych elementów wyposażenia.

Wskaźniki C 400 X nie ograniczają się pełnienia podstawowej funkcji lecz mają znacznie szerszą paletę funkcji w porównaniu z konkurentami. W oczy rzuca się duży i czytelny ekran LCD ze zintegrowanym wyświetlaczem obrotów silnika i analogowym prędkościomierzem. Widać też niezbędne kontrolki – ABS, silnika i poziomu oleju. Szczególny nacisk położono na czytelność wyświetlanych informacji i wyeliminowanie refleksów świetlnych na ekranie. Z tego względu podświetlenie analogowego prędkościomierza oraz ekranu LCD ma kolor pomarańczowy co ułatwia odczyt informacji.

 

Zestaw wskaźników obejmuje też komputer pokładowy oferowany w standardzie. Dostarcza on informacje o pokonywanych trasach, a także inne dane, między innymi odległość pozostałą do miejsca docelowego oraz temperaturę otoczenia.

Dzięki Connectivity, nowemu, opcjonalnemu elementowi wyposażenia, który obejmuje zestaw wskaźników z 6,5-calowym kolorowym wyświetlaczem TNF i nowy, udoskonalony multikontroler, możliwy jest szybki i precyzyjny dopływ informacji. Tym sposobem po podłączeniu za pośrednictwem łącza Bluetooth smartfonu i kasku z systemem komunikacji z wyświetlaczem TFT, podczas jazdy można wykonywać połączenia telefoniczne lub słuchać muzyki. Na tym etapie nie potrzebna jest żadna aplikacja, w ofercie jest jednak bezpłatna aplikacja BMW Motorrad Connected App obejmująca wygodny w obsłudze system nawigacji z czytelnymi strzałkami, z którego można korzystać bezpośrednio z poziomu wyświetlacza TFT (można ja pobrać bezpłatnie w sklepie Google lub Apple App). Aplikacja zawiera tez przydatne funkcje dodatkowe, takie jak dziennik trasy oraz kompleksowe statystyki i informacje dotyczące jazdy. Podstawowy system nawigacji z pewnością spełni wszystkie oczekiwania użytkowników, umożliwiając sprawną organizację codziennych dojazdów i krótkich wycieczek bez konieczności zakupu dodatkowych urządzeń.

 

Za sprawą dopracowanej owiewki skuter doskonale chroni przed wiatrem i złą pogodą, zapewnia tez spokój za sterami i pozwala na dłuższą jazdę z wysoką prędkością. Gdyby jednak dla kogoś ochrona była za mała, zawsze może sięgnąć po wyższą owiewkę akcesoryjną. Kanapa ulokowana jest na wysokości 775 mm, dzięki czemu maszyna dobrze sprawdza sie tez jak pojazd dla wysokich kierowców. W opcji jest tez kanapa obniżona do 760 mm.

 

Bagaż można upchnąć w dwóch schowkach i ulokowanym pod kanapa bagażniku Flexcase. Jest to o tyle unikatowe rozwiązanie, że bagażnik ten można powiększyć opuszczając podłogę w jego tylnej części. Dzięki wysunięciu w ten sposób, wykonanego z materiału na bazie kevlaru "worka", pod kanapą da się schować dwa integralne kaski. Niestety system Flexcase musi być zamknięty podczas jazdy. Pozostałe schowki ulokowano z przodu (w prawym jest gniazdko 12V). Jeśli zamontowany jest opcjonalny system Keyless Ride, oba schowki zamykane są automatycznie wraz z wyłączeniem skutera.

Na koniec warto wspomnieć, że BMW Motorrad oferuje szeroką paletę dostępnych dla najnowszego skutera akcesoriów umożliwiających jego daleko idącą personalizację, takich jak; podgrzewane manetki i kanapa, alarm, nawigację, diodowe światła dzienne, system bezkluczykowy Keyless Ride, centralny kufer itd.

Więcej na news.bmw-motorrad.pl

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij