Motocykl poleca:

Kawasaki Versys 1000

Poleć ten artykuł:

Kawasaki Versys 1000 ma być alternatywą na trudne dziurawe drogi oraz sposobem na świetną zabawę w zakrętach i podczas bardziej aktywnej jazdy. Nada się również do turystyki choć zdecydowanie odcina się od offroadu.
Kawasaki Versys 1000 2012 2.jpg Zobacz całą galerię

Mimo pogłosek o pojawieniu się Versysa 1000 nie do końca wierzyliśmy, że taki motocykl rzeczywiście się pojawi. Jednak Kawasaki zdecydowało się wykorzystać swoje zasoby części i patent na funbike'a Versysa 650 i stworzyło litrową wersję tego sprzęta.

Versys 1000 jest zbudowany na aluminiowej ramie grzbietowo-kołyskowej i silniku pochodzącym z Z1000. Podwyższone zawieszenia (widelec Upside Down nowej generacji o średicy 43 mm i skoku 150 mm z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, oraz centralny amortyzator Uni-Trak montowany systemem dźwigni, o skoku 150 mm i regulacji tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny) mają zapewnić lepszy komfort jazdy podczas pokonywania dróg o złym stanie nawierzchni a aluminiowe 17-calowe koła to zdecydowanie krok w stronę dróg ubitych. Kawasaki zaznacza, że Versys 1000 nie będzie miał aspiracji terenowych więc jeśli ktoś liczył na mocną konkurencję dla BMW R1200GS to się rozczaruje. Temu bike'owi bliżej do Hondy CBF 1000 i Triumpha Tigera 1050. Silnik to pochodząca z Z1000 czterocylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 1043 cm3 oczywiście odpowiednio przestrojony aby dać jak najwięcej przyjemności z jazdy tego typu funbikiem. Teraz ma moc 118 KM przy 9000 obr/min i 102 Nm przy 7700 obr/min. Silnik będzie miał też dwie mapy silnika (pełna moc i 75% mocy). ABS będzie wyposażeniem standardowym, tak samo jak konrola trakcji KTRC. Zbiornik ma pojemność 21,5 l. Sprzęt ma ważyć 239 kg. To naprawdę ciekawa propozycja od Kawasaki. Poniżej znajdziecie wejście do galerii i pełną specyfikację.





Silnik chłodzony cieczą, rzedowy czterocylindrowy
Pojemność 1043 cm3
sśrednica x skok tłoka 77,0 x 56,0 mm
stopień sprężania 10,3 :1
moc maksymalna  118 KM (86,8 kW) / 9000 rpm /
maksymalny moment obrotowy 102 Nm / 7700 rpm
rozrząd DOHC 16 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa ø38 mm Keihin
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd łańcuchem
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama aluminiowa grzbietowo-kołyskowa
zawieszenie przód widelec USD 43 mm, skok 150 mm, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
zawieszenie tył centralny amortyzator gazowy Uni-Trak, skok 150 mm, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
opona przód 120/70ZR17M/C (58W)
opona tył 180/55ZR17M/C (73W)
kąt główki ramy/wyprzedzenie 27 stopni/107 mm
hamulce przód dwie półpływające tarcze o średnicy 300 mm, czterotłoczkowy zacisk
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 250 mm, jednotłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,235 mm x 900 mm x 1,430 mm
rozstaw osi 1520 mm
prześwit 155 mm
wysokość siedzenia 845 mm
masa 239 kg
zbiornik paliwa 21 l
ABS tak
Kontrola trakcji tak

Tagi: Versys 1000 | Kawasaki

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij