Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Nowości Kawasaki część 1

Kawasaki pokazało na Intermocie tyle nowości, że postanowiliśmy podzielić je na kilka części. Dziś pierwsza część i oczekiwana Ninja ZX-10R na 2011 i coś czego chyba nikt się nie spodziewał, czyli obudowana wersja Z1000SX.

Nowa Ninja była zapowiadana już od jakiegoś czasu. Dość oryginalna stylistyka przykuwa uwagę jednak w tym motocykl wygląd gra zdecydowanie drugie skrzypce. Jeśli potwierdzą się informacje podawane przez producentów to może okazać się, że nowa, świetnie wyposażona ZX-dziesiątka będzie najmocniejszym bikiem w tej klasie bijąc na głowę nawet BMW S1000RR. Najlżejszy ABS (właściwie KIBS) stworzony przez BOSCH waży tylko 2 kg (+1 kg do większego akumulatora), a oprócz tego Ninja ma kontrolę trakcji S-KTRC oraz trzy tryby pracy silnika sterowane przy kierownicy. Kawasaki zaszalało i jeśli to wszystko będzie tak dobre jak mówią, zepchnie z tronu BMW i w przyszłym sezonie to zielony kolor będzie najbardziej w modzie. Poniżej specyfikacja tego motocykla i wejście do galerii.

 SILNIK  Rzędowy 4-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
 POJEMNOŚĆ  998 CM3
 SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA
 76.0 x 55.0 mm
 ZASILANIE  Wtrysk KEIHIN 47mm
 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
 13.0:1
 MOC /
z RAM AIR
 147.1kW {200.1 KM} przy 13,000 rpm
 154.4kW {209.9PS}/ 13,000 rpm
 MOMENT OBR.
 114.3 Nm / 11,500 rpm
 RAMA
 aluminiowa
 SPRZĘGŁO  wielotarczowe mokre
 DŁUGOŚĆ  2075 mm
 WYSOKOŚĆ  1115 mm
 SZEROKOŚĆ  715 mm
 WYSOKOŚĆ SIODŁA
 813 mm
 ROZSTAW OSI
 1425 mm
 MASA  198 kg / 201 kg (ABS)
 POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
 17 L
 ZAWIESZENIE PRZÓD
widelec USD 43 mm z pełną regulacją tłumienia dobicia, odbicia i napięcia wstępnego sprężyn.
 ZAWIESZENIE TYŁ
gazowy amortyzator centralny w systemie Back-link z pełną  bezstopniową regulacją tłumienia dobicie i odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny
 HAMULCE PRZÓD
dwie półpływające tarcze o śr. 310 mm, radialne zaciski 4 tłoczkowe
 HAMULCE TYŁ
 jedna tarcza o śr 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Z1000SX to zupełna nowość. Zastanawia fakt pojawienia się tego motocykla gdyż daleko mu do turystyka, a z kolei w sporcie przecież króluje ZX-10R. Może Japończycy szukają luki gdzie mogliby się wcisnąć. Mimo to bez wątpienia udany Z1000 w owiewkach może nie być takim złym pomysłem. Wygląda nieźle, a co dalej? Duży wybór akcesoriów od kufrów po inne wynalazki, ABS w opcji, regulowana wysokość szyby. Zieloni chwalą się, że będzie to motocykl sportowo-turystyczny ze sporym naciskiem na sport. Wygląda chyba lepiej od Suzuki GSX1250FA, ale czy okaże się bardziej uniwersalny od naszego finalisty Alpen Masters 2010(MOTOCYKL 9 i 10/2010)? Dane techniczne poniżej.

 

 SILNIK  Rzędowy 4-Cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
 POJEMNOŚĆ  1043 CM3
 SKOK TŁOKA/ŚREDNICA CYLINDRA
 77.0 x 56.0 mm
 ZASILANIE  Wtrysk KEIHIN 38mm
 STOPIEŃ SPRĘŻANIA
 11.8:1
 MOC
 101.5kW {138 KM} / 9,600 rpm
 MOMENT OBR.
 110 Nm / 7,800 rpm
 RAMA
 aluminiowa
 SPRZĘGŁO  wielotarczowe mokre
 DŁUGOŚĆ  2105 mm
 WYSOKOŚĆ  1170/1230 mm
 SZEROKOŚĆ  790 mm
 WYSOKOŚĆ SIODŁA
 822 mm
 ROZSTAW OSI
 1445 mm
 MASA  228 kg / 231 kg (ABS)
 POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
 19 L
 ZAWIESZENIE PRZÓD
widelec USD 41 mm z pełną bezstopniową regulacją tłumienia dobicia, odbicia i napięcia wstępnego sprężyn.
 ZAWIESZENIE TYŁ
gazowy amortyzator centralny w systemie Back-link z pełną  bezstopniową regulacją tłumienia odbicia oraz napięcia wstępnego sprężyny
 HAMULCE PRZÓD
dwie półpływające tarcze o śr. 300 mm, radialne zaciski 4 tłoczkowe
 HAMULCE TYŁ
 jedna tarcza o śr 250 mm, jednotłoczkowy zacisk

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij