Motocykl poleca:

Nowości Kawasaki część 2

Poleć ten artykuł:

Jak już pisaliśmy Kawasaki zaszalało i na targach Intermot Pokazało sporo nowych modeli. Wczoraj opisywaliśmy nowego Superbike'a i sportowego turystyka Z1000SX. Dziś klayk w nowym wydaniu i zmodyfikowane Z750.
W800 22.jpg Zobacz całą galerię

W800 to klasyk pełną gębą. Wywodzący się z modeli W1 i W650 motocykl jest wyjątkową kombinacją high techu i przeszłości. Tym modelem zieloni mają zamiar zabrać sporo klientów Bonneville'ovi od Triumpha i mają sporą szansę. Dwucylindrowy chłodzony powietrzem klasyczny silnik z pięknie wyglądającym wałkiem królewskim rozwija co prawda zaledwie 48 KM, ale czego więcej trzeba w takim retro bike'u? W W800 znajdziemy sporo nawiązań do przodka W1. Szprychowe koła o dużej średnicy, ubogi ale ładny zestaw zegarów, sprężynowe amortyzatory, tłumiki typu Peashooter, chromowane błotniki. Ten model na pewno znajdzie sporą rzeszę fanów którzy chcieliby mieć klasyka jednak dzisieszy rynek nie zapewnia im zbyt dużego wyboru. Poniżej dane techniczne i wejście do galerii (klik na zdjęcie).

Silnik
 Chłodzony powietrzem,4-suwowy, dwucylindrowy, SOHC, 8 zaworów
 Układ zasilania  wtrysk paliwa: φ34 mm x 2 z przepustnicami pomocniczymi
 Pojemność
 773 cm³
 Smarowanie  Smarowanie wymuszone, miska mokra
 Rozrusznik/Zapłon  Elektryczny/Elektroniczny
 Średnica x skok tłoka  77.0 x 83.0 mm
 Stopień sprężania  8.4:1
 Moc max.
 48 KM (35 kW) przy 6500 obr/min
 Moment obr.
 62 Nm przy 2500 obr.min
 Przeniesienie napędu  łańcuch
 Układ przeniesienia napędu  Skrzynia 5-biegowa
 Sprzęgło  Mokre, wielotarczowe
 Rama  Podwójna kołyska, stalowa
 Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie  27° / 108 mm
 Skok przedniego zawieszenia  130 mm
 Skok tylnego zawieszenia  105 mm
 Opony, przód // tył  100/90-19M/C 57H // 130/80-18M/C 66H
 Przednie zawieszenie  39 mm, widelec teleskopowy
 Tylne zawieszenie  Podwójne sprężyny, 5-stopniowa regulacja sprężyny
 Hamulce przednie  Jedna tarcza hamulcowa o średnicy 300mm. Zacisk dwutłoczkowy
 Hamulce tylne  Bęben o średnicy 160 mm
 Wymiary (D x S x W)  2180 x 790 x 1075 mm
 Rozstaw osi  1465 mm
 Wysokość siedzenia  790 mm
 Pojemność zbiornika paliwa  14 l
Masa pojazdu
216 kg


Z750 R to z kolei odświeżona wersja zwykłej Z750. Niezły pomysł na przypomnienie o dość popularnym modelu w dobie pojawienia się FZ8 i Ducati Monstera 796. Nowy model to może dużo powiedziane choć zmiany są dość wyraźne. Przede wszystkim zawieszenia zostały zamienione. Z przodu poszedł widelec USD z modelu Z1000 z lat 2007-2009. Dzięki temu motocykl ma się pewniej prowadzić, a dodatkowo dostępna będzie regulacja tłumienia odbicia. Tylny amorek również pochodzi z Z1000. To amortyzator gazowy Uni-Trak montowany systemem dźwigni z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny. Montowany jest do zupełnie nowego aluminiowego wahacza który zajął miejsce stalowego z modelu Z750. "R-ka" wyposażona jest również w lepsze hamulce. Teraz w miejsce gumowych weszły przewody w stalowym oplocie, radialna pompa przedniego hamulca oraz radialne 4tłooczkowe zaciski z przodu. Do tego półpływające tarcze o średnicy 300 mm i pojedyncza tarcza o śr 250 mm z tyłu. Stylistycznie model zmienił się nieznacznie. Przestylizowaniu uległa przednia owiewka i kierunkowskazy. Ciekawostką są ładne wsporniki silnika po bokach motocykla, które wyglądają jak osłony chroniące serducho podczas upadku. Do tego zieloni dorzucają ciekawe dwukolorowe malowanie. Fani tego modelu na pewno będą usatysfakcjonowani. Poniżej dane techniczne i wejście do galerii(klik na zdjęcie).

 

Silnik
 Chłodzony cieczą,4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, 16 zaworów
 Układ zasilania  wtrysk paliwa: φ32 mm x 2 z przepustnicami owalnymi
 Pojemność
 748 cm³
 Smarowanie  Smarowanie wymuszone, miska mokra
 Rozrusznik/Zapłon  Elektryczny/Elektroniczny
 Średnica x skok tłoka  68.4 x 50.9 mm
 Stopień sprężania  11.3:1
 Moc max.
 106 KM (77.7 kW) przy 10500 obr/min
 Moment obr.
 78 Nm przy 8300 obr.min
 Przeniesienie napędu  łańcuch
 Układ przeniesienia napędu  Skrzynia 6-biegowa
 Sprzęgło  Mokre, wielotarczowe
 Rama  Grzbietowa, sztywna, stalowa z pomocniczą ramą silnika
 Kąt pochylenia główki ramy/Wyprzedzenie  24.5° / 103 mm
 Skok przedniego zawieszenia  120 mm
 Skok tylnego zawieszenia  134 mm
 Opony, przód // tył  12/70-17M/C 58W // 180/55-17M/C 73W
 Przednie zawieszenie Widelec USD 41 mm, z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego
 Tylne zawieszenie  Amortyzator gazowy Uni-Trak montowany systemem dźwigni z bezstopniową regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego
 Hamulce przednie  Dwie półpływające tarcze o średnicy 300mm. Zaciski radialne 4-tłoczkowe, radialna pompa i przewody w stalowym oplocie
 Hamulce tylne  tarcza o średnicy 250 mm przewody w stalowym oplocie, jednotłoczkowy zacisk
 Wymiary (D x S x W)  2085 x 795 x 1070 mm
 Rozstaw osi  1440 mm
 Wysokość siedzenia  825 mm
 Pojemność zbiornika paliwa  18,5 l
Masa pojazdu
224 kg (228 z ABS)

Tagi: Kawasaki W800 | Kawasaki | Z 750 R | Z750R | W800 | nowości 2011 | Intermot 2010

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij