Motocykl poleca:

Lazareth LM 847 - monstrum z silnikiem Maserati

Poleć ten artykuł:

Co można zrobić z ośmiocylindrowym silnikiem z Maserati o mocy 470 KM? Oczywiście wsadzić go w szczątkową ramę, przyprawić czterema kołami i stworzyć niepowtarzalnego customa.

Zobacz całą galerię

Właściwie to pomysł na takiego customa nie jest niczym nowym. Już 13 lat temu, podczas salonu samochodowego w Detroit, pokazany został bardzo podobny Dodge Tomahawk. Do jego ramy wsadzono 10 cylindrowy, widlasty  silnik z Dodga Vipera o mocy nieco ponad 500 KM.Tych niecodziennych pojazdów wyprodukowano kokoło 10 sztuk, a każda z nich kosztowała równe pół miliona dolarów!

Ponieważ Ludovic Lazareth jest Francuzem, w jego projekcie musiała pojawić się europejska konstrukcja. Wybrał on ośmiocylindrowy widlasty silnik Maserati o pojemności 4 691 cm3 osiągający moc "zaledwie" 470 KM przy  7,000 obr/min. Równie imponująco wygląda wartość maksymalnego momentu obrotowego. 620 Nm przy 4750 obr/min bez problemu pozwala palić gumę niemal przy każdej prędkości. Lazareth LM 847 ma tylko jednobiegową przekładnię i sprzęgło hydrokinetyczne, a napęd na koła jest przenoszony za pomocą łańcucha.

Gdy spojrzysz na przedni zawias, zobaczysz uderzające podobieństwo do Dodge. Masywne aluminiowe wahacze prowadza każfe z dwóch przednich kół. Prawdę powiedziawszy trudno wymyślić inny rodzaj zawieszenia. Hamulce są dziełem Brembo (ogromne tarcze o średnicy 420 mm z przodu i 255 mm z tyłu ) oraz  Nissina ( ośmiotłoczkowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe z tyłu)

Jeśli dokładnie przyjrzysz się motocyklowi dostrzeżesz, że zadupek pochodzi z Ducati 1299 Panigale i co ciekawe znakomicie pasuje do tej szalonej kompilacji.

Tagi: Lazareth | Custom | Maserati

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij