Motocykl poleca:

Podbój Marsa – relacja z targów w Warszawie

Poleć ten artykuł:

W weekend 6-8 lutego w halach MT Polska przy ul. Marsa odbyła się 7. Wystawa Skuterów i Motocykli. Pokazano nowości na ten rok.

Zobacz całą galerię

Podczas 7. Wystawy Motocykli i Skuterów powiało wiosną! Były dziewczyny, motocykle oraz piwko. Czego chcieć więcej? W jednym miejscu było grubo ponad 100 motocykli obecnych na polskim rynku. Wystawę przez 3 dni odwiedziło 18 900 osób. Najwięcej gości – 9300 – przyszło w sobotę.

Najbardziej obleganym stoiskiem było BMW, na którym mogłeś zobaczyć nowego S 1000 RR, nakeda R 1200 R czy świetnego cafe racera nineT. Zwykle to BMW jest kopiowane, ale na targach mogliśmy zobaczyć model S 1000 XR, który bardzo przypomina Ducati Multistradę. BMW zaprezentowało także F 800 R oraz R 1200 RS. Ponadto instruktor z California Superbike School pokazywał na symulatorze, jak składać się w zakręty i jak zachować się przy nurkowaniu motocykla podczas hamowania.

Ludzie chętnie odwiedzali stoisko Yamahy, gdzie zaprezentowano przede wszystkim nową R1 w wersji M, którą zaprezentował mistrz Europy i 8-krotny mistrz Polski Paweł Szkopek (więcej o niej przeczytasz tutaj http://www.motocykl-online.pl/newsy/Yamaha-YZF-R1-M-We-are-one,8531,1). Yamaha pokazała także MT-07 Moto Cage Stuntera 13, z którym można było w sobotę przybić piątkę. Co najlepsze, na każdym modelu Yamahy i BMW można było sobie usiąść i strzelić fotkę.

Na tegoroczną wystawę Włochy wystawiły konkretną reprezentację. Byli m.in. Ducati, Moto Guzzi, Aprilia oraz po raz pierwszy w Polsce swoje motocykle pokazała MV Agusta. Byłem ciekaw, czy Dragster 800 na żywo jest tak ładny jak na zdjęciach i nie zawiodłem się! Wersja RR ze szprychowanymi kołami powala na kolana, choć osobiście zmieniłbym w niej tylne migacze oraz mocowanie tablicy. Poza tym bez zarzutu.

Ducati zaprezentowało nowego Scramblera, Multistradę oraz Panigale 1299. Najwięcej ludzi, z racji niecodziennej stylistyki, podchodziło do tego pierwszego.

Na stoisku Aprilii oczy cieszyła przede wszystkim hoste… tzn. RSV4 RR, która rzuca rękawicę BMW S1000RR, Yamasze R1 i Ducati Panigale. Superbike wygląda naprawdę dobrze, a ci, którzy nim jeździli, twierdzą, że prowadzi się tak łatwo, lekko i poręcznie  jakby to była „600”. Był też (podpakowany) naked Tuono V4 1100 (większy silnik o mocy 175 KM), który powalczy z BMW S1000 R.

Moto Guzzi zaprezentowało m.in. nowe odmiany Californii: Audace oraz Eldorado, które będzie można kupić od kwietnia. Eldorado jest bardziej oldskulowy, natomiast Audace jest nowoczesny.  Klasyczna California dostała za to dodatkowe dwukolorowe malowania.

Nowe modele przedstawiło także Suzuki: GSX-S 1000 – naked, który prezentuje się bardzo dobrze, oraz GSX-S 1000 F – który nie przypadł mi do gustu. Obydwa motocykle są napędzane świetnym piecem od GSX-R-a (skastrowanym do 145 KM). Lekki lifting przeszedł też mniejszy V-Strom. Dostał ciekawszy przód oraz bardzo dobrze wyglądające szprychowane koła.

KTM pochwalił się m.in. Super Adventure 1290, Adventure 1050 oraz modelami z serii Duke. Pojawiła się także Husqvarna, która zaprezentowała m.in. nowe Supermoto 701.

Niestety, na targach zabrakło motocykli Triumpha, Kawasaki, Harleya-Davidsona czy Indiana.

Wystawcy zaprezentowali wiele „125”. Niemal wszyscy mieli coś do zaoferowania na tym polu. Były stylowe Vespy (towarzyszyły im piękne hostessy ubrane w stylu lat 80.), swoje oferty przedstawili Kymco oraz Rieju, Junak zaprezentował sporo nowości. Swoje propozycje przedstawiły też Piaggio,Gilera, Yamaha, Aprilia i KTM. Warto było też zajrzeć na stoisko Zippa.

Przy akcesoriach Touratecha można było zobaczyć bardzo ciekawy motocykl rodem z Wielkiej Brytanii – CCM GP 450 Adventure. Jego główne cechy to piec BMW, nietypowa rama z odkuwaną główką, ciekawy design i niska masa (125kg na sucho). Producent przekonuje, że da się go naprawić za pomocą jedynie dwóch kluczy. Bogato wyposażona wersja kosztuje 56 000 zł i na pewno sprawdzi się jako motocykl turystyczno-off-roadowy.

Co ciekawe, patrząc na większość nowości stwierdzamy, że montowanie zacisków Brembo praktycznie staje się standardem. Większość nowości prezentowanych na targach była wyposażona właśnie w zaciski tej firmy.

Warto było zajrzeć na stoisko Can-Ama. Firma zaprezentowała nowego trójkołowca, 115-konnego Spydera F3 oraz turbodoładowanego side-by-side o nazwie Maverick, który waży 634 kg i ma 124 KM mocy. Pojazd jest praktycznie przygotowany do udziału w rajdach. Can-Am zaprezentował także quada  Outlandera L, który posiada homologację i będzie kosztował około 25 000 zł. To pierwszy ATV tej firmy w tak niskiej cenie. Zwykle ceny quadów Can-Ama zaczynały się od 40 000 zł.

Stanowisko Madridersów, nad którym z customowych maszyn unosił się zapach spalin i benzyny dodawało targom klimatu. Mogłeś poczuć się jak we własnym garażu.  Warto było zajrzeć także na stoisko Unikatu, wrocławskiego warsztatu, który zajmuje się przeróbką motocykli na scramblery i cafe racery.

Na wystawie nie zabrakło akcentu rajdu Dakar. Na stoisku Motula mogłeś zobaczyć Hondę Joana Barredy, Yamaha wystawiła quada Rafała Sonika, a KTM motocykl Kuby Przygońskiego. Samego Kubę można było za to spotkać na stoisku Junaka.

Nie lada gratkę mieli gadżeciarze, którzy mogli zobaczyć, a nawet przejechać się elektrycznym pojazdem EV4, który praktycznie cały zbudowany jest z lotniczego, bardzo wytrzymałego stopu aluminium, oraz czymś żywcem wyjętym z filmów sci-fi – NineBot One, czyli pionowym kółkiem do jeżdżenia, podobnym do Segwaya, tyle że sterowanym wyłącznie ruchem ciała (bez kierownicy). Cena: jedyne 4500 zł.

Na outlecie Inter Motors można było się ubrać i doposażyć  w bardzo atrakcyjnych cenach. Nie kupić, ale zobaczyć, przymierzyć rzeczy i zasięgnąć fachowej opinii mogłeś też na stoiskach Modeki, Spidi i Shoei. Swoje akcesoria turystyczne pokazał Touratech.

Tagi: . Wystawa Motocykli i Skuterów | Warszawa | targi | 2015 | Yamaha R1M | BMW S 1000 RR | Scrambler | CCM | NineBot One | elektryczne koło | Kymco | Junak | MV Agusta | OWMiS

Oceń artykuł:

--

Motocykl OnlinePorady dla motocyklistów

Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów Porady dla motocyklistów
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij