Motocykl poleca:

Victory Octane - amerykański muscle bike

Poleć ten artykuł:

Amerykańskie V2 kojarzyło ci się do tej pory z pełnym spokojem i dostojnym pokonywaniem kilometrrów? Koniec z tym! Victory Octane zrywa ze stereotypami!

Victory Octane - amerykański muscle bike. Zobacz całą galerię

Sercem maszyny jest chłodzony cieczą V-twin o pojemności 1200 cm3 i cylindrach rozchylonych pod kątem 60o. W każdej z jego głowic pracują dwa wałki rozrządu, które sterują czterema zaworami. Wyciśnięto z niego 103 KM, ale żeby je zaprząc do pełnego galopu musisz wysoko kręcić - maksymalna moc trafia na koło przy 8000 or/min.

To najmocniejsza jednostka Victory, nie dziwi więc, że Octane jest również najszybszą maszyną z tej stajni na ćwierć mili (poniżej 12 sekund) oraz od 0-60 mph (poniżej 4 sekund). O pełne wykorzystanie osiągów krókoskowkowego silnika dba sztywna i lekka rama z aluminium, ostrzejsza geometria (kąt główki ramy wynosi 58o) oraz sztywniejsze zawieszenia. Do klasycznych crusierów nawiązuje za to rozstaw osi wynoszący 1578 mm. Do wyhamowania tej bestii służą jednotarczowe hamulce - z przodu tarcza ma śr. 298 mm i współpracuje z dutłoczkowym zaciskiem. Z tyłu zastosowano ten sam zestaw. W standardzie dozbrojono go w ABS. Ludzie z Victory twierdzą, że Octane każdego zadziwi poręcznością - po pierwsze ma spory prześwit w złożeniu, a po drugie nisko umieszczony środek ciężkości (kanapa na wysokości 658 mm). Swoje trzy grosze w tym temacie dorzuca również tylna opona o szerokości 160 mm.  

Spodoba ci się bardziej aktywna pozycja za sterami niż w zwykłych cruiserach. Według zapewnień fabryki "bardziej hardkorowa" wcale nie oznacza "niewygodna". Kanapę umieszczono niziutko - 658 mm od gleby, więc nawet jeśli nie jesteś wysoki, to spokojnie sobie poradzisz. Nie ma co ukrywać całą robotę robi tu jedna stylizacja na mięśniaka. Matowy lakier, kanciaste kształty oraz dbałość o szczegóły. Pełen mrok. Victory Octane to coś dla minimalistów - pozostawiono tu tylko to, co jest naprawdę potrzebne.Mamy nadzieję, że cena w Polsce utrzyma się na poziomie z USA i wyniesie ok. 50 000 zł.


Dane techniczne Victory Octane

SILNIK

Budowa: chłodzony cieczą, V2, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 60 mm.

Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia  6-biegowa, napęd pasem.

Śr. cylindra x skok tłoka: 101 x 73,6 mm

Pojemność skokowa: 1179,3 cm3

Stopień sprężania: 10,8:1

Moc maksymalna: 103 KM (77 kW) przy 8000 obr/min

Maks. moment obrotowy:  99 Nm przy 6000 obr/min

PODWOZIE

Rama: aluminiowa ze stalowym tylnym stelażem

Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, śr. goleni 41 mm, tył – dwuramienny wahacz, dwa amortyzatory, reg. napięcie wstępne.

Hamulce: przód – tarcza, śr. 298 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – tarcza, śr. 298 mm, zacisk dwutłoczkowy, ABS.

Rozmiary opon p/t: 130/70-18 / 160/70-17

WYMIARY I MASY

Rozstaw osi: 1578 mm

Kąt główki ramy: 58o

Wyprzedzenie: 129,5 mm

Skoki zawieszeń p/t: 120/76 mm

Wysokość kanapy: 658 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 12,9 l

Masa: 243 kg

Tagi: Victory | Victory Octane | nowość 2016

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij