Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

MotoGP: Mugello 2012 - Czarna mamba zwycięża

Od dwóch sezonów to już tradycja że najwięcej emocji przynoszą wyścigi klas Moto2 i Moto3 (wcześniej 125). Walka o zwycięstwo w MotoGP rozstrzygnęła się na pierwszym zakręcie. Jedynie walka o dalsze miejsca przyniosła wzbudzała emocje.

Tym razem kolejność wyścigów była tradycyjna. Zaczęto od wyścigu klasy Moto3 w którym jak zwykle była bitka na noże i siekiery. Przez 3/4 wyścigu o zwycięstwo walczyło około 10 zawodników wyprzedzając się po kilka razy na okrążeniu. Trwało to aż do mniej więcej4 okrążeń przed końcem kiedy trzech najszybszych: Maverick Vinales, Sandro Cortese i Romano Fenati odskoczyło od pozostałej ekipy i cięło się między sobą. Fenati jako gospodarz bardzo chciał wygrać, ale na ostatniej prostej szybszy o 0,02 sekundy był Vinales. Tuż za nimi na metę wpadł Cortese. Pozostali zawodnicy dojechali dopiero po 5 sekundach. Radość kibiców była ogromna choć na pewno liczyli na zwycięstwo.
zdjęcia: crash.net


W Moto2 na zwycięstwo ostrzyło sobie co najmniej kilku zawodników. W roli faworyta jak zwykle wystąpił Marc Marquez, choć z pole position wystartował  kontuzjowany Pol Espargaro, którego podczas piątkowego treningu z toru wyciął szarżujący Johann Zarco. Walke zapowiadał też Joe il Pompiere czyli Andrea Ianonne, który wystąpił w barwach włoskiej straży pożarnej. Zaraz po starcie rozgorzała walka pomiędzy sześcioma zawodnikami. Do batalii pomiędzy Ianonne, Espargaro, Luthim, Smithem i Marquezem dołączył niespodziewanie japoński młodzian Takaaki Nakagami i przez chwile był nawet liderem choć szybko został zepchnięty na dalszą pozycję. Pod koniec wyścigu Marc Marquez wyraźnie zwolnił i nie liczył się już w walce o podium, która rozegrała się pomiędzy Espargaro, Luthim, Smithem i Ianonne. Kiedy Anglik walczył o trzecie miejsce ze Szwajcarem, Włoch dzielnie odpierał ataki Hiszpana. Kiedy na kończącej przedostatnie okrążenie prostej start-meta Ianonne odskoczył stało się niemal jasne, że Hiszpan nie da rady. Ten jednak nie odpuszcza do samego końca i zabrakło naprawdę niewiele. Wreszcie ze zwycięstwa mógł cieszyć się Włoch. Espargaro był mocno zawiedziony, że nie wygrał, Marquez pierwszy raz od dawna ukończył wyścig poza podium, a przyszłoroczny debiutant w MotoGP Bradley Smith nie krył radości. Pierwszy mistrz Moto2 Toni Elias po kolejnym upadku i nie ukończeniu wyścigu zakończył współpracę z zespołem Mapfre Aspar.

W MotoGP, choć Dani Pedrosa startował z Pole Position niewielu miało złudzenia. Najlepsze tempo prezentował Jorge Lorenzo i to on był największym faworytem. Stone narzekający że to jego najgorszy weekend wyścigowy od kiedy przeszedł do Hondy raczej nie był brany pod uwagę. Najważniejsza walka rozegrała się więc na pierwszym zakręcie. Pedrosa tradycyjnie startujący jak z procy popełnił błąd i został wyprzedzony przez Czarną Mambę (Lorenzo na tą rundę pojechał w specjalnym malowaniu kasku prezentującym tego egzotycznego węża). Yamaha z numerem 99 szybko oddaliła się od pozostałej stawki a Dani Pedrosa uwikłał się w walkę z atakującym go Dovizioso. Zaraz za Dovim jechali Stefan Bradl i Nicky Hayden. Stoner popełnił kilka błędów i mniej więcej w połowie wyścigu znalazł się daleko z tyłu. Świetne tempo zaprezentował Valentino Rossi, który mimo startu z 10 pola startowego po uporaniu się z Bautistą zaciekle walczył z Cale Crutchlowem, który zaliczył nieco gorszy start i Hectorem Barberą który startował z 3 pola. Znowu źle jechał, Spies który zaraz po rozpoczęciu zamykał stawkę prototypów walcząc z różną skutecznością z zawodnikami CRT. Tym razem problemem było podobno zatrucie pokarmowe. Niestety ten wyścig chyba przypieczętował swoją przyszłość w fabrycznym zespole Yamahy. Na mecie pierwszy ze sporą przewagą machając do fanów Ducati zameldował się Jorge Lorenzo, drugi był Dani Pedrosa, trzecie miejsce podium po raz trzeci z rzędu wyłapał Dovizioso. najlepszy wynik w tym sezonie zaliczył Bradl meldując się na czwartej pozycji, naciskany mocno przez piątego na mecie Rossiego, a za nimi Crutchlow, Hayden i długo, długo nikt. "Zaledwie" 18 sekund za Haydenem do mety dojechał Stoner, który  kilka okrążeń wcześniej o mały włos nie wywiózł z toru Bautisty. Przed metą zdążył wyprzedzić jeszcze Barberę. Hector był 9 a Alvaro Bautista dopiero 10. 11 z ogromną stratą dojechał Ben Spies w ostatniej chwili wyprzedzając Randego de Punieta, który był najszybszym zawodnikiem CRT. Mało brakowało, a Ben narobiłby sobie sporo wstydu.

Zwycięstwa w wyścigach zgarnęło 2 Hiszpanów i Włoch, który obronił honor gospodarzy. Następny wyścig już za dwa tygodnie w USA na torze Laguna Seca. Tam pojedzie tylko królewska klasa.

Wyniki:

Moto3:

01- Maverick Vinales – Blusens Avintia – FTR Honda M312 - 20 okrążeń 39’57.374
02- Romano Fenati – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 0.020
03- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 0.071
04- Niccolò Antonelli – San Carlo Gresini Moto3 – FTR Honda M312 – + 5.788
05- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 5.836
06- Efren Vazquez – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 5.860
07- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 5.906
08- Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 18.195
09- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – + 19.232
10- Hector Faubel – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 19.308
11- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – + 35.855
12- Alexis Masbou – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 35.872
13- Adrian Martin – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 36.175
14- Kevin Calia – Elle2 Ciatti – Honda NSF250R – + 36.195
15- Michael Ruben Rinaldi – Racing Team Gabrielli – Honda NSF250R – + 36.270
16- Alessandro Tonucci – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 36.285
17- Alan Techer – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 36.446
18- Toni Finsterbusch – Cresto Guide MZ Racing – Honda NSF250R – + 36.651
19- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 51.252
20- Danny Webb – Mahindra Racing – Mahindra MGP-3O – + 57.030
21- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 57.136
22- Simone Grotzkyj Giorgi – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 57.148
23- Giulian Pedone – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 57.151
24- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – + 1’07.228
25- Kenta Fujii – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 1’23.679
26- Ivan Moreno – Andalucia JHK LaGlisse – FTR Honda M312 – + 1’31.341
27- Luigi Morciano – Ioda Team Italia – Ioda TR002 – + 1’55.845

Moto2:

01- Andrea Iannone – Speed Master Team – Speed Up S12 – 21 okrążeń 39’52.523
02- Pol Espargaro – Pons 40 HP Tuenti – KALEX Moto2 – 0.090
03- Thomas Luthi – Interwetten Paddock – Suter MMXII – + 0.897
04- Bradley Smith – Tech 3 Racing – Tech 3 Mistral 610 – + 1.025
05- Marc Marquez – Team CatalunyaCaixa Repsol – Suter MMXII – + 3.796
06- Scott Redding – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – + 3.911
07- Takaaki Nakagami – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – + 4.425
08- Dominique Aegerter – Technomag CIP – Suter MMXII – + 11.366
09- Claudio Corti – Italtrans Racing Team – KALEX Moto2 – + 12.817
10- Johann Zarco – JiR Moto2 – MotoBI – + 13.031
11- Mika Kallio – Marc VDS Racing Team – KALEX Moto2 – + 13.129
12- Randy Krummenacher – GP Team Switzerland – KALEX Moto2 – + 13.362
13- Nico Terol – MAPFRE Aspar Team Moto2 – Suter MMXII – + 15.199
14- Julian Simon – Blusens Avintia – Suter MMXII – + 17.238
15- Ricky Cardus – Arguiñano Racing Team – AJR Moto2 – + 36.556
16- Ratthapark Wilairot – Thai Honda PTT Gresini Moto2 – Suter MMXII – + 47.701
17- Yuki Takahashi – NGM Mobile Forward Racing – FTR Moto M212 – + 51.966
18- Simone Corsi – CAME Iodaracing Project – FTR Moto M212 – + 53.969
19- Gino Rea – Federal Oil Gresini Moto2 – Suter MMXII – + 54.654
20- Marco Colandrea – SAG Team – FTR Moto M211 – + 1’08.279
21- Eric Granado – JiR Moto2 – MotoBI – + 1’14.807
22- Mike Di Meglio – Cresto Guide MZ Racing – FTR Moto M211 – 1 okr.
23- Anthony West – QMMF Racing Team – Speed Up S12 – 1 okr.


MotoGP:

01- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 23 okrążenia 41’37.477
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 5.223
03- Andrea Dovizioso – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 10.665
04- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 10.711
05- Valentino Rossi – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 11.695
06- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 12.060
07- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 12.235
08- Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 30.617
09- Hector Barbera – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 31.728
10- Alvaro Bautista – San Carlo Honda Gresini – Honda RC213V – + 34.589
11- Ben Spies – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 57.862
12- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 59.963
13- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 1’11.200
14- James Ellison – Paul Bird Motorsport – ART GP12 – + 1’11.458
15- Mattia Pasini – Speed Master Team – ART GP12 – + 1’11.828
16- Ivan Silva – Avintia Blusens – BQR MotoGP – 1 okr.

Tym razem kolejność wyścigów była tradycyjna. Zaczęto od wyścigu klasy Moto3 w którym jak zwykle była bitka na noże i siekiery. Przez 3/4 wyścigu o zwycięstwo walczyło około 10 zawodników wyprzedzając się po kilka razy na okrążeniu. Trwało to aż do mniej więcej4 okrążeń przed końcem kiedy trzech najszybszych: Maverick Vinales, Sandro Cortese i Romano Fenati odskoczyło od pozostałej ekipy i cięło się między sobą. Fenati jako gospodarz bardzo chciał wygrać, ale na ostatniej prostej szybszy o 0,02 sekundy był Vinales. Tuż za nimi na metę wpadł Cortese. Pozostali zawodnicy dojechali dopiero po 5 sekundach. Radość kibiców była ogromna choć na pewno liczyli na zwycięstwo.
zdjęcia: crash.net


W Moto2 na zwycięstwo ostrzyło sobie co najmniej kilku zawodników. W roli faworyta jak zwykle wystąpił Marc Marquez, choć z pole position wystartował  kontuzjowany Pol Espargaro, którego podczas piątkowego treningu z toru wyciął szarżujący Johann Zarco. Walke zapowiadał też Joe il Pompiere czyli Andrea Ianonne, który wystąpił w barwach włoskiej straży pożarnej. Zaraz po starcie rozgorzała walka pomiędzy sześcioma zawodnikami. Do batalii pomiędzy Ianonne, Espargaro, Luthim, Smithem i Marquezem dołączył niespodziewanie japoński młodzian Takaaki Nakagami i przez chwile był nawet liderem choć szybko został zepchnięty na dalszą pozycję. Pod koniec wyścigu Marc Marquez wyraźnie zwolnił i nie liczył się już w walce o podium, która rozegrała się pomiędzy Espargaro, Luthim, Smithem i Ianonne. Kiedy Anglik walczył o trzecie miejsce ze Szwajcarem, Włoch dzielnie odpierał ataki Hiszpana. Kiedy na kończącej przedostatnie okrążenie prostej start-meta Ianonne odskoczył stało się niemal jasne, że Hiszpan nie da rady. Ten jednak nie odpuszcza do samego końca i zabrakło naprawdę niewiele. Wreszcie ze zwycięstwa mógł cieszyć się Włoch. Espargaro był mocno zawiedziony, że nie wygrał, Marquez pierwszy raz od dawna ukończył wyścig poza podium, a przyszłoroczny debiutant w MotoGP Bradley Smith nie krył radości. Pierwszy mistrz Moto2 Toni Elias po kolejnym upadku i nie ukończeniu wyścigu zakończył współpracę z zespołem Mapfre Aspar.

W MotoGP, choć Dani Pedrosa startował z Pole Position niewielu miało złudzenia. Najlepsze tempo prezentował Jorge Lorenzo i to on był największym faworytem. Stone narzekający że to jego najgorszy weekend wyścigowy od kiedy przeszedł do Hondy raczej nie był brany pod uwagę. Najważniejsza walka rozegrała się więc na pierwszym zakręcie. Pedrosa tradycyjnie startujący jak z procy popełnił błąd i został wyprzedzony przez Czarną Mambę (Lorenzo na tą rundę pojechał w specjalnym malowaniu kasku prezentującym tego egzotycznego węża). Yamaha z numerem 99 szybko oddaliła się od pozostałej stawki a Dani Pedrosa uwikłał się w walkę z atakującym go Dovizioso. Zaraz za Dovim jechali Stefan Bradl i Nicky Hayden. Stoner popełnił kilka błędów i mniej więcej w połowie wyścigu znalazł się daleko z tyłu. Świetne tempo zaprezentował Valentino Rossi, który mimo startu z 10 pola startowego po uporaniu się z Bautistą zaciekle walczył z Cale Crutchlowem, który zaliczył nieco gorszy start i Hectorem Barberą który startował z 3 pola. Znowu źle jechał, Spies który zaraz po rozpoczęciu zamykał stawkę prototypów walcząc z różną skutecznością z zawodnikami CRT. Tym razem problemem było podobno zatrucie pokarmowe. Niestety ten wyścig chyba przypieczętował swoją przyszłość w fabrycznym zespole Yamahy. Na mecie pierwszy ze sporą przewagą machając do fanów Ducati zameldował się Jorge Lorenzo, drugi był Dani Pedrosa, trzecie miejsce podium po raz trzeci z rzędu wyłapał Dovizioso. najlepszy wynik w tym sezonie zaliczył Bradl meldując się na czwartej pozycji, naciskany mocno przez piątego na mecie Rossiego, a za nimi Crutchlow, Hayden i długo, długo nikt. "Zaledwie" 18 sekund za Haydenem do mety dojechał Stoner, który  kilka okrążeń wcześniej o mały włos nie wywiózł z toru Bautisty. Przed metą zdążył wyprzedzić jeszcze Barberę. Hector był 9 a Alvaro Bautista dopiero 10. 11 z ogromną stratą dojechał Ben Spies w ostatniej chwili wyprzedzając Randego de Punieta, który był najszybszym zawodnikiem CRT. Mało brakowało, a Ben narobiłby sobie sporo wstydu.

Zwycięstwa w wyścigach zgarnęło 2 Hiszpanów i Włoch, który obronił honor gospodarzy. Następny wyścig już za dwa tygodnie w USA na torze Laguna Seca. Tam pojedzie tylko królewska klasa.

Wyniki:

Moto3:

01- Maverick Vinales – Blusens Avintia – FTR Honda M312 - 20 okrążeń 39’57.374
02- Romano Fenati – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 0.020
03- Sandro Cortese – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 0.071
04- Niccolò Antonelli – San Carlo Gresini Moto3 – FTR Honda M312 – + 5.788
05- Danny Kent – Red Bull KTM Ajo Factory Team – KTM M32 – + 5.836
06- Efren Vazquez – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 5.860
07- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – Suter Honda MMX3 – + 5.906
08- Jakub Kornfeil – Redox Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 18.195
09- Zulfahmi Khairuddin – AirAsia SIC Ajo – KTM M32 – + 19.232
10- Hector Faubel – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 19.308
11- Niklas Ajo – TT Motion Events Racing – KTM M32 – + 35.855
12- Alexis Masbou – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 35.872
13- Adrian Martin – JHK T-Shirt LaGlisse – FTR Honda M312 – + 36.175
14- Kevin Calia – Elle2 Ciatti – Honda NSF250R – + 36.195
15- Michael Ruben Rinaldi – Racing Team Gabrielli – Honda NSF250R – + 36.270
16- Alessandro Tonucci – Team Italia FMI – FTR Honda M312 – + 36.285
17- Alan Techer – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 36.446
18- Toni Finsterbusch – Cresto Guide MZ Racing – Honda NSF250R – + 36.651
19- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M312 – + 51.252
20- Danny Webb – Mahindra Racing – Mahindra MGP-3O – + 57.030
21- Jack Miller – Caretta Technology – Honda NSF250R – + 57.136
22- Simone Grotzkyj Giorgi – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 57.148
23- Giulian Pedone – Ambrogio NEXT Racing – Suter Honda MMX3 – + 57.151
24- Brad Binder – RW Racing GP – KALEX KTM – + 1’07.228
25- Kenta Fujii – Technomag CIP TSR – TSR3 Honda – + 1’23.679
26- Ivan Moreno – Andalucia JHK LaGlisse – FTR Honda M312 – + 1’31.341
27- Luigi Morciano – Ioda Team Italia – Ioda TR002 – + 1’55.845

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole: