Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.0

Nowości Harleya na sezon 2014

Inżynierowie z Milwaukee poważnie zmienili maszyny turystyczne, odświeżyli Fat Boba pokazali model CVO Softail Deluxe i dorzucają ABS do wszystkich Sportsterów

H-D CVO Road King

19 sierpnia 2013 - Harley-Davidson zaprezentował nowa paletę maszyn na 2014 rok przebudowanych w ramach projektu Rushmore”, którego celem było udoskonalenie motocykli turystycznych w oparciu o opinie użytkowników. W trwającycm cztery lata projekcie wzięło udział siedem modeli turystycznych, trzykołowych oraz CVO (Custom Vehicle Operations). Efektem są udoskonalenia, do których zaliczyć można na przykład system multimedialny Boom z obsługą technologii Bluetooth, nawigacja GPS, reflektory LED Daymake, nową owiewkę z wlotem powietrza Splitstream oraz podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled Twin Cam 103 o podwyższonej mocy.

Do nowości zaliczają się również fabryczny custom CVO Softail Deluxe, model Dyna Fat Bob o nowej stylistyce oraz wprowadzenie systemu ABS do wszystkich modeli Sportster (w modelu Iron 883 - jako opcja).

Dzięki projektowi „Rushmore”, odpowiada na potrzeby motocyklistów pokonujących długie trasy na maszynach turystycznych i trójkołowcach z Milwaukee. Udoskonalenia te podzielić można na cztery kategorie:

Prowadzenie i użytkowanie: Wprowadzono połączony układ hamulcowy Reflex z systemem ABS, silniki Twin-Cooled Twin Cam 103 i Twin Cam 103 o podwyższonej mocy oraz ulepszony reflektor LED Daymaker oraz reflektory z podwójnym halogenem.

Multimedia: Pojawił się nowy system multimedialny Boom z kolorowym ekranem stanowiący połączenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth, funkcji poleceń głosowych, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu oraz radia CB w jednym module.

Wrażenia: Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię - wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.

Styl: Poprawiono kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła z aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.

W ramach projektu „Rushmore” elementy te zastosowano w następujących modelach na 2014 rok: Road King Classic, Street Glide, Electra Glide Ultra Classic, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Classic, CVO Ultra Limited oraz CVO Road King.

Inżynierowie z H-D nadali tez nowa stylistykę Dark Custom modelowi Fat Bob. Maszyna dostała nowy ścięty tylny błotnik z wbudowanym podwójnym, tylnym światłem LED z obwódką. Chromowane elementy zastąpiono czarnymi, m.in. jednostkę napędową, osłonę filtra powietrza, osłony tylnych amortyzatorów, półki, obwódki reflektorów, konsolę oraz osłonę akumulatora. Pełne koła z aluminium są pomalowane proszkowo na czarno i wykończone wygrawerowanym laserowo logo Harleya oraz paskiem na obręczy.

Do wszystkich Sportsterów natomiast zawitał system ABS. Maszynki z tej serii otrzymały też nowe przełączniki i elementy układu hamulcowego, łatwiejszy dostępne wejście diagnostyczne i wyposażone są w zbliżeniowy system zabezpieczający H-D.

Jednym z modeli, z serii limitowanych maszyn CVO na 2014, jest najnowszy CVO Softail Deluxe - motocykl turystyczny custom wyposażony w zdejmowaną przednią szybę, nawigację GPS, reflektor LED Daymaker, zdejmowane kufry, wyraziste malowanie i silnik Screamin’ Eagle o pojemności 1800 cm3 (nieodłącznym element programu CVO). Modele CVO Road King oraz CVO Ultra Limited powracają wyposażone w elementy i udoskonalenia dobrane w ramach projektu „Rushmore”. Chopper CVO Breakout Softail natomiast oferowany będzie w trzech nowych wersjach lakierowania.

zobacz galerię

Zobacz również:
Wszystkie trzy maszyny biorące udział w tym teście mają w sobie gen buntownika oraz co najmniej dwucylindrowy silnik. BMW, Honda i Triumph są w stanie sprawić, że życie stanie się piękniejsze. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij