Motocykl poleca:

Nowe modele motocykli 2015

Poleć ten artykuł:

W przyszłym roku zobaczymy m.in nowego Suzuki Scramblera i Ducati GSX-S 1000. U Harleya i KTM - tylko zmiany kosmetyczne.

Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek Harley-Davidson i KTM zaczną mówić jednym głosem, a zmiany w modelach AD 2015 będą miały charakter, nazwijmy go, kosmetyczny. Prawda jest też taka, że obie marki w swoich kategoriach mają silną pozycję i by coś zmienić w tym kierunku, konkurencja musi się jeszcze sporo napracować.

U pomarańczowych w dwusuwowych silnikach modeli enduro ciągle nie zobaczysz wtrysku paliwa, a nowy elektroniczny kokpit albo mniejszy i lżejszy akumulator nie są nowościami wyrywającymi z butów. Dla odmiany Harley-Davidson chwali się aż ośmioma nowymi odcieniami lakierów, którymi pomalowane są ich maszyny. Pozostałe zmiany to mieszanie detalami przejętymi z jednego z produkowanych już modeli i trafiającymi do innego.

Suzuki powinno pokazać nakeda GSX-S 1000, będącego większą wersją GSR-750. Plotki głoszą, że moc silnika litrowego gixera zostanie skastrowana do 150 KM, a układ hamulcowy dostanie ABS. W internecie krążą już zdjęcia tej maszyny, podpatrzonej podczas sesji zdjęciowej. Na stronie www.ninja-h2.com Kawasaki podgrzewa emocje przed pokazaniem swojego nowego sporta – Ninja H2 – który ma być powrotem do czasów świetności doładowanych silników.

W Ducati trwają przygotowania do prezentacji Scramblera. Część dziennikarzy miała szansę zobaczenia go na żywo, ale bez możliwości zrobienia choćby jednego zdjęcia. Scrambler ma być sprzętem stylistycznie przypominającym pierwowzór z lat 60. i napędzanym dwucylindrowcem chłodzonym powietrzem. Prawdopodobnie będzie to silnik przejęty z rodziny Monsterów 696/796, choć mówi się też o wersji 400 cm3. Mają go zdobić szczątkowa rama z rur stalowych, delikatnie wygięty wahacz, wydech dwa w jeden, króciutkie błotniki i 18-calowe przednie koło.

Beemka zapowiada lifting sportowego S 1000 RR i nowość – S 1000 XR, czyli coś na kształt Ducati Multistrady z 4-cylidrowcem o mocy co najmniej 160 KM. Ważący 220 kg bike obowiązkowo naszpikowany będzie wszelkiej maści elektroniką. 

NIECH CIĘ ZOBACZĄ

GRA MUZYKA

CVO ROAD GLIDE ULTRA CVO STREET GLIDE
Ten ociekający chromem bike jest wyposażony we wszystkie gadżety, jakie tylko możesz sobie wyobrazić. W pozytywne wibracje będzie cię wpędzał potężny silnik Screamin’ Eagle Twin-Cooled Twin Cam 110. Tego baggera śmiało można nazwać salą koncertową. Na jego pokładzie znajdziesz system audio Boom! o mocy aż 600 watów, z czterema głośnikami w przedniej owiewce i trójdrożnymi głośnikami zamontowanymi w narożnikach kufrów. Jak na wypasioną wersję przystało, CVO Street Glide’a możesz zamówić w jednej z czterech odmian kolorystycznych.

LEPSZA NAWIGACJA

NA STERYDACH

STREET GLIDE SPECIAL ULTRA LIMITED LOW
Bike jest napędzany silnikiem Twin Cam 103™, a za ogromną owiewką Batwing pojawił się system multimedialny Boom! Box 6.5GT. Nowością jest potężny refl ektor z dwiema żarówkami halogenowymi, obręcze Enforcer oraz układ hamulcowy z ABS-em, do obsługi którego nie musisz już mieć uścisku dłoni Terminatora. Jak nazwa wskazuje, ten sprzęt ma obniżone zawieszenia, kanapę na wysokości zaledwie 685 mm i kierownicę przesuniętą w stronę kierowcy, co według zapewnień speców z Milwaukee ma ułatwić niższym jeźdźcom prowadzenie tego kolosa. Nie wiem tylko, jak do lepszego prowadzenia ma się masa maszyny, wynosząca aż 398 kg!

Tagi: testy | technika | nowości 2015

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij