Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Nowości EICMA 2013: Ducati Monster 1200

Rodzinka potworów własnie zyskała nowego członka. Nowy Monster 1200 bedzię najbardziej potwornym monsterem do tej pory.

Kultowe Ducati Monster doczekało się kolejnego wcielenia. Napędzany silnikiem Testastretta 11 DS Monster 1200 będzie najmocniejszym motocyklem z tej serii dotychczas.

Choć wygląd motocykla został solidnie odświeżony nie ma żadnych wątpliwości, że to kolejny Monster. Tyle tylko, że ten będzie jeszcze potężniejszy i szybszy niż poprzednie. Stanie się tak gdyż nowy Monster 1200 będzie napędzany silnikiem Testastretta 11 DS znanym między innymi z Multistrady i 1198. Dzięki temu nowy monster będzie rozwijał aż 135 KM i 118 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo będzie wyposażony w 8-stopniową kontrolę trakcji DTC, 3-stopniowy ABS i 3-stopniowe mapy Ride-by-wire (w praktyce mapy silnika). Postawiony będzie na zawieszeniach Kayaby z pełną regulacją z przodu i Sachsa z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia tyłu.

Dostępna będzie jeszcze mocniejsza i bardziej wypasiona wersja "S". "Eska" wyciśnie z Testastretty aż 145 KM i 125 Nm. A zawieszenia Sachsa i Kayaby zostaną zastąpione przez wypasionego Ohlinsa z pełną regulacją.

dane techniczne:

Silnik Testastrett 11, L-twin, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzenie cieczą
Pojemność 1198 cm3
sśrednica x skok tłoka 106,0 x 67,9 mm
stopień sprężania 12,5 :1
moc maksymalna  135 KM (99,3 kW) / 8 750 rpm
maksymalny moment obrotowy 118 Nm / 7250 rpm
zasilanie wtrysk paliwa ø53 mm Mikuni
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd łańcuchem
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama kratownicowa z rur stalowych
zawieszenie przód widelec USD 43 mm Kayaba, skok 130 mm, pełna regulacja 
zawieszenie tył centralny amortyzator Sachs z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, skok 152 mm
opona przód 120/70ZR17M/C (58W) Pirelli Diablo Rosso II
opona tył 190/55ZR17M/C (73W) Pirelli Diablo Rosso II
kąt główki ramy/wyprzedzenie 24,3 stopni/93,2 mm
hamulce przód dwie półpływające tarcze o średnicy 320 mm, czterotłoczkowy radialnie montowany zacisk Brembo Monobloc M4, ABS
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 245 mm, dwutłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,156 mm x b.d. x 1,117 mm
rozstaw osi 1511 mm
wysokość siedzenia 785-810 mm
masa (na mokro) 182 (209) kg
zbiornik paliwa 17,5 l

W galerii znajdziecie zdjęcia wysokiej jakości z prezentacji modelu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij