Motocykl poleca:

Nowości Kawasaki część 1

Poleć ten artykuł:

Kawasaki pokazało na Intermocie tyle nowości, że postanowiliśmy podzielić je na kilka części. Dziś pierwsza część i oczekiwana Ninja ZX-10R na 2011 i coś czego chyba nikt się nie spodziewał, czyli obudowana wersja Z1000SX.
ninja zx 10r 5.jpg Zobacz całą galerię

Nowa Ninja była zapowiadana już od jakiegoś czasu. Dość oryginalna stylistyka przykuwa uwagę jednak w tym motocykl wygląd gra zdecydowanie drugie skrzypce. Jeśli potwierdzą się informacje podawane przez producentów to może okazać się, że nowa, świetnie wyposażona ZX-dziesiątka będzie najmocniejszym bikiem w tej klasie bijąc na głowę nawet BMW S1000RR. Najlżejszy ABS (właściwie KIBS) stworzony przez BOSCH waży tylko 2 kg (+1 kg do większego akumulatora), a oprócz tego Ninja ma kontrolę trakcji S-KTRC oraz trzy tryby pracy silnika sterowane przy kierownicy. Kawasaki zaszalało i jeśli to wszystko będzie tak dobre jak mówią, zepchnie z tronu BMW i w przyszłym sezonie to zielony kolor będzie najbardziej w modzie. Poniżej specyfikacja tego motocykla i wejście do galerii.

 SILNIK  Rzędowy 4-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
 POJEMNOŚĆ  998 CM3
 SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA
 76.0 x 55.0 mm
 ZASILANIE  Wtrysk KEIHIN 47mm
 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
 13.0:1
 MOC /
z RAM AIR
 147.1kW {200.1 KM} przy 13,000 rpm
 154.4kW {209.9PS}/ 13,000 rpm
 MOMENT OBR.
 114.3 Nm / 11,500 rpm
 RAMA
 aluminiowa
 SPRZĘGŁO  wielotarczowe mokre
 DŁUGOŚĆ  2075 mm
 WYSOKOŚĆ  1115 mm
 SZEROKOŚĆ  715 mm
 WYSOKOŚĆ SIODŁA
 813 mm
 ROZSTAW OSI
 1425 mm
 MASA  198 kg / 201 kg (ABS)
 POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
 17 L
 ZAWIESZENIE PRZÓD
widelec USD 43 mm z pełną regulacją tłumienia dobicia, odbicia i napięcia wstępnego sprężyn.
 ZAWIESZENIE TYŁ
gazowy amortyzator centralny w systemie Back-link z pełną  bezstopniową regulacją tłumienia dobicie i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny
 HAMULCE PRZÓD
dwie półpływające tarcze o śr. 310 mm, radialne zaciski 4 tłoczkowe
 HAMULCE TYŁ
 jedna tarcza o śr 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Z1000SX to zupełna nowość. Zastanawia fakt pojawienia się tego motocykla gdyż daleko mu do turystyka, a z kolei w sporcie przecież króluje ZX-10R. Może Japończycy szukają luki gdzie mogliby się wcisnąć. Mimo to bez wątpienia udany Z1000 w owiewkach może nie być takim złym pomysłem. Wygląda nieźle, a co dalej? Duży wybór akcesoriów od kufrów po inne wynalazki, ABS w opcji, regulowana wysokość szyby. Zieloni chwalą się, że będzie to motocykl sportowo-turystyczny ze sporym naciskiem na sport. Wygląda chyba lepiej od Suzuki GSX1250FA, ale czy okaże się bardziej uniwersalny od naszego finalisty Alpen Masters 2010(MOTOCYKL 9 i 10/2010)? Dane techniczne poniżej.

 

 SILNIK  Rzędowy 4-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
 POJEMNOŚĆ  1043 CM3
 SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA
 77.0 x 56.0 mm
 ZASILANIE  Wtrysk KEIHIN 38mm
 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
 11.8:1
 MOC
 101.5kW {138 KM} / 9,600 rpm
 MOMENT OBR.
 110 Nm / 7,800 rpm
 RAMA
 aluminiowa
 SPRZĘGŁO  wielotarczowe mokre
 DŁUGOŚĆ  2105 mm
 WYSOKOŚĆ  1170/1230 mm
 SZEROKOŚĆ  790 mm
 WYSOKOŚĆ SIODŁA
 822 mm
 ROZSTAW OSI
 1445 mm
 MASA  228 kg / 231 kg (ABS)
 POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
 19 L
 ZAWIESZENIE PRZÓD
widelec USD 41 mm z pełną bezstopniową regulacją tłumienia dobicia, odbicia i napięcia wstępnego sprężyn.
 ZAWIESZENIE TYŁ
gazowy amortyzator centralny w systemie Back-link z pełną  bezstopniową regulacją tłumienia odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny
 HAMULCE PRZÓD
dwie półpływające tarcze o śr. 300 mm, radialne zaciski 4 tłoczkowe
 HAMULCE TYŁ
 jedna tarcza o śr 250 mm, jednotłoczkowy zacisk

Tagi: nowości 2011 | Z1000SX | ZX-10R | ZX-10 R | Kawasaki | Intermot 2010

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij