Motocykl poleca:

Nowe Yamahy YZF-R3 i WR250F

Poleć ten artykuł:

Yamaha powiększa rodzinę "R", wprowadzając model YZF-R3 oraz nową maszynę enduro WR250F.

Yamaha YZF-R3 Zobacz całą galerię

Yamaha YZF-R3 to lekki supersportowiec, nadający się do jazdy na co dzień. Wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6, co czyni go idealną maszyną przejściową dla jeźdźców 125-tek, którzy chcą przesiąść się na motocykl o większej pojemności. Napędza go 2-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 321 cmi mocy 42 KM.

Do konstrukcji głowicy cylindra inżynierowie wykorzystali najnowszą technologię analizy spalania, która zapewnia optymalną wydajność. Zastosowanie przepustnicy o krótkich kanałach dolotowych z 26-milimetrowymi zaworami dolotowymi i 22,5-milimetrowymi zaworami wydechowymi umożliwiło zaoferowanie wysokich osiągów w szerokim zakresie obrotów.

Za elastyczność i dobre osiągi w szerokim zakresie obrotów odpowiedzialne są m.in. tłoki z kutego aluminium. Przy masie o około 10% niższej od tłoków z odlewu, kute tłoki zapewniają natychmiastową reakcję przepustnicy. Dodatkowo, większa wytrzymałość kutej konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach oferuje zwiększoną wydajność i niezawodność przy wyższych obrotach.

Yamaha YZF-R3 jest wyposażona w nową, stalową ramę rurową typu „diamond”. Jej główne rury mają 35 milimetrów średnicy.

Nowa "R-ka" będzie gotowa do sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.

W świecie off-roadu Yamaha odniosła sporo sukcesów za sprawą modelu YZ250F 2014, który wygrał Mistrzostwa Ameryki Północnej AMA MX250, Mistrzostwa Kobiet FIM i australijską serię MX2. Na 2015 rok Yamaha zapowiada nową odsłonę maszyny enduro WR250F, która została skonstruowana w oparciu o zwycięski YZ250F.

Yamaha YZ250F jest napędzana „odwróconym” silnikiem 250 cm, zapożyczonym bezpośrednio z YZ250F, umieszczonym w lekkim i kompaktowym, aluminiowym podwoziu.

WR250F jest wyposażona w nową, 6-biegową skrzynię, zaprojektowaną, aby poradzić sobie z dużą różnorodnością terenu. Dopełnieniem nowej skrzyni jest specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro. Sprzęgło ma tarcze cierne, sprężyny i inne wewnętrzne elementy, dzięki którym sprzęgło działa efektywnie przez długi czas nawet w najbardziej wymagającym terenie.

Ciekawym rozwiązaniem w WR250F jest bezstacyjkowy rozruch. System pozwala kierowcy na uruchomienie maszyny bezpośrednio po naciśnięciu przycisku, natomiast gdy silnik jest wyłączony, system automatycznie wyłącza się po jednej minucie. W razie potrzeby system może zostać wyłączony natychmiast, poprzez przyciśnięcie przycisku odcięcia silnika przez sekundę lub dłużej.

W porównaniu do YZ250F zwiększono pojemność oleju do 1,1 litra oraz bak paliwa, który pomieści teraz 7,5 litra paliwa.

Yamaha WR250F będzie dostępna od lutego 2015.

Tagi: nowy model | nowe modele | Yamaha YZF-R3 | Yamaha WR250F

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij