Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Kawą na kawę - Z900RS

Kawasaki długo zwlekało z premierą modelu retro. Konkurencja zdążyła to zrobić już dawno, wypuszczając na rynek wiele klasycznych modeli. Dzisiaj po raz pierwszy na żywo zobaczyliśmy Z900RS i możemy śmiało powiedzieć - warto było czekać!

To jeden z najciekawszych, dostępnych na rynku modeli retro. RS – Retro Sport, czyli motocykl który łączy historię ze współczesnością. Jego wygląd jest mocno inspirowany legendarnym modelem Z1. Ten sprzęt w latach 70-tych robił niezłą robotę, dostarczając jeźdźcy 81 KM! Dzisiaj nowe RS zostało zbudowane na bazie mocarnego Z900. Kawasaki w stylu retro naprawdę przypomina motocykl klasyczny z danych lat. Nie jest tylko wersją z podoczepianymi gadżetami, która próbuje coś nieumiejętnie naśladować.

W wyglądzie RS-a największą uwagę przykuwa bak i zadupek z pięknym szparunkiem. Oprócz tego oczywiście przednia, okrągła lampa i dwa duże klasyczne zegary. Cztery chromowane kolektory łączą się w jeden zgrabny tłumik. Czyli da się zrobić ładny wydech, nadążający za normą spalania… 

 Z900  Z900RS

 

Kawasaki nie tylko cieszy się elegancją. W prawdzie jeszcze nią nie jeździliśmy, ale dane techniczne zapowiadają sprzęt całkiem nieźle. Nie grzeszy mocą – 111 KM. Silnik 948 cm3 to ta sama jednostka napędowa co w Z900, tylko przestrojona. Jest przez to słabsza (o 14 KM), ale łatwiej da się okiełznać. Poza tym 98,5 Nm przy 6500 obr/min, 6 biegów i 4 cylindry chłodzone cieczą. Waga - 215 kg czyli tylko o 5 kg więcej niż w sportowym bracie. 

RS pomimo stylizacji retro, niczym nie odstaje od współcześnie wyglądających motocykli. Kawasaki udowodniło, że styl może iść w parze ze świetnym wyposażeniem. Nowy Z-et otrzymał kontrolę trakcji, wyświetlacz zintegrowany z klasycznymi zegarami, w pełni LED-owe oświetlenie, radialne zaciski i pompę hamulcową. 

To motocykl, który bez wątpienia ma duszę:

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Mega test 7 nakedów: Aprilia Tuono V4 R, BMW S 1000 R, Ducati Monster 1200 S, KAWASAKI Z 1000 Special Edition, KTM 1290 Super Duke R, MV Agusta Brutale 1090 RR, Triumph Speed Triple. Zobacz, który okazał się najlepszy.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij