Motocykl poleca:

Nowa maszyna Suzuki w MotoGP.

Poleć ten artykuł:

Nowy design i wiele innowacyjnych technicznych podzespołów definiują Suzuki GSV-R 800. Przed sezonem 2010, który będzie pięćdziesiątą rocznicą uczestnictwa fabryki Suzuki na arenie wyścigów międzynarodowych, zaprezentowano nowy motocykl, który ma znacząco poprawić wyniki producenta w Mistrzostwach Świata Grand Prix.

Zaprezentowana maszyna jest już czwartą generacją czterosuwowego prototypu Suzuki GSV-R 800, którą fabryczni zawodnicy Loris Capirossi i debiutant Alvaro Bautista mają poprowadzić w tym roku do zwycięstw.

W okresie przedsezonowym motocykl rozwijano mając na względzie głównie poprawę przyspieszenia i jednocześnie trwałości jednostki napędowej, tak by sprostała ona wymaganiom regulaminowym w sezonie 2010 (zawodnik będzie miał do dyspozycji tylko sześć silników przez cały sezon). Poprawiono również elementy aerodynamiczne, właściwości zawieszenia i systemy elektronicznej kontroli jazdy, dzięki czemu stworzono najbardziej zaawansowany technicznie pojazd dwukołowy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w fabryce Suzuki.

Malowanie najnowszej wersji motocykla zostało stworzone przez legendarnego projektanta dla branży wyścigowej – Troya Lee. Charakteryzuje się ono ciemniejszym odcieniem niebieskiego koloru, który znany jest jako ‘Rizla blue’. Po raz pierwszy nową maszynę GSV-R 800 w pełnej krasie będzie można zobaczyć podczas zbliżających się – ostatnich przed rozpoczęciem sezonu testów w Katarze na torze Doha.

Dane techniczne - Suzuki GSV-R 800 2010:
 
Silnik: czterosuwowy, chłodzony cieczą, w układzie V4
Pojemność skokowa: 800 cm3
Maksymalna moc: ponad 225 KM przy 18,000 obrotów na minutę
Typ rozrządu: pneumatyczny (otwieranie i zamykanie zaworów sterowane powietrzem), DOHC cztero-zaworowy
Zasilanie paliwem: wtrysk paliwa
Układ smarowania: układ smarowania z mokra miską olejową (oleje Motul)
Sprzęgło: suche, wielotarczowe (z układem redukującym moment hamujący)
Skrzynia biegów: skrzynia o obniżonym tarciu i stałym zazębieniu
Napęd: łańcuch
Rama: dwubelkowa aluminiowa
Zawieszenie: przód - widelec upside-down (Oehlins);
Zawieszenie tył:  z układem dźwigniowym (Oehlins)
Opony: Bridgestone
Koła: Przód i tył: 429 mm (16.5 cala)
Hamulce: przód - dwie tarcze ze stopów węglowych (Brembo)
Hamulce: tył - pojedyncza stalowa tarcza (Brembo)
Długość: 2080 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 1150 mm
Waga: ponad 150 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów
Szacowana prędkość maksymalna: ponad 330 km/h

Tagi:

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij