Motocykl poleca:

Oto nowa R6. Serdecznie witamy!

Poleć ten artykuł:

Yamaha kazała nam długo czekać, ale chyba było warto! Czy jednak jest to zupełnie nowy model, czy tylko nowe opakowanie?

Yamaha YZF-R6 2017 Zobacz całą galerię

Ostatni model Yamahy R6 był maszyną uznawaną za najlepszą, najszybszą i i najbardziej wyścigową maszynę klasy supersport. W ciągu ostatnich kilku lat zdobywała trofea na całym świecie. Latka jednak lecą, a konkurencja nie zamula, choć trzeba przyznać, że klasa sześćsetek mocno wyhamowała.

Na nową R6 czekaliśmy od kilku lat, a Yamaha wreszcie wysłuchała naszych modłów. Nowa R6 mocno czerpie z designu większej siostry czyli R1 - soczewki i diodowe światła pozycyjne, brak typowej czołowej lampy i niemal bliźniaczy zadupek powodują że łatwo będzie je pomylić, ale tylko ze sobą, bo tego stylu nie pomylisz z żadnym innym. Wygląd jednak wyglądem a co pod owiewkami?

Póki co Yamaha nie zdradza mocy silnika, ani nie wspomina by była to zupełnie nowa jednostka więc pozostaje nam przypuszczać że do nowej ramy trafił dobrze znany silnik z poprzedniej wersji z pewnymi modyfikacjami. Motocykl jest wyposażony w sześciostopniową kontrolę trakcji TCS, quickshifter i magnezową ramę pomocniczą (rama zadupka i siedzeń), aluminiowy zbiornik paliwa, ABS i oczywiście kilka map silnika. Wszystko to uzupełnia przednie zawieszenie KYB (widelec Upside-down Big Piston Fork o średnicy 43 mm) pochodzące bezpośrednio z R1, podobnie jak radialne, czterotłoczkowe zaciski. W silniku pracują zaś kute aluminiowe tłoki i oczywiście system YCC-I, czyli system zmieniający wysokość kanałów dolotowych, oraz YCC-T czyli elektronicznie sterowany rolgaz.

Choć spodziewaliśmy się zupełnie nowego modelu, nie tylko z wyglądu ale również zupełnie nowego silnika i ramy, musimy przyznać, że nowa R6 robi wrażenie. Niestety nie znamy jeszcze cen choć szacujemy je na poziomie 55-60 000 zł. Pełna galeria powyżej.

Dane techniczne

Yamaha YZF-R6 2017  
Silnik chłodzony cieczą, rzedowy czterocylindrowy
Pojemność 599 cm3
sśrednica x skok tłoka 67,0 x 42,5 mm
stopień sprężania 13,1 :1
moc maksymalna  brak danych
maksymalny moment obrotowy brak danych
rozrząd DOHC 16 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa 
smarowanie mokra miska olejowa
skrzynia biegów 6-biegowa
napęd łańcuchem
sprzęgło wielotarczowe mokre
rama aluminiowa grzbietowa
zawieszenie przód widelec KYB USD 43 mm, skok 120 mm, pełna regulacja 
zawieszenie tył centralny amortyzator gazowy  z pełną regulacją, skok 120 mm
opona przód 120/70ZR17M/C (58W)
opona tył 180/55ZR17M/C (73W)
kąt główki ramy/wyprzedzenie 24 stopni/97 mm
hamulce przód dwie  tarcze o średnicy 320 mm, czterotłoczkowy radialnie montowany zacisk
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm, dwutłoczkowy zacisk
długość/szerokośc/wysokość 2,040 mm x 695 mm x 1150 mm
rozstaw osi 1375 mm
prześwit 130 mm
wysokość siedzenia 850 mm
masa (z płynami) 190 kg
zbiornik paliwa 17 l

Tagi: Yamaha | Yamaha YZF-R6 | Yamaha YZF-R6 2017 | R6 | YZF-R6 2017

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij