Motocykl poleca:

MotoGP: Rookie Rule do piachu

Poleć ten artykuł:

Zapowiedzi był szumne - mówiło się o poważnych zmianach w przepisach: redukcji ilości motocykli do jednego, obniżenie kosztów hamulców przez zakazanie carbonowych zestawów,  ograniczenie możliwości komputerów pokładowych i ograniczenie obrotów. Co z tego wyszło?
Zobacz całą galerię

Spotkanie przyniosło kilka rozstrzygnięć choć nie do końca takich jakie proponowano. Forsowane przez Repsol Hondę zniesienie zasady nowicjuszy (każdy zawodnik przechodzący z niższej klasy musi spędzić pierwszy rok w satelickim teamie zanim trafi do fabrycznego zespołu), zostało załatwione. Tym samym Marc Marquez będzie mógł spokojnie zająć miejsce Stonera w Repsol Hondzie w przyszłym sezonie bez konieczności tułania się po zespołach prywatnych.
zdjęcia: Crash.net


Próba zredukowania liczby motocykli została położona protestami zespołów, a Brembo i Nissin obiecały obniżyć ceny na swoje produkty. Ograniczenie obrotów też nie przeszło. Weszła natomiast zasada o tym że fabryki mogą udostępniać tylko cztery motocykle (dwa fabrycznym zespołom i dwa prywatnym). Niestety i tu znajduje się kruczek gdyż nie zostało powiedziane w jakiej specyfikacji  mają to być motocykle. Do tego doszedł jeszcze papierowy przepis o ograniczeniu możliwości ustawień skrzyni biegów do 24 (tylko w teorii jest to zakaz bo zespoły rzadko, jeśli w ogóle korzystają z pozostałych ustawień).

Bardzo ciekawą zasadą jest też zamrożenie średnicy i skoku tłoka motocykli aż do końca sezonu 2014 co może lekko wyhamować rozwój silników MotoGP. Teoretycznie da to możliwość zespołom CRT na podgonienie i nadrobienie różnic do motocykli prototypowych, ale tylko wtedy jeśli ta zasada nie obejmie CRT. Ta decyzja zostanie podjęta wkrótce. Póki co mówi się że najbardziej na tym ucierpi Ducati, o którym krąży plotka że ma mniejszą pojemność niż inne motocykle - zasada zablokuje możliwość powiększenia pojemności w Ducati.
To zapewne nie koniec zmian, które w założeniu mają obniżyć koszty i podnieść atrakcyjność MotoGP. Czy rzeczywiście to się uda?

Tagi: MotoGP | Ducati Corse | Repsol Honda | Casey Stoner | Jorge Lorenzo | Marc Marquez | Valentino Rossi | Nicky Hayden | zasady

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij