Motocykl poleca:

Pierwsze nowości Yamahy na 2016 rok

Poleć ten artykuł:

Debiutujące w 2014 YZ250F i YZ450F odwróciły rzeczywistość o 180 stopni. A to za sprawą odwróconej głowicy - z przodu dolot, z tyłu wydech. Na 2016 rok ma być jeszcze grubiej.

Nowości 2016: Yamaha YZ 250 F oraz YZ 450 F. Zobacz całą galerię

YZ450F 2016: z myślą o przyszłości
W modelu na rok 2016 konstruktorzy skupili się na utrzymaniu mistrzowskiej charakterystyki przy zapewnieniu jeszcze lepszych osiągów, wyczucia, prowadzenia i poręczności. Głównym zadaniem było wprowadzenie szeregu zmian w silniku i podwoziu. Wyznaczono 4 cele:
•    poprawa charakterystyki silnika
•    zwiększenie skuteczności tłumienia z zachowaniem poręczności, trakcji       oraz wyczucia przodu
•    poprawa skuteczności hamulców i stabilności w czasie hamowania
•    szybszy start dzięki elektronicznej kontroli startu (Launch Control System)

Nowy system kontroli startu (Launch Control System)
Elektronika dokonuje precyzyjnych korekt prędkości obrotowej silnika, ograniczając tendencję do uślizgu tylnego koła i „wheelie” na 1 i 2 biegu podczas ostrego przyspieszania ze startu. Włączasz go przyciskiem po lewej stronie kierownicy. System ten pozwala na optymalne wykorzystanie mocy i przyczepności, pozwalając motocykliście skoncentrować się wyłącznie na operowaniu sprzęgłem i ustawieniu maszyny.

Zmiany, zmiany, zmiany...
Zaczęto od niewielkich, lecz istotnych zmian w układzie rozrządu. Chodziło o wzrost wydajności spalania mieszanki paliwowej. Zmieniono profile krzywek (krótsze przekrycie) oraz zawory ssące i wydechowe. Zastosowano nowe sprężyny oraz krzywki wydłużające czas otwarcia zaworów wydechowych, co ma poprawić osiągi na niskich i średnich obrotach.

W YZ450F na 2016 ma większą przednią tarczę (o śr. 270 mm) Zmieniono również klocki hamulcowe współpracujące z dwutłoczkowym zaciskiem. W efekcie poprawiono skuteczność i dozowanie siły hamowania. Zmiany nie ominęły zawieszeń. Obie zawiechy dostały nowe sprężyny, a z przodu zastosowano też inne półki widelca. Niewielkie modyfikacje wprowadzono również w ramie - jest ona lżejsza i sztywniejsza. Oprócz tego YZ450F na 2016 rok otrzymał lżejszy wspornik tłumika oraz zmodyfikowaną pompę wody.

YZ450F – najważniejsze zmiany na rok 2016:
•    Elektroniczny system kontroli startu (LCS)
•    Nowe wałki i optymalizacja rozrządu
•    Zmienione sprzęgło i mechanizm zmiany biegów
•    Przednia tarcza o większej średnicy (270 mm)
•    Modyfikacja zawieszeń
•    Modyfikacja ramy
•    Yamaha Power Tuner z nowym oprogramowaniem (w opcji)

Najważniejsze dane techniczne YZ450F 2016:
Czterozaworowy, chłodzony cieczą, 1-cylindrowy silnik, pojemność skokowa 450 cm3, rozrząd DOHC, wtrysk paliwa, cylinder odchylony w tył, smarowanie z mokrą miską olejową, rama aluminiowa kołyskowa, zawieszenia: widelec upside-down typu AOS (Air-Oil-Separate), centralny amortyzaror

YZ250F: najważniejsza jest kontrola
W 2015 roku tytuł mistrzowski 2015 w serii AMA 250 Superscross wywalczył dla Yamahy Cooper Webb. Dzięki specyficznej budowie silnika (dolot z przodu, kolektor wydechowy z tyłu cylindra, a sam cylinder pochylony do tyłu) uzyskano nie tylko szeroki zakres mocy użytecznej, ale również zaskakującą poręczność prowadzenia. Na sezon 2016 zespół konstruktorów zajął się w szczególności czterema tematami: poprawą charakterystyki mocy na średnich i wysokich obrotach, wzrostem sprawności silnika, poprawą zawieszenia oraz zwiększeniem skuteczności hamulców.

Nowy tłok i krótszy sworzeń to oszczędność 18 gram. Z myślą o niezawodności, nowy tłok wzmocniono od spodu, a dodatkowa dysza oleju pozwala, w porównaniu z poprzednim modelem, obniżyć temperaturę roboczą o 100º C. Całość uzupełnia wzmocniony korbowód. Zmiany nie ominęły również wału korbowego - dostał on dodatkowe przeciwwagi. Zastosowano też nowy wałek wyrównoważający. Efektem jest lepsze wyważenie silnika i lepszy przebieg momentu obrotowego. Nowa konfiguracja silnika wpłynęła także na ograniczenie drgań i wibracji. Podobnie jak YZ450F, również "250" otrzymał nowe sprzęgło i skrzynię biegów. Po konsultacjach z fabrycznymi zawodnikami w YZ250F na 2016 rok zmieniono wyjściowe ustawienie zawieszeń. Również tutaj za wyhamowanie emocji odpowiada przednia tarcza o większej średnicy - 270 mm oraz nowe klocki hamulcowe.

YZ250F – najważniejsze zmiany na 2016:
•    lżejszy tłok i wzmocniony korbowód
•    zmodyfikowany wał korbowy i wałek wyrównoważający
•    nowe mapy zapłonu
•    Przednia tarcza o większej średnicy (270 mm)
•    Zmienione sprzęgło i mechanizm zmiany biegów
•    Modyfikacja nastawów zawieszenia

Najważniejsze dane techniczne YZ250F 2016:
Czterozaworowy, chłodzony cieczą, 1-cylindrowy silnik, rozrząd DOHC, pojemność skokowa 250 cm3, wtrysk paliwa, smarowanie z mokrą miską olejową, rama aluminiowa kołyskowa, widelec upside-down typu AOS (Air-Oil-Separate), centralny amortyzator

Zajarany? Musisz uzbroić się w cierpliwość - crossówki na 2016 w sprzedaży już od stycznia 2016. Więcej na www.yamaha-motor.eu/pl 

Tagi: Yamaha | YZ250F | YZ450F | nowość | 2016 | motocross

Oceń artykuł:

3.0

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij