Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nowe Yamahy YZF-R3 i WR250F

Yamaha powiększa rodzinę "R", wprowadzając model YZF-R3 oraz nową maszynę enduro WR250F.

Yamaha YZF-R3 to lekki supersportowiec, nadający się do jazdy na co dzień. Wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6, co czyni go idealną maszyną przejściową dla jeźdźców 125-tek, którzy chcą przesiąść się na motocykl o większej pojemności. Napędza go 2-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 321 cmi mocy 42 KM.

Do konstrukcji głowicy cylindra inżynierowie wykorzystali najnowszą technologię analizy spalania, która zapewnia optymalną wydajność. Zastosowanie przepustnicy o krótkich kanałach dolotowych z 26-milimetrowymi zaworami dolotowymi i 22,5-milimetrowymi zaworami wydechowymi umożliwiło zaoferowanie wysokich osiągów w szerokim zakresie obrotów.

Za elastyczność i dobre osiągi w szerokim zakresie obrotów odpowiedzialne są m.in. tłoki z kutego aluminium. Przy masie o około 10% niższej od tłoków z odlewu, kute tłoki zapewniają natychmiastową reakcję przepustnicy. Dodatkowo, większa wytrzymałość kutej konstrukcji przy ekstremalnych temperaturach oferuje zwiększoną wydajność i niezawodność przy wyższych obrotach.

Yamaha YZF-R3 jest wyposażona w nową, stalową ramę rurową typu „diamond”. Jej główne rury mają 35 milimetrów średnicy.

Nowa "R-ka" będzie gotowa do sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.

W świecie off-roadu Yamaha odniosła sporo sukcesów za sprawą modelu YZ250F 2014, który wygrał Mistrzostwa Ameryki Północnej AMA MX250, Mistrzostwa Kobiet FIM i australijską serię MX2. Na 2015 rok Yamaha zapowiada nową odsłonę maszyny enduro WR250F, która została skonstruowana w oparciu o zwycięski YZ250F.

Yamaha YZ250F jest napędzana „odwróconym” silnikiem 250 cm, zapożyczonym bezpośrednio z YZ250F, umieszczonym w lekkim i kompaktowym, aluminiowym podwoziu.

WR250F jest wyposażona w nową, 6-biegową skrzynię, zaprojektowaną, aby poradzić sobie z dużą różnorodnością terenu. Dopełnieniem nowej skrzyni jest specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro. Sprzęgło ma tarcze cierne, sprężyny i inne wewnętrzne elementy, dzięki którym sprzęgło działa efektywnie przez długi czas nawet w najbardziej wymagającym terenie.

Ciekawym rozwiązaniem w WR250F jest bezstacyjkowy rozruch. System pozwala kierowcy na uruchomienie maszyny bezpośrednio po naciśnięciu przycisku, natomiast gdy silnik jest wyłączony, system automatycznie wyłącza się po jednej minucie. W razie potrzeby system może zostać wyłączony natychmiast, poprzez przyciśnięcie przycisku odcięcia silnika przez sekundę lub dłużej.

W porównaniu do YZ250F zwiększono pojemność oleju do 1,1 litra oraz bak paliwa, który pomieści teraz 7,5 litra paliwa.

Yamaha WR250F będzie dostępna od lutego 2015.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij