Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

MotoGP: testy w Katarze - podsumowanie

Ostatnie trzydniowe testy MotoGP przed rozpoczęciem sezonu już za nami. Niespodzianek nie brakowało, ale to co pokazało Ducati...

Zimowe testy MotoGP Katar 2017 Zimowe testy MotoGP Katar 2017

Testy w Katarze były ostatnim sprawdzianem motocykli, ustawień i formy zawodników przed pierwszym wyścigiem sezonu, właśnie na torze Losail. Ostatnie trzy dni potwierdziły bezsprzecznie, że właśnie Maverick Vinales będzie zawodnikiem do pobicia podczas tego sezonu. Młody Hiszpan błyskawicznie dogadał się ze swoim nowym motocyklem i zakończył wszystkie zimowe testy z najszybszymi czasami.

Zdecydowanie więcej problemów miał Rossi, który przyznał, że nie pamięta testów, które były tak trudne dla Yamahy. Mimo to Rossi zaprezentował szybkie tempo wyścigowe, kręcąc czasy na poziomie 1:55, a na dodatek drugiego dnia zaryzykował z ustawieniami. Ryzyko się opłaciło, bowiem Rossi wykręcił trzy okrążenia poniżej 1:55, podobnie jak jego nowy kolega z zespołu, i zakończył dzień na 2 miejscu. Tylko odrobinę wolniejszy, trzeci czas okrążenia wykręcił wtedy wciąż zaskakujący Jonas Folger z zespołu Tech3.

Ze sporymi kłopotami zmagał się również Marquez, który zaliczył kilka niezbyt szczęśliwych upadków, w tym jeden tuż po wyjechaniu motocyklem z nowymi owiewkami już pierwszego dnia testu. Mimo to Marquez znów pokazał że ma wysokie tempo wyścigowe i dobrą regularność. Dani Pedrosa pracował zaś nieco w cieniu, ale jak sam mówi krok po kroku dochodzi do właściwej formy.

Katar to jeden z ulubionych torów zawodników Ducati. Zarówno Lorenzo jak i Dovizioso czują się tu mocni, a motocykle Ducati w ostatnich latach nie schodzą w Katarze z podium. Testy były ostatnią okazją żeby sprawdzić nowe owiewki, na które w napięciu czekał cały świat MotoGP. Trudno powiedzieć czy efekt przerósł oczekiwania, ale na pewno robi wrażenie. Co prawda na każdym inne, ale wrażenie to wrażenie. Błyskawicznie okrzyknięte nazwą Hammerhead owiewki przypominające nieco rekina młota, lub bardziej dzioby Formuły 1 obudowane spojlerami.

Nasze zdanie jest radykalne - ohydne, ale Ducati nie od dziś chwyta się każdego sposobu by mieć przewagę. Na dodatek zarówno Dovizioso jak i Lorenzo dobrze ocenili działanie pakietu aerodynamicznego. Pytanie czy Danny Aldridge, dyrektor technicnzy MotoGP dopuści takie owiewki do wyścigu, bowiem decyzja ostatecznie należy do niego. Obaj zawodnicy Ducati dobrze czuli się na torze. Ostatecznie Lorenzo utrzymywał się w pierwszej ósemce, a Dovizioso prezentował doskonałe tempo wyścigowe.

Z trudnościami walczyli również zawodnicy Suzuki i choć obie strony boksu Ecstar Suzuki brzmią odmiennie (Rins jest generalnie zadowolony, a Iannone narzeka) to oba GSX-RR-y znalazły się ostatecznie poza pierwszą 10, a żadnemu nie udało się zejść poniżej granicy 1:55.0.

Podobnie z problemami nie radzili sobie zawodnicy KTM-a, choć zarówno Pol Espargaro jak i Bradley Smith znów przyznali, że robią postępy. Nie ukrywali jednak, że Katar nie należy do ulubionych torów, a na dodatek charakterystyka sprawia, że wady i niedoskonałości motocykli KTM-a jeszcze bardziej się uwydatniają. Efekt to ponad 2 sekundy straty do najszybszego Vinalesa. Dużo.

Z zaskoczeń należy nadmienić świetny występ Karela Abrahama, który pierwszego dnia zameldował się z czwartym czasem. Później czeski zawodnik spadł poza pierwszą 10, co i tak jest dość imponującym wynikiem jak na Abrahama juniora. Pozytywnie zaskoczył też wspomniany Dani Pedrosa, który bardzo po cichu wykręcił trzeci czas testów i bardzo dobrze ocenił swoją pracę. Nieźle pokazał się też Scott Redding - testy zakończył z 7 czasem, ale co ważniejsze, przyznał że od dawna nie czuł się tak dobrze i pewnie na maszynie MotoGP.

Wnioski z testów zimowych przyniosły więcej pytań niż odpowiedzi, bowiem nikt nie spodziewał się, że zespoły Hondy czy Yamahy (w tym przypadku Marquez i Rossi) będą miały tak duże problemy z odnalezieniem właściwego tempa. Pierwsze odpowiedzi poznamy zatem już za niespełna dwa tygodnie, kiedy zgasną światła do pierwszego wyścigu na torze Losail w Katarze.

Poniżej znajdziecie łączone czasy z trzech dni testów w Katarze

 
zawodnik
zespół
czas
strata
1
Maverick VIÑALES
Movistar Yamaha MotoGP
1:54.330
 
2
Andrea DOVIZIOSO
Ducati Team
1:54.401
0.071
3
Dani PEDROSA
Repsol Honda Team
1:54.469
0.139
4
Jorge LORENZO
Ducati Team
1:54.519
0.189
5
Alvaro BAUTISTA
Pull&Bear Aspar Team
1:54.714
0.384
6
Valentino ROSSI
Movistar Yamaha MotoGP
1:54.732
0.402
7
Scott REDDING
Octo Pramac Racing
1:54.750
0.420
8
Jonas FOLGER
Monster Yamaha Tech 3
1:54.807
0.477
9
Cal CRUTCHLOW
LCR Honda
1:54.821
0.491
10
Johann ZARCO
Monster Yamaha Tech 3
1:54.900
0.570
11
Marc MARQUEZ
Repsol Honda Team
1:54.990
0.660
12
Aleix ESPARGARO
Aprilia Racing Team Gresini
1:55.121
0.791
13
Andrea IANNONE
Team SUZUKI ECSTAR
1:55.284
0.954
14
Karel ABRAHAM
Pull&Bear Aspar Team
1:55.333
1.003
15
Alex RINS
Team SUZUKI ECSTAR
1:55.362
1.032
16
Jack MILLER
Marc VDS Racing Team
1:55.455
1.125
17
Loris BAZ
Reale Avintia Racing
1:55.539
1.209
18
Danilo PETRUCCI
Octo Pramac Racing
1:55.556
1.226
19
Sam LOWES
Aprilia Racing Team Gresini
1:56.167
1.837
20
Tito RABAT
EG 0,0 Marc VDS
1:56.214
1.884
21
Bradley SMITH
Red Bull KTM Factory Racing
1:56.351
2.021
22
Pol ESPARGARO
Red Bull KTM Factory Racing
1:56.471
2.141
23
Mika KALLIO
Red Bull KTM Factory Racing
1:56.891
2.561

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole: