Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nowa Yamaha XT1200Z Super Tenere!

Legenda pustyni powraca! Yamaha właśnie pokazała ostateczne oblicze Super Tenere. Będzie większa, mocniejsza i bardziej wyczynowa. Czy BMW R 1200 GS i KTM Adventure mają się czego obawiać?!

Nowa Super Tenere to prawdziwe wyczynowe enduro. Za serce tego motocykla posłuży zupełnie nowa jednostka napędowa - rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 1199 cm3 chłodzony cieczą. Z takiej pojemności inżynierowie Yamahy wyciągnęli 110 KM mocy i 114 Nm momentu obrotowego by zapewnić dosiadającym Super Tenery motocyklistom wystarczających doznań i pewności, że ten czołg przejdzie przez wszystko.

Super Tenere ma być bronią. Zabójczą bronią. Dlatego została wyposażona we wszystkie nowinki techniczne jakimi dysponuje Yamaha w swoich laboratoriach. Poza supernowoczesnym silnikiem XT1200Z zostanie wyposażony w YCC-T (system zmiennej długości kanałów dolotowych) wcześniej wykorzystany w wyścigowych maszynach serii YZF, oraz zupełna nowinka - system kontroli trakcji prosto z MotoGP. Dostępne będą trzy tryby kontroli trakcji TCS1 - kontrola trakcji będzie interweniować od razu kiedy tylne koło utraci przyczepność, TCS2 - pozwala na nieco więcej, niewielkie poślizgi i drifty są dozwolone, a kontrola trakcji interweniuje dopiero w niebezpiecznych sytuacji, oraz trzeci tryb kiedy kontrola trakcji jest wyłączona. Super Tenere będzie wyposażona również w dwie mapy zapłonu - S (sportowa) oferująca maksymalne parametry motocykla i T (turystyczna) dostarczająca moc i moment płynnie i spokojnie.

Kolejnym dodatkiem do XT1200Z jest kombinowany system hamulców (UBS) z ABS-em.To duża nowinka bowiem ABS ma zapobiegać zablokowaniu kół podczas hamowania, regulując siłę hamulców zależnie od ciężaru motocykla i prędkości. UBS rozłoży siłę hamowania na przód i tył kiedy w użyciu będzie tylko klamka przedniego hamulca. Zaś kiedy w użyciu będzie tylko dźwignia tylnego hamulca ABS automatycznie się wyłączy dając pełną kontrolę jeźdźcowi. To ukłon w stronę wyczynowców, którzy uwielbiają ostre nawroty i slajdy.

Motocykl jest zbudowany na stalowej ramie, która wg specjalistów Yamahy będzie bardzie wytrzymała niż aluminiowa i lepiej spełni swoją rolę. Zawieszenia to oczywiści widelec upside-down z przodu i pojedynczy amortyzator z tyłu. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą wału napędowego (trwały i niezawodny). Duże skoki zawieszeń (190 mm przód i tył) pozwolą na bardzo dużo w terenie, a wygodne siedzisko, gniazdo zapalniczki i duży 23 litrowy zbiornik paliwa świetnie sprawdzą się w dalekiej turystyce.

Yamaha XT1200Z Super Tenere może okazać się prawdziwym hitem i bez wątpienia zawalczyć o fotel lidera w klasie dużych turystycznych enduro. A konkurencja jest całkiem spora. Wszak BMW R 1200 GS, KTM Adventure, Honda Varadero, Moto Morini Granpasso i Moto Guzzi Stelvio to naprawdę twardzi zawodnicy.


Yamaha XT1200Z Super Ténéré
Dane techniczne

Silnik:
typ:                                                     chłodzony cieczą, 4-suw, rozrząd DOHC, rzędowy 2-cylindrowy, 4-zawory na cylinder, wtrysk paliwa
pojemność:                                         1199cc
średnica x skok tłoka:                         98 x 79.5 mm
stopień sprężania:                             11.0:1
wykorbienia wału:                              co 270 i 450 stopni
moc maksymalna:                               80.9kW (110PS) @7,250rpm
maksymalny moment obrotowy:        114.1 Nm (11.6kgf・m) @6,000 rpm
smarowanie:                                      sucha miska olejowa
sprzęgło:                                            wielotarczowe sprzęgło mokre
skrzynia:                                            6-biegowa
napęd tylnego koła :                          wał
Yamaha Chip-Controlled Throttle (YCC-T)
Yamaha D-MODE (mapy zapłonu):      2 tryby: Sport (S) i Touring (T)
kontrola trakcji:                                  3 tryby, TCS1, TCS2 i OFF (wyłączony)
wydech:                                             2-w-1

Rama:                                                z rur stalowych
zawieszenie przód:                           widelec Upside-down, średnica 43 mm, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia/dobicia
zawieszenie tył:                                amortyzator, regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
skok zawieszeń przód/tył:                190 mm/190 mm
hamulce przód:                                 dwie tarcze typu wave o średnicy 310 mm, ABS/UBS (Unified Brake System)
hamulce tył:                                       pojedyncza tarcza typu wave o średnicy 282 mm
opona przód:                                    110/80/19
opona tył:                                         150/70/17

Wymiary:
długość                                             2250 mm
szerokość                                         980 mm
wysokość:                                        1410 mm    
wysokość siedzenia:                        regulowana 845-870 mm
rozstaw osi:                                     1540 mm
masa z płynami (olej i paliwo):         261 kg
pojemność zbiornika paliwa:            23 litry
pojemność zbiornika oleju:              4.2 litra




Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij