Motocykl poleca:

Nowy Triumph Tiger 800 XC/XR

Poleć ten artykuł:

Nowy Triumph Tiger 800 jest oferowany w czterech(!) wersjach. W każdej z nich nieco zmieniono przód oraz boczne panele. Jednak poważniejsze zmiany ukryto głębiej.

Nowy Triumph Tiger 800 XC/XR Zobacz całą galerię

Mały Tiger będzie dostępny w dwóch podstawowych wersjach: bardziej off-roadowej, czy też adventure XC (tak jak dotychczas z charakterystycznym dziobem owiewki) oraz w szosowej XR (bez dzioba). Mało tego w obu przypadkach będziesz mógł wybrać bardziej dopasione modele oznaczone literą "x", czyli XCx oraz XRx. 

Zmieniono wiele detali (ma być więcej komfortu, np. regulowana w zakresie 20 mm wysokość kanapy), ale najwięcej namieszano w elektronice - teraz ma zapewnić gładszą pracę silnika, a także aż o 17% obniżyć spalanie. Pod względem osiągów Tiger 800 jest liderem w swojej klasie: 95 KM i 79 Nm.

ABS z możliwością wyłączenia jest identyczny dla wszystkich wersji. Jednak w wersjach X istnieje możliwość regulacji jego pracy dzięki trzem trybom jazdy (drogowy, własny - ustawiasz go pod siebie oraz off-road - dopuszcza uślizgi i zablokowanie tylnego koła). Wypasione wersje mają również cztery mapy zapłonu do wyboru (rain, road, sport i off-road).

Bardziej off-roadowe XC mają w pełni regulowane zawieszenia WP. Bardziej drogowe XR wypadają tu bladziej - zastosowano w nich zawieszenia Showa, przy czym tylko amortyzator ma regulację napięcia wstępnego sprężyny.  

Podstawowe dane techniczne: silnik rzędowy, trzycylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder; pojemność  skokowa 800 cm3; moc maksymalna 95 KM (70 kW) przy 9250 obr/min; maksymalny moment obrotowy 79 Nm przy 7850 obr/min; wysokość kanapy 790/830 mm; pojemność zbiornika paliwa 19 l; masa z płynami i ABS-em 213 kg.

Tagi: nowy model | Triumph Tiger 800 XC

Oceń artykuł:

1.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij